فونیکسریمکسبهتام

نوسازی ۱۵ هزار خودرو فرسوده تا پایان امسال

عصر خودرو : معاون نوسازی ناوگان ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور از نوسازی ۱۵ هزار خودرو فرسوده تا پایان امسال در اجرای طرح فجر ۳۳ خبر داد.

نوسازی ۱۵ هزار خودرو فرسوده تا پایان امسال
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۰ - ۰۹:۱۰:۲۱

    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی «عصر خودرو» به نقل از ایرنا، 'امیر رضا رجبی' در جمع خبرنگاران افزود: بر اساس این طرح دارندگان خودروهای بالای 25 سال عمر از 12 بهمن ماه جاری می توانند به دفاتر پیشخوان خدمات دولت و مراکز اسقاط سراسر کشور مراجعه کنند.
    وی با بیان اینکه خودروهای جایگزین از شرکت تولیدی ایران خودرو خواهد بود، خاطر نشان کرد طرح فجر 33 با همکاری بخش خصوصی و بانک ملت اجرا می شود. در این طرح به دارندگان خودروهای فرسوده وام 100 میلیون ریالی با نرخ 14 درصد و دوره باز پرداخت پنج ساله تعلق می گیرد.
    معاون نوسازی ناوگان ستاد حمل و نقل و سوخت کشور هزینه تشکیل پرونده در این طرح را یک میلیون ریال عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه برخی مالکین خودروهای فرسوده برای معرفی ضامن مشکل داشتند در این طرح بیمه اعتباری در نظر گرفته شده تا نیازی به معرفی ضامن نباشد.
    وی تصریح کرد مبلغ بیمه اعتباری بستگی به قیمت خودرو دریافتی دارد که حدود یک و نیم درصد قیمت آن است.
    معاون نوسازی ناوگان ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور با بیان اینکه تا کنون بیش از یک میلیون و 150 هزار خودرو فرسوده، نوسازی شد، افزود: هم اکنون تنها 300 هزار خودرو بالای 25 سال در کشور تردد دارد.
    وی سن مجاز برای خودرو وانت را نیز 15 سال عنوان کرد و گفت: 450 هزار خودرو وانت با عمر بیش از 15 سال در کشور وجود دارد. همچنین 200 هزار خودرو دیگر از جمله کامیون و اتوبوس از رده خارج هستند که در اولویت نوسازی این ستاد قرار دارد.
    رجبی تاکید کرد از سال آینده خودروهایی با عمر کمتر از 25 سال که امکان دریافت معاینه فنی ندارد نیز در برنامه های نوسازی قرار خواهند گرفت.
    معاون نوسازی ناوگان ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور از نوسازی بیش از 30 هزار تاکسی در سال جاری خبر داد وگفت: در سال 1387 که موفق به نوسازی بیشترین تاکسی شده بودیم، 15 هزار خودرو تاکسی فرسوده نوسازی شده بود. اما امسال تا کنون این آمار دو برابر شده است.
    وی با بیان اینکه هفته آینده جشن از رده خارج شدن تاکسی های فرسوده در شهر ورامین برگزار خواهد شد، گفت: در این شهرستان با همکاری بانک صادرات همه تاکسی های فرسوده، نوسازی شده و دیگر تاکسی فرسوده در این شهر وجود ندارد.
    رجبی تصریح کرد این برنامه در همه شهرستان ها اجرا خواهد شد و از اینکه در سال جهاد اقتصادی موفق به انجام چنین کاری در یک شهرستان محروم شده ایم، خرسند هستیم.
    وی تاکید کرد تاکسی های بالای 10 سال عمر مشمول منع تردد می شوند و از ابتدای سال آینده نیز از تردد تاکسی با عمر بیش از 10 سال جلوگیری خواهد شد.
    معاون نوسازی ناوگان ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور در ادامه این نشست با بیان اینکه در سال جاری 195 هزار خودرو فرسوده، بازسازی شده است، گفت: این خودروها به دو روش جایگزین و پرداخت هزینه از رده خارج شدند.
    وی با اعلام اینکه در روش پرداخت هزینه برای نخستین بار واریز مبالغ خودروهای فرسوده با کمک بخش خصوصی در هفته گذشته انجام شد، تاکید کرد: در این طرح به یک هزار نفر از متقاضیان فروش خودرو فرسوده از طرف بخش خصوصی، هزینه پرداخت می شود.
    وی متوسط وام های پرداختی به دارندگان خودرو های فرسوده را 70 میلیون ریال اعلام کرد و گفت: متوسط ارزش خودروهای فرسوده خریداری شده نیز یک میلیون و 300 هزار تومان بوده است
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو