فونیکسریمکسبهتام

اختصاصی «عصرخودرو»

خط و نشان آئودی برای ب‌ام‌و X۶

عصر خودرو- آئودی اولین بار سال ۲۰۰۳ بود که با Q۷ به قلمرو کراس‌اوور های لوکس ورود کرد و حال، پس از ۱۵ سال، با Q۸ حضور در سگمنتی را برای اولین بار تجربه می کند که ایجادش را به ب‌ام‌و X۶ نسبت می دهند. در واقع Q۸ در هیبت یک کراس‌اوور کوپه، آلتراتیوی اسپرتی تر برای Q۷ خواهد بود.

خط و نشان آئودی برای ب‌ام‌و X۶
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۰:۰۰
  • خط و نشان آئودی برای ب‌ام‌و X6
  • خط و نشان آئودی برای ب‌ام‌و X6
  • خط و نشان آئودی برای ب‌ام‌و X6
  • خط و نشان آئودی برای ب‌ام‌و X6

به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو»،  Q8 برپایه پلتفرمی توسعه یافته که مشترک با نسل جدید آئودی Q7، پورشه کاین و لامبورگینی اوروس نیز هست. در مقایسه با Q7، طول خودرو کمی کاهش یافته ولی به لطف فاکتور گرفتن از ردیف سوم صندلی ها، Q8 فضای بار 605 لیتری دارد که در صورت خواباندن ردیف دوم صندلی ها، به 1.755 لیتر هم می‌رسد. و این در حالی است که به لطف فاصله تقریبا 3 متری بین دو محور، از نظر فضای سرنشینان نیز Q8 نسبت به رقبای اصلی، یعنی X6 و GLE کلاس کوپه، برتری دارد. اما آنچه که بیشتر از اینها در نگاه اول به Q8 جلب نظر می‌کند، رویکرد جدیدی است که طراحان آئودی در فرم دادن به چهره و هیکل تنومند این خودرو داشته اند؛ مخصوصا قابل یک‌تکه جلوپنجره که به ظاهر جدا از سطوح بدنه در نمای جلو جلوه می کند و همین، ژست تهاجمی تری به این چهره داده است. و البته همچون دیگر ساخته های جدید آئودی، در Q8 نیز شاهد امضای منحصربفردی در نورپردازی LED جلو و عقب هستیم.

در طراحی کابین Q8 همان الگوی مدرنی استفاده شده که به خلق فضای داخلی نسل جدید A8 کمک کرده بود. بارزترین مشخصه این الگوی جدید نیز خلاصه کردن کاربری ها و کنترلگر های فیزیکی به مجموعه ای از نمایشگرهاست. Q8 از دو نمایشگر لمسی بر روی داشبورد بهره می برد که یکی مختص سیستم اطلاعات و سرگرمی است و دیگری کاربری هایی همچون تنظیمات تهویه و صندلی ها را کنترل می کند. یک نمایشگر هم به جای نشانگر های مرسوم، پشت فرمان تعبیه شده است. متناسب با این مدرنیته بصری کابین، Q8 با فناوری‌های مدرنی نیز ارائه خواهد شد که از جمله آنها باید به کلید هوشمند و قابلیت استارت از راه دور خودرو با اپلیکیشن گوشی های هوشمند، پارک اتوماتیک از راه دور خودرو و سیستم نیمه‌خودران Traffic Jam Pilot اشاره کرد. Q8 همچنین از جمله اولین خودرو هایی است که از سیستم ارتباط خودرو با زیرساخت بهره می برد.

Q8 به لطف مهندسی سبک‌وزن (البته برای این کلاس خودرویی) و پیکره آیرودینامیک، راندمان بهینه ای خواهد داشت اما برای ارتقاء راندمان، فناوری نیمه‌هایبرید نیز در تک پیشرانه معرفی شده برای این خودرو بکار رفته که متشکل است از یک شبکه برقی 40 ولت، باتری لیتیم-یون و یک مولد استارتر تسمه ای. این سیستم همراه با موتور V6 توربودیزل (TDI) برای Q8 50 TDI ارائه شده و خودرو را قادر می‌سازد با موتور کاملا خاموش در سرعت های ثابت حداکثر 160 کیلومتر در ساعت حرکت کند و در شرایط عادی، حداکثر صدی 0.7 لیتر گازوئیل کمتر بسوزاند. در ضمن، این سیستم قابلیت احیاء حداکثر 12 کیلووات انرژی در هنگام کاهش شتاب و ترمزگیری را دارد. لازم به ذکر است Q8 50 TDI با 286 اسب‌بخار قدرت و 600 نیوتن‌متر گشتاوری که از مسیر گیربکس 8 سرعته اتومات تیپترونیک در اختیار چهار چرخ خود می بیند، تنها 6.3 ثانیه تا تندی یکصد کیلومتر در ساعت فاصله دارد. در ادامه عرضه، آئودی خانواده پیشرانه Q8 را با نسخه ضعیف تر این پیشرانه V6 3.0 لیتری، و همچنین یک واحد 3.0 لیتری توربو بنزینی 340 اسب‌بخاری کامل تر خواهد کرد.

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • خودرو امروز ۶۷۱
      • خودرو امروز ۶۶۹
      • خودرو امروز ۶۶۸
      • خودرو امروز ۶۶۷
      • خودرو امروز ۶۶۶
      • خودرو امروز ۶۶۵
      • خودرو امروز ۶۶۴
      • خودرو امروز ۶۶۳
      • خودرو امروز ۶۶۲
      آخرین بروزرسانی ۴ روز پیش
      آرشیو