فونیکسریمکسبهتام

اختصاصی «عصرخودرو»

بازگشت ب‌ام‌و شماره هشت

عصر خودرو- ب‌ام‌و اواخر دهه ۱۹۸۰، با هدف جذب دموگرافی متفاوتی از مشتریان، سری هشت E۳۱ را جایگزین سری شش اتاق E۲۴ کرد.

بازگشت ب‌ام‌و شماره هشت
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۸ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۸:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، این اتفاق، پس دو دهه بار دیگر تکرار می شود اما این بار آنچه که با کُد G15 سعی در بازخوانی افسانه سری هشت دارد، متفاوت از سری ششی که جایگزینش می شود، نیست و درست در همان قلمروی ورود می کند که پیش‌تر در غُرُق شش های کوپه F13 بود. در ضمن، عدد شش نیز قرار نیست از جمع سری های ب‌ام‌و حذف شود و در عوض، پیشوند نسل جدید محصولی شده که پیش‌تر با نام سری 5 گرن‌توریزمو می‌شناختیم.

سری هشت G15، تکامل رویکرد طراحی جدیدی است که ب‌ام‌و در فرم دادن به نسل جدید سری 5، و به شکل تکامل‌یافته تر، در نسل جدید Z4 نیز به‌کار برده است. از نظر تناسبات کلی، کمی کوتاه‌تر، پهن‌تر و کم‌ارتفاع تر از سری شش F13 است و ترکیب این خصوصیات عناصری همچون ارتفاع پایین تر عناصر اصلی چهره و نمای عقب، بازی بی‌محابا با شکست سطوح بدنه و فراوانی فرم های برآمده و تورفته در این سطوح، آدرنالین‌ساز تر جلوه می کند و به نظر خوی اسپرتی تری دارد. اما ماهیت دوگانه سری هشت جدید، زمانی نمود می‌یابد که وارد کابین شوید؛ محیطی مدرن و در عین حال، ساده که با نیم‌نگاهی به طراحی داخلی سری هشت E31 طراحی شده و بیشتر از اینکه هیجان آفرین و القاء کننده حس سرعت باشد، لوکس است و مجلل. کامل کننده این حس تجمل نیز لیست بلندبالایی از امکانات ایمنی و رفاهی بالارده است که با سفارش آپشن هایی نظیر شارژر بی‌سیم گوشی های هوشمند، سیستم پخش فراگیر Bowers & Wilkins Diamond  با 16 بلندگو، جزئیات شیشه‌ای برخی از کنترلگر ها، تزئیناتی از جنس فولاد ضدزنگ، چراغ های LED لیزر جلو، پکیج M Sport و سقف و جزئیات بدنه فیبرکربن، کامل تر هم خواهد شد. در ضمن، باید به تازه‌ترین نسل سیستم اطلاعات و سرگرمی ب‌ام‌و نیز اشاره کرد که به نمایشگر اصلی 12.3 اینچ و یک نمایشگر 10.3 اینچ به جای نشانگر های مرسوم پشت فرمان متصل بوده، در کنار امکان استفاده از گوشی هوشمند به جای کلید و هدآپ‌دیسپلی ارتقاء یافته با بازه نمایش بزرگتر و امکان نمایش جزئیات بصورت 3 بعدی، مدرنیته بیشتری در سادگی توام با تجمل کابین سری هشت تزریق می کند.

سری هشت فعلا در دو مدل M850i xDrive و 840d xDrive معرفی شده است. اولی از یک موتور V8 توئین‌توربو 4.4 لیتری نیرو می گیرد که با 523 اسب‌بخار قدرت و 750 نیوتن‌متر گشتاور بیشینه، به گیربکس هشت سرعته اتومات متصل است و شتاب صفر تا صد 3.7 ثانیه دارد. دومی هم به لطف بهره‌مندی از یک موتور 3.0 لیتری توئین‌توربودیزل 315 اسب‌بخاری (با 680 نیوتن‌متر گشتاور)، در 4.9 ثانیه از صفر تا صد کیلومتر در ساعت سرعت می گیرد. اما اصل هیجان سری هشت جدید، با M8 نمود خواهد یافت که دارای پیشرانه ای مشترک با نسل جدید M5 است و احتمالا سال آینده میلادی معرفی خواهد شد. برای هر چه بزرگتر شدن خانواده سری هشت جدید نیز در ادامه، اتاق 4در کوپه (سری 8 گرن‌کوپه) و کانورتیبل به این جمع اضافه خواهند شد.

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • خودرو امروز ۶۶۹
      • خودرو امروز ۶۶۸
      • خودرو امروز ۶۶۷
      • خودرو امروز ۶۶۶
      • خودرو امروز ۶۶۵
      • خودرو امروز ۶۶۴
      • خودرو امروز ۶۶۳
      • خودرو امروز ۶۶۲
      • خودرو امروز ۶۶۱
      آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
      آرشیو