فونیکسریمکسبهتام

معاون توسعه اورژانس کشور خبر داد:

۵۰۰ دستگاه موتورلانس وارد ناوگان اورژانس می‌شود

۶۰ درصد ناوگان آمبولانس فرسوده است

عصر خودرو- معاون توسعه اورژانس کشورگفت: در راستای ارائه خدمات بهتر و کوتاه کردن زمان رسیدن بر بالین مصدوم منابع تهیه۵۰۰ دستگاه موتورلانس(آمبولانس موتوری) تأمین شده تا وارد ناوگان اورژانس کشور شود.

۵۰۰ دستگاه موتورلانس وارد ناوگان اورژانس می‌شود
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایسنا، محمد فتحی امروز چهارشنبه در جمع خبرنگاران به مناسبت برگزاری سی و سومین همایش رؤسای اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیران حوادث دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در استان همدان، با اشاره به اینکه قرار نیست بالگرد را در تمام مواقع به کار بگیریم در حالیکه باید به ضرورت از آن استفاده کرد، افزود: اکنون تعداد ناوگان‌های اورژانس در زمینه ماشین‌های آمبولانس کم است اما این امر دلیلی نمی‌شود که حوادث را پوشش ندهیم و خدمات ارائه نشود.

    وی از وجود یک‌هزار دستگاه آمبولانس فرسوده در کشور خبر داد و خاطرنشان کرد: 55 تا 60 درصد ناوگان‌های آمبولانس کشور به علت تعداد بالای ارائه خدمات فرسوده است.

    فتحی با اشاره به اینکه 13 هزار و 200 نیروی اورژانس پیش‌بیمارستانی در کشور فعالیت دارند، اظهارکرد: با توجه به راه‌اندازی تعداد پایگاه‌ها در کشور، نزدیک به 6000 نیروی پیش‌بیمارستانی کم داریم؛ اما با توجه به اینکه وزارت بهداشت و رؤسای اورژانس کشور دغدغه اورژانس را دارند قول مساعد برای جذب نیرو داده شده است که با وجود این مجوزها نمی‌توان تمام نیروها را جذب کرد و باید به برون‌سپاری خدمات توجه خاصی شود.

    وی یادآور شد: محاسبه هزینه‌هایی که در سازمان اورژانس کشور می‌شود سخت است؛ چرا که هزینه‌ها بسیار بالاست؛ به عنوان مثال با توجه به قیمت ارز در کشور خرید یک دستگاه آمبولانس بسیار زیاد است.

    معاون توسعه اورژانس کشور با اشاره به اینکه برای خرید هفت بالگرد تلاش بسیاری شده است، ادامه داد: در این راستا چالش‌هایی از جمله تأمین منابع و نیروی انسانی وجود دارد و کار به سادگی صورت نمی‌گیرد.

    وی تصریح کرد: شماره‌گذاری آمبولانس پنج سال طول می‌کشد در حالیکه یک آمبولانس 10 سال عمر مفید دارد بنابراین چنین مشکلاتی را در پیش‌رو داریم اما این مسائل باعث نشده بهترین خدمات ارائه نشود.

    فتحی از راه‌اندازی آمبولانس ریلی در سطح کشور خبر داد و گفت: با رئیس راه‌آهن ریلی کشور تفاهم‌نامه‌ای منعقد شده است و به‌زودی آمبولانس ریلی عملیاتی می‌شود.

    وی با اشاره به اینکه ایجاد ناوگان ریلی، توسعه ناوگان هوایی، ایجاد موتورلانس و توسعه آمبولانس‌ها در دولت تدبیر و امید اتفاق افتاده است، بیان کرد: یکهزار و 400 دستگاه آمبولانس به سیستم اورژانس کشور اضافه شده است.

    معاون توسعه اورژانس کشور با اشاره به اینکه برای هر دستگاه آمبولانس 5000 یورو هزینه می‌شود، اعلام کرد: توسعه ناوگان ساحلی نیز از دیگر اقدامات در این دولت بوده است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو