فونیکسریمکسبهتام

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

انتخاب شریک خارجی از سوی صنعت خودرو نیازمند شرایط سیاسی مساعد است

عصر خودرو- یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: در صورت فراهم بودن شرایط سیاسی و تعدد شرکای خارجی، صنعت خودرو قادر خواهد بود بنا به مصلحت، نسبت به تحریم برخی از آن ها اقدام کند.

انتخاب شریک خارجی از سوی صنعت خودرو نیازمند شرایط سیاسی مساعد است
نسخه قابل چاپ
شنبه ۳۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۰:۰۰

    حمید گرمابی در گفت و گو با پایگاه خبری «عصر خودرو»،  با اشاره به توانمندی صنعت خودرو ایران برای انتخاب شرکای خارجی خود گفت: تحریم شرکت ها و یا کشورهای خارجی از سوی صنعت خودرو ایران و انتخاب شرکای خارجی از سوی آن ها به شرایط سیاسی کشور بستگی دارد.
    وی افزود: اگر تعداد شرکا و همکاران خارجی خودروسازان، به اندازه ای باشد که امکان تحریم برخی از آن ها وجود داشته باشد، خودروسازان می توانند اقدام به تحریم برخی از شرکت ها کرده و تنها چند شرکت را برای همکاری حفظ کنند اما در حال حاضر این امکان برای خودروسازان داخلی فراهم نیست.
    نماینده مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی داد: از آن جا که طی سال های گذشته خودروسازان در زمینه جذب سرمایه گذار خارجی و انعقاد قراردادهای سرمایه گذاری مشترک با مشکلاتی مواجه بوده اند، در حال حاضر امکان انتخاب شرکای خارجی خود را ندارند و به نظر می رسد دست بازی برای انتخاب نداشته اند و در صورت فراهم بودن شرایط این امکان برای صنعت خودرو امکانپذیر است.
    عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به توان بالای صنعت خودرو یادآور شد: در حال حاضر به دلیل مسایل خاصی که در کشور حکمفرما است و همه صنایع از جمله خودروسازی با آن درگیر هستند و به دلیل این ملاحظات و محدودیت ها دست خودروسازان در مواردی بسته است.
    گرمابی با اشاره به بازار جذاب ایران برای شرکای خارجی تصریح کرد: بازار دو میلیونی ایران و تولید سالانه یک و نیم میلیون دستگاه خودرو در کشور بازار جذابی را برای ایران و خودروسازان خارجی فراهم کرده است اما مشکلاتی مانند تحریم ها باعث شده خودروسازان خارجی برای همکاری با ایران ملاحظاتی داشته باشند که در صورت نبودن چنین مشکلاتی، صنعت خودرو سابقه و توانمندی انتخاب شرکای خارجی خود را خواهد داشت.

    نویسنده:میترا ممسنی

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط