فونیکسریمکسبهتام

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت:

مشکلی برای تولید خودرو تا پایان سال نداریم

عصر خودرو- معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با یادآوری اینکه قیمت گذاری خودرو توسط شورای رقابت انجام می شود، گفت: با وجود آنکه از ابتدای امسال تاکنون ۷.۶ درصد افزایش نرخ داشته ایم اما خودروسازان تمایل به افزایش مجدد قیمت دارند، اما شورای رقابت مخالف آن است.

مشکلی برای تولید خودرو تا پایان سال نداریم
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت صنعت، «منصور معظمی» اظهار داشت: توقف ثبت سفارش های خودرو، تغییر نرخ ارز و صحبت هایی در مورد قطع همکاری شرکت های خارجی نگرانی هایی را برای مصرف کنندگان به وجود آورد.
    وی اضافه کرد: اکنون بازار در آرامش نسبی به سر می برد و شرکت های خارجی تاکنون به قراردادهای خود عمل کرده اند و وزارت صنعت با تاکید به خودروسازان، بخش قابل توجهی از نیازهای آنها را خریداری کرده و تا پایان سال از نظر تولید مشکلی نخواهیم داشت.
    معظمی، پیرامون نحوه همکاری با شرکت های بین المللی در پی تحریم ها نیز افزود: رفتار واقعی شرکت ها گاهی با رفتار اجتماعی آنها متفاوت است و هیچکدام از شرکت هایی که با ایران قرارداد دارند، علاقه ای به خروج از بازار جذاب و ایمن ایران نداشته اند، اما تلاش می کنند تا حساسیت برای آمریکا به وجود نیاورند.
    وی اضافه کرد: بعضی از شرکت های خارجی به دنبال دریافت مجوز فعالیت از ایران اند و تاکنون کار خودشان را انجام داده اند.
    معاون وزیر صنعت یادآور شد: بروز مشکلات ناشی از رفتار غیراخلاقی سردمداران آمریکا، موجب شد تا دولت برای مقابله با این رفتارها تدابیری را بیاندیشید تا پاسخگوی مردم و واحدهای تولیدی باشد.
    وی افزود: بخشی از درآمد ارزی با نرخ رسمی به کالای راهبردی تخصیص داده شده و تحت هر شرایطی باید تامین شوند؛ بخشی از مواد اولیه که به نحوی با کالای استراتژیک ارتباط پیدا می کنند نیز با ارز به نرخ رسمی تامین می شود.
    این مقام مسئول با یادآوری اینکه بخش دیگری از کالاها با ارز صادارات غیرنفتی تامین می شود، اضافه کرد: در سه‌ ماهه نخست امسال صادارات محصولات غیرنفتی افزایش یافته است؛ بنابراین دولت موظف شده ارز حاصل از پتروشیمی، میعانات گازی، مواد معدنی و فولادی وارد کشور شود و 80 درصد آن به نرخ رسمی در سامانه نیما فروخته شود و 20 درصد دیگر، به صورت توافقی به نیاز ارزی واحدهای تولیدی اختصاص یابد.
    مدیرعامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران خاطرنشان ساخت: گروه سوم محصولاتی هستند که ورودشان به کشور ممنوع شده که حدود 1500 قلم کالا را شامل می شود؛ اکنون فرصت مناسبی برای واحدهای تولیدی داخلی است تا محصولاتشان را وارد بازار کنند.
    وی افزود: امروز با توجه به شرایط کنونی، وارادت محصولاتی که در کشور تولید می شود، جفابه تولیدکنندگان است.
    معظمی در ادامه از سرمایه گذاری در شهرستان اسفراین به میزان 100 میلیون دلار خبر داد که قرار است آبان ماه امسال به بهره برداری برسد.
      براساس اطلاعات منتشر شده، تولید خودرو در سه ماهه نخست امسال 9.8 درصد در مقایسه با مدت مشابه پارسال رشد داشته و این امر گویای آن است که بازار از نظر تولید مشکلی ندارد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو