فونیکسریمکسبهتام

شاسی‌بلندهای ب ام و در چین گران می‌شوند

عصر خودرو- شرکت خودروسازی ب ام و آلمان اعلام کرده که تحت تاثیر قانون افزایش تعرفه واردات آمریکا، قیمت خودروهای ساخته شده در خاک آمریکا را در بازار چین افزایش خواهد داد.

شاسی‌بلندهای ب ام و در چین گران می‌شوند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۱:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از  ایسنا  ، ماجرا از آنجایی آغاز شد که ترامپ چند ماه پیش علی رغم مخالفت های بسیاری از سوی احزاب مختلف سیاسی فعال در ایالات متحده همچون جمهوری خواهان و دموکرات ها و همچنین سایر کشورها، تصمیم گرفت که قانون تعرفه واردات فلزات مهم، پرکاربرد و ارزشمندی نظیر فولاد و آلومینیوم از اروپا را تصویب و تعرفه گمرکی آن را به میزان قابل توجهی افزایش دهد.

    طبق این قانون جدید، تعرفه واردات فولاد 25 درصد و آلومینیوم 10 درصد برای واردات از اروپا به آمریکا تعیین شد. این قانون برای کشورهای عضو اتحادیه اروپا که مقادیر زیادی از درآمدهایشان از همین حوزه تامین می شد، سنگین تمام شد. به همین خاطر تصمیم گرفتند در اقدامی تلافی جویانه با آمریکا مقابله به مثل کرده و تعرفه واردات بسیاری از محصولات و کالاهای آمریکایی به اروپا را 25 درصد افزایش دهند.

    همان زمان بسیاری از تحلیلگران پیش بینی کردند که شرکت های خودروسازی فعال در ایالات متحده امریکا متحمل خسارات جبران ناپذیری خواهند شد و به بزرگترین قربانی جنگ تجاری آمریکا با چین و اروپا تبدیل خواهند شد. اما حالا در تازه ترین اخبار و گزارش های منتشر شده ، شرکت ب ام و با انتشار بیانیه ای اعلام کرده است که قیمت های نهایی محصولات و خودروهای خود را که در کارخانه های آمریکا تولید شده اند، در بازار چین افزایش خواهد داد چراکه به باور آنها، دیگر تولید، عرضه و فروش محصولات با قیمت های قبلی صرفه اقتصادی نخواهد داشت.

    طبق این گزارش ، خودروهای مدل X5 و X6 SUV با 4 الی 7 درصد افزایش در بازار چین به فروش خواهند رسید. این خودروساز آلمانی به نظر می رسد که کارخانه خود در کارولینای جنوبی آمریکا را به چین منتقل خواهد کرد.

    این اقدام بی.ام.و در واکنش به اعمال قانون افزایش تعرفه واردات برخی از محصولات توسط چین صورت گرفته است و سخنگوی این شرکت آلمانی نیز در ایمیلی به گزارشگر رویترز عنوان کرد: این شرکت دیگر قادر نخواهد بود به تحولات بازار خودرو واکنش نشان ندهد.

    ب ام و برخی از خودروهای مدل های ایکس4، ایکس5 و ایکس 6 خود را که در آمریکا تولید می کند، تحت تاثیر افزایش محبوبیت خودروهای کراس اوور و شاسی بلند در چین به این کشور آسیای شرقی عرضه کرده و به فروش می رساند.

    سال گذشته این خودروساز بیش از 100 هزار دستگاه خودرو از ایالات متحده آمریکا به چین صادر کرده است.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو