فونیکسریمکسبهتام

توسعه خط ۳ مترو تسهیل کننده ترافیک شمال تهران

عصر خودرو- معاون حمل و نقل ترافیک شهردار منطقه اعلام کرد: توسعه خط سه مترو از میدان نوبنیاد تا تجریش و ادامه آن تا خیابان ولیعصر(عج)، مهمترین عامل تسهیل کننده ترافیک شمال تهران است که در اولویت برنامه‌های اجرایی منطقه قرار دارد.

توسعه خط ۳ مترو تسهیل کننده ترافیک شمال تهران
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۸:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، محمد خردمند با بیان اینکه توسعه خط سه مترو از میدان نوبنیاد تا تجریش و ادامه آن تا خیابان ولیعصر(عج)، مهمترین عامل تسهیل کننده ترافیک شمال تهران است که در اولویت برنامه‌های اجرایی منطقه قرار دارد، اظهار داشت: مساحت معابر شمال تهران طبق استانداردهای ترافیکی باید بالای 20 درصد مساحت کل منطقه باشد که با 6 درصد مساحت و کسر 14 درصدی معبر، کشش ظرفیت ترافیکی مراکز تجاری جدید را ندارد.

    وی تصریح کرد: بیش از 80 مجتمع اداری، تجاری ، مسکونی و... در منطقه یک احداث شده و یا در حال احداث است که پروژه اطلس مال یکی از آنها محسوب می شود که بدون پیوست اجتماعی و عارضه سنجی در حال احداث است که افتتاح آن منجر به گره ترافیکی شرق منطقه یک می شود که در حال حاضر راهکارها و تمهیدات لازم برای خروج از این بار ترافیکی در حال ایجاد است.
    خردمند تصریح کرد: در محدوده اطلس مال مراکزی چون فرهنگسرای نیاوران، کانون زبان ایران ، مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام ، استخر مجموعه شهدای نیاوران و... وجود دارد که همگی نیازمند پارکینگ هستند و این مجتمع با تامین 1600 واحد پارکینگ می تواند تنها پاسخگوی مراجعین خود باشد که ورود به پارکینگ این مرکز نیز ،منجر به ایجاد طول صف در خیابان پاسداران و افزایش ترافیک محدوده می شود.

    معاون شهردار منطقه یک افزود: در حال حاضر سطح سرویس در خیابان پاسداران تا نیاوران و اقدسیه یا در محدوده بین نیاوران تا تقاطع موحد دانش و بلوار اندرزگو در حد معمولی است که بعد از افتتاح اطلس مال و دیگر مجتمع های در حال ساخت چون مجتمع سبز و آواسنتر ،ظرفیت معابر تبدیل به پارکینگ می شود.
    بنا براعلام روابط عمومی شهرداری منطقه یک، خردمند افزود: برای ساماندهی وضعیت ترافیکی این محدوده اقداماتی در حال انجام است که می توان به افزایش سطح خدمات رسانی بیشتر تاکسی ها در این محدوده ، تسریع در توسعه خط 3 مترو از نوبنیاد به تجریش ، تغییر جهت در برخی کوچه ها و خیابان های مجاور و... اشاره کرد.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو