فونیکسریمکسبهتام

دور دورهای شبانه بچه پولدارها روی اعصاب مردم

عصر خودرو- حتما گذرتان در برخی از شب‌ها به یکی از بزرگراه‌های پایتخت افتاده است و لایی کشیدن و سبقت گرفتن خودروهای لوکس و ارزان قیمت را دیده‌اید.

دور دورهای شبانه بچه پولدارها روی اعصاب مردم
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران ، کافی است پنج شنبه شب‌ها سری به خیابان‌های بالای شهر تهران بزنید تا در ترافیک این خیابان‌ها گیر کنید. این روز‌ها ماشین بازی یکی از معدود تفریحات گران در ایران است که برای جوانان شمال شهری در ماشین‌های چند صد میلیونی و برای جنوب شهری‌ها به اندازه‌ی دودی کردن شیشه‌های ماشینشان و نصب سیستم روی آن‌ها خلاصه می‌شود.

    جوان ایرانی را می‌توان رکورددار خیابان گردی دانست، چرا که جوانان ایرانی بیشترین وقت خود را در خیابان‌ها سپری می‌کنند. این بی هدفی و سرگردانی باعث شده است خیابان و دور دور کردن تفریحی سالم برای جوانان بی انگیزه باشد، البته این خیابان گردی‌ها برای برخی جوانان به یک عادت تبدیل شده است و خانواده‌ها هم قانع شده‌اند که جوانانشان تفریحی جز خیابان گردی ندارند.

    سردار حسین اشتری، فرمانده نیروی انتظامی ضمن تاکید بر برخورد جدی پلیس با رانندگان متخلف و افرادی که مبادرت به دور دور در خیابان و ایجاد مزاحمت می‌کنند، گفت: پلیس موظف به برخورد با هنجارشکنان است.

    وی ادامه داد: طبق قانون پلیس موظف به برخورد با هنجارشکنان و متخلفانی است که علاوه بر زیرپا گذاشتن قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی، باعث سلب آسایش از خانواده‌ها می‌شوند.

    دور دور کردن جوانان امروزی به یک تفریح شبانه تبدیل شده است، البته در روز‌های تعطیل و آخر هفته ترافیک سنگین خیابان‌ها حاکی از این شبگردی‌های شبانه است. اگر یک شب به خیابان ولیعصر(عج)، ایران زمین، بلوار اندرزگو، جردن و سعادت آباد سری بزنید متوجه گشت و گذار‌های جوانان می‌شوید. برخی برای اینکه گوی سبقت را از آن خود کنند پدال گاز را رها نمی‌کنند و به هر طریقی شده برای خودنمایی از سبقت گرفتن عقب نمی‌مانند.

    برای مثال خیابان ولیعصر(عج) به دلیل جذابیت‌هایی که دارد پاتوق بسیاری از جوانان شده است. برخی خودرو خود را کنار این خیابان قدیمی و زیبا پارک می‌کنند و با خوردن بستنی و تنقلات به ماشین تکیه می‌دهند تا به دیگران فخر فروشی کنند و همه ماشین‌های میلیاردی شان را ببینند. جوانانی که سوار بر ماشین‌های مدل بالا و لوکس می‌شوند و دیگر مجال برای تفریح به دیگران نمی‌دهند، چرا که ماشین‌های شیک و گران قیمت آن‌ها چشم خیره می‌کند. برخی دیگر از جوانان که با ماشین‌های بسیاری معمولی وارد تفریحات جوانان بالای شهر می‌شوند، تنها راه جلب توجه را صدای بلند ضبط شان می‌دانند و با بخش آهنگ‌های جدید و قدیمی صدای موزیک را در خیابان طنین انداز می‌کنند.

    دوردوری‌ها مدام چشم هایشان به دنبال ماشین‌های میلیاردی است

    حرکت‌های موازی ماشین‌ها در خیابان‌های پایتخت و رد و بدل کردن شماره تلفن برای آشنایی، تفریح متداول جوانان شده است. خودرو‌های لوکسی مانند بوگاتی، مازراتی، پورشه و بی ام دبلیو که سرنشینان آن‌ها بین 20 تا 30 ساله به نظر می‌آیند و صحنه‌ای از نمایش گذاشته‌اند که خودرو‌هایی مانند پژو 206 و پراید در این بازی کاملا در حاشیه رانده می‌شوند. رانندگان خودرو‌های لوکس، اعتنایی به خودرو‌های مدل پایین نکرده، مگر اینکه سرنشینان این خودرو‌های مدل پایین سر و وضع خاصی داشته باشند.

    چندی پیش رئیس پلیس پایتخت از نظارت پلیس بر «دور دور» کردن در خیابان‌های تهران و برخورد با این اقدام خبر داد.

    سردار حسین رحیمی درباره برخورد پلیس با دوردور کردن در خیابان‌های تهران اظهار کرد: ماموران پلیس تهران در این مدت بخش اعظمی از دور دور‌ها را جمع کردند و در حال حاضر به شدت اقدام به دور دور در تهران، کاهش پیدا کرده است.

    وی با بیان اینکه دور دور در معابر تهران کم شده است، ادامه داد: با توجه به عملیات پلیس در برخورد با دور دور کردن، بخشی هم به محور‌های دیگر منتقل شده است که ما حتی به آن محور‌ها هم رفته ایم و با این اقدامات برخورد خواهد شد.

    رئیس پلیس پایتخت با بیان اینکه نظارت پلیس بر این معابر و خودرو‌ها وجود دارد، گفت: یکی از طرح‌های جدی ما برخورد با دور دور کردن و همچنین مزاحمان نوامیس است و ما با این افراد برخورد می‌کنیم.

    تا همین چند سال پیش می‌گفتند تهران است و شب‌های آرامش. راست هم می‌گفتند، ترافیک و شلوغی روز دَمار آدم را در می‌آورد. شب‌ها تا همین یکی دو سال پیش خلوت بود و خوراک گشت و گذار، اما چند سالی است که آرامی شب‌های تهران جای خود را به لایی کشیدن و کورس گذاشتن جوانان داده است. آن‌ها دور دور کردن را نوعی تخلیه هیجان می‌دانند و بر این باورند که باید این تفریح برقرار باشد، چرا که تفریحی جذاب‌تر از این وجود ندارد.

    با دمیدن سپیده، شب‌های تهران به پایان می‌رسد، اما محتوای آن ساعاتی بعد و با فرارسیدن شبی دیگر تکرار می‌شود. چرخه‌ای، گویا بی‌پایان برای آن است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو