فونیکسریمکسبهتام

یک کارشناس بازار خودرو مطرح کرد

خودروهای چینی گزینه مناسب خرید در بازار فعلی

عصر خودرو- وضعیت بازار و قیمت خودروهای مونتاژی و وارداتی در ماه های گذشته رکوردهای عجیب قیمتی را به ثبت رسانده به طوری که حاشیه سود برخی از خودروها به ۱۰۰ میلیون تومان معادل قیمت یک خودرو رسیده است. این شرایط که به دلیل ممنوعیت واردات خودرو و همچنین کمبود عرضه از سوی خودروسازان داخلی به وجود آمده در چند ماه اخیر منجر به تغییر ذائقه خریداران خودرو شده است.

خودروهای چینی گزینه مناسب خرید در بازار فعلی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» ، در سال گذشته قبل از افزایش قیمت ارز و همچنین ممنوعیت های فعلی، توان خرید یک خودرو صفر وارداتی حتی تا حدود 70 میلیون تومان به صورت نقد و اقساط وجود داشت اما در سال جدید با تغییر سیاست های ارزی و همچنین مدیریت بازار، همان خودرو به بیش از 100 میلیون تومان افزایش یافته است.
    در چنین شرایطی خریداران این دسته از خودروها ناگزیر به خرید خودرو دست دوم هستند که شاید به مذاق بسیاری از آن ها خوش نیاید. اما خودروهای چینی که در 10 سال اخیر با آپشن های بالا و متنوع توانسته اند بازار خوبی را از آن خود کنند، این روزها تبدیل به گزینه های خوبی برای این دسته از خریداران هستند چرا که با مبلغ پرداختی برای یک خودرو کارکرده خارجی امکان خرید یک خودروی صفر چینی وجود دارد.
    علاوه بر افزایش ناگهانی قیمت ها، چالش فعلی بازار خودروهای خارجی عدم ارایه گارانتی از سوی برخی شرکت های واردکننده است که خریداران این خودروها را با چالش جدی مواجه کرده است، این در حالیست که خریداران خودروهای چینی به دلیل نمایندگی های متعدد این خودروها، نگرانی از بابت تامین قطعات و همچنین دریافت گارانتی ندارند. با توجه به این که کیفیت خودروهای چینی مونتاژ داخل نظیر ام وی ام، چری، جک ، لیفان، هایما، اچ 30 کراس، چانگان و خودروهای BYD به اذعان گزارش های شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران رو به افزایش بوده،  این خودروهای چینی باکیفیت، کار را تا اندازه زیادی برای خریداران داخلی راحت کرده است.
    کارشناسان صنعت خودرو نیز معتقدند که در شرایط فعلی، باید خودروهای چینی باکیفیت را گزینه مناسبی برای خریداران داخلی دانست.
    فربد زاوه، کارشناس صنعت خودرو در گفت و گو با پایگاه خبری «عصر خودرو»  با اشاره به حضور پررنگ چینی ها در بازار خودرو ایران در شرایط فعلی اظهار کرد: هرچند که احتمال ترک بازار ایران از سوی چینی ها وجود دارد و نمی توان این تولیدات را بازار محکمی را برای ایران دانست اما در شرایط فعلی گزینه مناسبی برای خریداران داخلی هستند. 
    وی افزود: در حال حاضر خودروهای چینی پاسخگوی خریداران داخلی است و حتی بهترین خودرو پسابرجامی که قرار بود وارد بازار ایران شود تفاوت چندانی با خودروهای چینی ندارد.
    زاوه با بیان این که محصولاتی نظیر پژو سیتروئن به لحاظ آپشن چندان تفاوتی با خودروهای چینی ندارند، تصریح کرد: بنابراین حتی در صورت ترک این شرکای خارجی از ایران، خریداران این خودروها که رو به خرید خودروهای چینی می شوند  نه تنها دچارسکته کیفی نخواهند شد بلکه حتی در برخی موارد با افزایش کیفیت نیز مواجه می شوند.
    این کارشناس صنعت خودرو ادامه داد: در شرایط فعلی مشکل خریداران خودروهای وارداتی هستند که باید با مبلغ خرید خودرو خارجی نسبت به خرید خودرو چینی اقدام کنند.
    وی یادآور شد: با رویه ای که وزارت صنعت، معدن و تجارت قبل در قبال خودروهای پسابرجامی در پیش گرفته بود مشخص بود وضعیت چندان مساعد نخواهد شد که در حال حاضر نیز این شرایط قابل رویت است به طوری که خودروهای پسابرجامی نقشی در اقتصاد ایران بازی نکرده و نبود آن ها نیز خلا محسوب نمی شود.
    زاوه ادامه داد: در حال حاضر وضعیت قیمت خودروها به گونه ای افزایش یافته که با قیمت یک خودروی خارجی کار کرده توان اقدام به خرید یک خودروی صفر چینی کرد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو