فونیکسریمکسبهتام

گزارش هفتگی بورس - خودرو؛

برآیند مثبت هفتگی گروه خودرو

عصر خودرو- در این هفته بازدهی خودرویی ها ۱ درصد بیشتر شد و شاخص گروه رشد ۲۰۵ واحدی را نسبت به آخرین روز کاری هفته قبل ثبت کرد.

برآیند مثبت هفتگی گروه خودرو
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، در جریان بازار  اولین روز کاری هفته گروه خودرو جزو منفی ترینهای بازار بود به طوریکه بازدهی گروه یکروزه 3 درصد افت کرد و عدد شاخص با کاهش 453 واحدی مواجه شد. در این روز نمادهای بسیاری افت حوالی 4 درصد و یا بیش از 4 درصد را تجربه کردند که می توان به خساپا، خودرو، خپارس، خاذین، خگستر، خزامیا، خبهمن، ورنا، ختوقا، خکمک، خدیزل، خکار، خریخت، ختراک، خشرق، خمحور، خفنر و خلنت اشاره کرد. در طرف مقابل نمادهای خموتور (صف خرید) و خاهن با معاملات مثبت خود در کانون توجه بودند.

    یکشنبه جو در گروه متعادل و مثبت بود. ادامه گمانی زنی ها در رسانه ها در رابطه با احتمال بهبود روابط سیاسی در کنار جو مثبت بازار، معاملات بهتری نسبت به روز گذشته برای این گروه رقم زد. به این ترتیب نماد خودرو در قیمت 204 تومان صفر مثبت بود. خساپا هم در قیمت 79 تومان در حاشیه 1 درصد مثبت نوسان کرد.  خاهن و خموتور صف خرید بودند. در مقابل خوساز، خکار، خفنر، خشرق، خلنت و خنصیر با افت بیش از 4 درصدی از منفی ترینهای بازار امروز و مابقی متعادل بودند.

    دوشنبه عمده گروه های بازار صف خرید و پرتقاضا بودند ولی خودرویی ها سهمی از این رشد نداشتند بلکه با افت شاخص و معاملاتی منفی هم مواجه شدند.دو نماد مهم خودرو و خساپا در حاشیه 2 درصد منفی افت کردند. نمادهای بسیاری نیز در حاشیه 3 و عمدتا 4 درصد منفی نوسان کردند که از منفی ترین این نمادها می‌توان به خمحرکه، خکار، خرینگ، خریخت، خشرق، خفنر، خلنت و خنصیر اشاره کرد.  این در حالی بود که نمادهای خاذین، خاهن، خموتور و خمحور با رشد مثبت کامل صف خرید تشکیل داده  و بیشترین رشدهای قیمتی گروه را ثبت کردند.
    چهارمین روز کاری هفته نمادهای خودرو، خساپا، خزامیا و بسیاری نمادهای دیگر با رشد مثبت کامل صف خرید شدند. به این ترتیب خودرو 212 تومانی و خساپا 82 تومانی شد. از طرفی سه نماد خنصیر، خنر و خپویش از معدود نمادهای سرخ پوش گروه خوردویی در بازار امروز بودند.
    آخرین روز کاری نیز در گروه خودرو و قطعات همسو با معاملات روز گذشته، شاهد رشد قیمتی نمادها هستیم و البته مجددا قطعه سازها معاملات بهتری دارند. شایعاتی مبنی بر حذف شورای رقابت از مکانیزم قیمت گذاری خودرو اقبال به این گروه را به دنبال داشته است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو