فونیکسریمکسبهتام

آشنایی با مفهومی های برتر در قلمرو موتورسیکلت ها

مدرنیته در دنیای موتورسیکلت

عصر خودرو - موتورسیکلت ها هر چند از نظر کاربرد شباهت های بسیاری با خودرو دارند اما در واقع ساختاری بسیار متفاوت را ارائه می کنند.

مدرنیته در دنیای موتورسیکلت
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۶:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، این وسایل نقلیه به دلیل اضافه شدن پارامتر انسان برای حفظ تعادل، عملکردی متفاوت داشته و پیچیدگی‌هایی را به همراه دارند. همچنین سرعت پیشرفت و تغییرات در زمینه تولید موتورسیکلت ها کمی کند تر از خودرو هاست زیرا به مراتب از ساختار ساده تری برخوردار هستند و حرکات مکانیکی و خارجی، تاثیر بسیار زیادی در شکل گیری آنها دارند. در همین راستا شرکت های تولید کننده موتورسیکلت همواره برای اعتلای این صنعت، نمونه هایی  مفهومی بر اساس دانش و تجربه خود و بر پایه تحقیقات و آزمایش های علمی شکل گرفته به تولید می رسانند. در ادامه این نوشتار به معرفی چند موتورسیکلت مفهومی شاخص سال های اخیر خواهیم پرداخت.

BMW URBAN RACER
این مدل مفهومی توسط Jans Slapins و به صورت شخصی طراحی شده است. این موتورسیکلت روح ب ام و را به خوبی منتقل می کند و از طراحی جسورانه ای با رنگ مشکی گرافیتی بهره می برد. پیشرانه نصب شده بر روی این موتور سیکلت نیز از حجمی معادل 1200 سی‌سی برخوردار است و مشاهده آن بر روی خطوط تولید ب ام و بسیار جذاب خواهد بود. برای همگام سازی کلیه اجزا، صندلی ها نیز از جنس چرم با رنگ قهوه ای ساخته شده اند تا به میزان کافی ظاهر و کیفیت مورد انتظار را انتقال دهد.

KAWASAKI J-CONCEPT
این موتورسیکلت مفهومی در سال 2013 و در جریان برنامه آینده‌نگرانه کاوازاکی به تولید رسید اما تا سال 2018 خبری از آن وجود نداشت تا اینکه طی یک ویدیو، زمزمه هایی از بازگشت آن در رسانه ها منتشر شد. این موتورسیکلت از ساختاری عجیب برخوردار است و از دو ردیف تایر در جلو و عقب بهره می برد. یکی از ویژگی های این موتورسیکلت قابلیت تغییر وضعیت از حالت معمولی به حالت مسابقه‌ای است.

YAMAHA MOTOROID
یاماها در سال 2017 از موتوروید رونمایی کرد که نمایی از آینده موتورسیکلت ها را به نمایش می گذارد. این موتورسیکلت از سیستم‌های هوشمند و هوش مصنوعی بهره می برد و توانایی راندن به صورت خودکار را نیز داراست. پیش تر نیز از آن در یک انیمه ژاپنی استفاده شد و طرح اصلی، پیش از رونمایی لو رفته بود. ویژگی خودران بودن، ایمنی این موتورسیکلت را چندین پله افزایش می دهد و می‌توان با آرامش بیشتری از آن استفاده کرد.

HONDA CB4 INTERCEPTOR
هوندا در سال 2015 از مدل CB4 رونمایی کرد که بر اساس طرح‌های سری کافه ایده‌پردازی شده و از یک هوش مصنوعی فوق العاده دقیق بهره می برد. یک چراغ جلوی LED برای Interceptor در نظر گرفته شده و در میان آن نیز یک فن برای بازگرداندن انرژی جنبشی تعبیه شده تا مصرف انرژی نیز به خوبی مدیریت شود.

AER
اندره فردریکو، طراح این موتورسیکلت، بر اساس اعتقاد خود مبنی بر صرفه جویی اقتصادی در رقابت های موتورسواری تصمیم بر آن گرفته تا یک موتورسیکلت الکتریکی قدرتمند را روانه پیست کند. AER از 4 باتری با تکنولوژی های لیتیوم-هوا و زینک-هوا بهره می برد که حداکثر شعاع عملیاتی را فراهم می آورند. همچنین طراحی و فرم این موتورسیکلت نیز بسیار جسورانه بوده و گامی جدید در زمینه طراحی به حساب می‌آید.

DUCATI DRAXTER
برند پرآوازه دوکاتی نیز از کاروان طراحان مفهومی جا نمانده و مدل های بسیاری را با نگاهی به آینده ارائه می کند. درکستر یکی از محصولات مفهومی این برند است که از ساختاری کلاسیک بهره می برد. دسته ها و جای پا به گونه ای طراحی شده اند که حداکثر آیرودینامیک تامین شود. همچنین یک پیشرانه 1262 سی‌سی نیز برای آن تعبیه شده تا قدرت مورد نیاز نیز به راحتی در اختیار موتورسوار قرار گیرد. همچنین برای یادبود نودمین سال تاسیس دوکاتی، عدد 90 نیز با اندازه بزرگ بر روی بدنه چاپ شده است.

 

*محمدرضا برخورداری

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
مطالب مرتبط
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • خودرو امروز ۶۶۹
      • خودرو امروز ۶۶۸
      • خودرو امروز ۶۶۷
      • خودرو امروز ۶۶۶
      • خودرو امروز ۶۶۵
      • خودرو امروز ۶۶۴
      • خودرو امروز ۶۶۳
      • خودرو امروز ۶۶۲
      • خودرو امروز ۶۶۱
      آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
      آرشیو