فونیکسریمکسبهتام

تخصیص اعتبار ۵۰۰۰ میلیارد تومانی برای بهبود وضعیت جاده‌های کشور

عصر خودرو- عضو هیئت عامل سازمان راهداری از تخصیص اعتبار ۵۰۰۰ میلیارد تومانی برای بهبود وضعیت جاده‌های کشور خبر داد.

تخصیص اعتبار ۵۰۰۰ میلیارد تومانی برای بهبود وضعیت جاده‌های کشور
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۸ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران ، مهدی قربانی عضو هیئت عامل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با بیان اینکه در تمام کشورها سهم اصلی بروز تصادفات به عامل انسانی باز می‌گردد، اظهار کرد: طبق گزارش‌های مجمع جهانی (پیراک) از هر 100 تصادف حدود 93 درصد از آنها به اشتباه راننده مربوط می‌شود.

     عضو هیئت عامل سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای  ادامه داد: کمتر از 3 درصد از علت اصلی تصادفات در جاده‌های کشور مربوط به ناایمن بودن  جاده‌ها و  فقدان نصب علایم است.

     وی تأکید کرد: 30 درصد از اشتباهات رانندگان در مناطق حادثه خیز رخ می‌دهد و این در حالی است که در صورت ایمن‌سازی و یا اصلاح این مناطق، به طور قطع از وقوع بسیاری از حوادث رانندگی جلوگیری می‌شد.

    قربانی افزود: در صورت تأمین منابع مورد نیاز برای بهبود ایمنی راه‌ها، می‌توانیم از 33 درصد تلفات جاده‌ای جلوگیری کنیم.

    عضو هیئت عامل سازمان راهداری با بیان اینکه در دهه گذشته با استفاده از اقدامات کم‌هزینه موفق شدیم، میزان تصادفات را کاهش دهیم، تصریح کرد: در دهه دوم اقدامات لازم برای بهبود ایمنی راه‌ها و جاده‌ها بسیار پر هزینه  شده که این خود نیازمند تأمین منابع اعتباری لازم است.

    وی از اعتبار 5 هزار میلیارد تومانی برای توسعه و ایمنی راه‌ها خبر داد و گفت: این میزان اعتبارات برای اقدامات توسعه‌ای مانند بهبود اجزای سیستم ایمنی راه، آموزش و تأمین رفتارهای ایمن‌تر، سیستم‌های هوشمند نظارتی و توسعه مراکز ترومای تصادفات هزینه می‌شود.


    قربانی با بیان اینکه اگر اعتبارات لازم تأمین نشود چشم‌انداز مناسبی حتی برای حفظ وضعیت موجود دیده نمی‌شود، گفت: هم‌اکنون دستگاه‌های ذیربط در تأمین اعتبارات جاری و غیر توسعه‌ای خود با چالش مواجه هستند و در این بین تغییر نگرش اساسی در تصمیم‌گیران اعتبارات کشور به ویژه سازمان برنامه و بودجه نیاز است.

    انتهای پیام/

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو