فونیکسریمکسبهتام

بنزین«۲۲۳۹»

آمار مصرف بنزین کماکان محرمانه است

عرضه بنزین سوپر از سر گرفته شد؛

عصر خودرو- افزایش مصرف بنزین و رکورد شکنی مصرف آن در فصل تابستان موجب شد تا مسئولان شرکت ملی پالایش و پخش آمار مصرف بنزین را محرمانه اعلام کنند؛ اما با ورود به فصل پاییز و کاهش مصرف توزیع بنزین سوپر مجددا از سر گرفته شد.

آمار مصرف بنزین کماکان محرمانه است
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از فارس، بیش از دو ماه از آغاز اختلال در تولید و عرضه بنزین سوپر در کشور می‌گذرد. در حالی که پیش‌بینی‌ها از حل این مشکل از ابتدای مردادماه حکایت داشت اما با گذشت مرداد و شهریور ماه  این اختلال همچنان در مراکز عرضه بنزین در کشور وجود دارد.

    به هرحال اواخر هفته گذشته شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی، اعلام کرد توزیع بنزین سوپر از بعدازظهر دوشنبه (نهم مهرماه) در تهران آغاز شده است.

    به گزارش خبرنگار فارس در نبود سیاست‌های کنترل مصرف بنزین، در ابتدای تابستان شاهد روند رو به رشد مصرف بنزین در کشور بودیم تا اینکه در روز سی و یکم تیرماه سال جاری با ثبت مصرف 121 میلیون و 800 هزار لیتر در یک شبانه روز رکورد جدیدی در تاریخ مصرف بنزین کشور ثبت شد.

    در میانه تیرماه با شدت گرفتن مصرف بنزین، صنعت پالایش نفت کشور، تولید با تمامی ظرفیت را در دستور کار قرار داد و در ادامه رکوردشکنی های مصرف افسارگسیخته بنزین، بنزین سوپری که روزانه به میزان 3 میلیون لیتر تولید می‌شد، با اختلاط با بنزین پایه و نفتا به 10 میلیون لیتر بنزین با اکتان 87 تبدیل شده و به جایگاه‌های عرضه سوخت ارسال می‌شد.

    و اکنون که ظاهرا مصرف بنزین کاهش پیدا کرده است عرضه بنزین سوپر در جایگاه ها از سر گرفته شده است.

    باید گفت آمار مصرف بنزین از پایان تیرماه تاکنون محرمانه است و حتی روابط عمومی وزارت نفت نیز از انتشار این آمار خودداری می‌کند و این محرمانه نگه داشتن آمارها با شفافیت در تضاد است و بهتر آن است که مسئولان شرکت ملی پالایش و پخش به جای محرمانه نگه داشتن آمار های مصرف سوخت هر چه سریعتر به دنبال راه کاری برای کنترل مصرف بنزین در کشور باشند.کار شناسان بازگشت به سهمیه بندی و استفاده از کارت سوخت شخصی را به عنوان بهترین راه کار کنترل مصرف بنزین معرفی می‌کنند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو