فونیکسریمکسبهتام

بنزین«۲۲۴۴»

بانک اطلاعاتی مصرف سوخت چگونه در کشور فعال می شود؟

عصر خودرو- رییس کمیسیون انرژی مجلس، گفت: کارت هوشمند سوخت بانک به روزی از اطلاعات خودروها و میزان مصرف آنها برای دولت فراهم کرده و سبب می شود آمار و اطلاعات مناسب و دقیقی درباره میزان و نحوه مصرف بنزین خودروهای شخصی و عمومی در اختیار وزارت نفت قرار گیرد.

بانک اطلاعاتی مصرف سوخت چگونه در کشور فعال می شود؟
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از خانه ملت ؛ فریدون حسنوند  با اشاره به احتمال استفاده مجدد از از کارت سوخت های شخصی، گفت: یکی از مزایای استفاده از کارت سوخت افزایش شفافیت اطلاعات در حوزه های سوخت و حمل و نقل است به گونه ای که کارت هوشمند سوخت، بازار عرضه و تقاضای بنزین را شفاف می کند.

    رییس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه استفاده از کارت سوخت مانع مهمی بر سر راه قاچاق بنزین ایجاد و موجب کاهش آن می شود، افزود: کارت هوشمند سوخت بانک به روزی از اطلاعات خودروها و میزان مصرف آنها برای دولت فراهم کرده و سبب می شود آمار و اطلاعات مناسب و دقیقی درباره میزان و نحوه مصرف بنزین خودروهای شخصی و عمومی در اختیار وزارت نفت قرار گیرد.

    تفاوت فاحش قیمت بنزین داخلی با قیمت کشورهای همسایه

    وی ادامه داد: با توجه به تفاوت قابل توجه قیمت داخلی بنزین با قیمت این فرآورده نفتی در کشورهای همسایه، استفاده مجدد از کارت سوخت  از رواج مجدد قاچاق به خصوص قاچاق سازمان یافته این فرآورده نفتی جلوگیری می کند.

    نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به الزام مجلس به دولت برای استفاده  خودروها از کارت سوخت، اظهار داشت: فرآورده‌های نفتی و به‌ ویژه بنزین در ایران بدون ابزارهای کنترلی مصرف می‌شود و برخی افراد نیز هیچ تلاشی برای صرفه‌ جویی ندارند، لذا  استفاده از کارت هوشمند سوخت برای مدیریت مصرف سوخت می‌تواند روشی موثر برای مهار مصرف این فرآورده باشد.

    مدیریت مصرف با استفاده از کارت سوخت شخصی

    وی افزود: می توان با استفاده از کارت‌های سوخت شخصی  مقدار مصرف سوخت را با در نظر گرفتن جزئیاتی همانند مصرف سوخت در انواع خودروها یا پراکندگی مناطق کم مصرف و پرمصرف بررسی کرد که این نوع اطلاعات برای مدیریت مصرف سوخت کشور بسیار مهم است.

    رییس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه در حال حاضر نظارت کافی بر جایگاه داران وجود ندارد تا در جایگاه ها از کارت سوخت شخصی استفاده شود، تصریح کرد: زمانی که مردم از کارت سوخت خودشان استفاده کنند، میزان شکایات و اعتراض‌ها کاهش می‌یابد و مشخص می شود که هر فرد روزانه چه میزان سوخت مصرف می کند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو