فونیکسریمکسبهتام

فرمانده انتظامی استان قزوین:

کاهش ۱۱.۱درصدی تصادفات در قزوین

عصر خودرو- فرمانده انتظامی استان قزوین از کاهش ۱۱.۱ درصدی مجموع تصادفات در ۶ ماهه اول سال جاری در استان خبر داد.

کاهش ۱۱.۱درصدی تصادفات در قزوین
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۹:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا ،  سردار  مهدی محمودی در این باره اظهار داشت: بر اساس آمار ارائه شده از سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای تردد ثبت شده در استان با بیش از 15 میلیون خودرو در محورهای استان طی 6 ماهه سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته به میزان 13.4 درصد  افزایش دارد.

    وی افزود: قزوین به عنوان شاهراه ارتباطی 11 استان کشور از نظر حجم تردد محور های مواصلاتی در رتبه دوم کشور قرار دارد و عوامل پلیس راه و دستگاه های امدادی به صورت شبانه روزی در راستای تامین امنیت محور ها و خدمات دهی به هموطنان در تلاش هستند.

    فرمانده انتظامی استان اضافه کرد: در 6 ماه اول سال جاری در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته در فقره تصادفات فوتی به میزان 4/2 درصد کاهش، در تصادفات جرحی 4/18 درصد کاهش، در تصادفات خسارتی به میزان 2/1 درصد کاهش، و در مجموع تصادفات به میزان 11.1 درصد کاهش داشتیم.

    سردار محمودی بیان کرد: در برخورد با تخلفات بیشترین اعمال قانون به ترتیب اولویت مربوط به سرعت غیر مجاز، نقص فنی موثر خودرو و عدم استفاده از کمر بند ایمنی و میزان اعمال قانون رانندگان متخلف به علت ارتکاب تخلفات رانندگی در 6 ماهه اول سال جاری در مقایسه با مدت مشابه در سال 96 به میران 2.6 درصد افزایش داشته است.

    وی خاطر نشان کرد: در 6 ماهه اول سال جاری تعداد 886 دستگاه خودرو به علت تخلف بیش از 10 میلیون ریال توقیف که در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته 6/24 درصد افزایش داشته است.

    سردار محمودی تصریح کرد: واژگونی و برخورد وسیله با وسیله از نظر نوع برخورد در تصادفات بیشترین فراوانی تصادفات را به خود اختصاص داده است.

    این مقام ارشد انتظامی در پایان گفت: کاهش تصادفات نیازمند عزم همگانی است و با توجه به اینکه عامل انسانی بیشترین علت تصادفات است با رعایت قوانین و احترام به آن و ارتقاء فرهنگ ترافیک شاهد امنیت بیشتر و آرامش خاطر در تردد در جاده ها خواهیم بود.

    کد خبر

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو