فونیکسریمکسبهتام

شش سال پیش در چنین روزی؛

تنظیم بازار خودرو به خودروسازان واگذار شد

عصر خودرو- شش سال پیش در چنین روزی وزیر سابق صنعت، معدن و تجارت گفت: وزارت صنعت و سازمان حمایت، فراتر از آن مجوزهایی که برای افزایش قیمت به خودورسازان داده شده است، قبول ندارند و اگر گزارش‌های تخلفی به ۱۲۴ اطلاع داده شود، حتما تشکیل پرونده می‌دهند و تعزیرات حکومتی با خودروسازان متخلف برخورد خواهد کرد.

تنظیم بازار خودرو به خودروسازان واگذار شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» ، مهدی غضنفری درباره تدابیر دولت برای کنترل قیمت خودرو گفت: خودروسازان بیش از آن چیزی که سازمان حمایت از تولیدکننده و مصرف کننده به آنها مجوز داده است، اجازه افزایش قیمت ندارند اما متاسفانه در حاشیه بازار با افزایش قیمت برای برخی از مدلهای خودرو روبرو هستیم.
    وی افزود: برای جلوگیری از افزایش بدون دلیل قیمت خودرو، مجدداً با خودروسازان جلسه ای گذاشتیم و چند شرط برای مجوز افزایش قیمت که دریافت کردند، قرار داده شده که یکی از شرط های آن تنظیم بازار خودور است. از آنها خواسته شده است تا خودشان بازار خودرو را مراقبت کنند و این موضوع جزء وظایف آنهاست.
    وی تاکید کرد: با وجود تمام این مشکلات و مسائل، ما به عنوان وزارت صنعت و سازمان حمایت، فراتر از آن مجوزهایی که برای افزایش قیمت به خودورسازان داده ایم، قبول نداریم و اگر گزارش های تخلفی به 124 اطلاع داده شود، حتما تشکیل پرونده می دهند و تعزیرات حکومتی با خودروسازان متخلف برخورد خواهد کرد.
    http://www.asrekhodro.com/News/22333


    خودروهای کره ای در رتبه اول واردات ایران
    شش سال پیش در چنین روزی رییس کل سابق گمرک گفت: طی هفت ماه امسال حدود 23هزار خودرو به کشور وارد شده و همچنان خودروهای کره‌ای در رتبه اول و خودروهای چینی در رتبه دوم واردات ایران قرار دارند. عباس معمارنژادˈ درپاسخ به برخی شایعات مبنی بر افزایش واردات خودروهای چینی همزمان با قطع ارز دولتی برای واردات خودرو گفت : این موضوع صحت ندارد و همچنان خودروهای کره ای رتبه اول بازار ایران را در دست دارند.وی گفت که واردات خودرو در هفت ماه امسال نسبت به مدت مشابه خود حدود 12 درصد رشد داشته است .معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی ادامه داد:افزایش نرخ ارز موجب کاهش واردات کالاهای کم حجم و پر ارزش همچون سیگار ، تلفن همراه ، پارچه و امثال آن شده است .
    http://www.asrekhodro.com/News/22343


    رشد 10 میلیون تومانی وارداتی ها
    شش سال پیش در چنین روزی و در هفته ای که گذشت بازار خودرو با وجود آرامش در بخش ارز، شاهد رشد قیمت خودروهای وارداتی تا 10 میلیون تومان بود. در بازار خودروهای وارداتی، در بین محصولات هیوندا، IX55 با رشد قابل توجه، 170 میلیون تومان، هیوندا IX35 هم با قیمت 140 میلیون تومان، سوناتا 125 میلیون تومان، آزرا 155 میلیون تومان،هیوندا I30 با قیمت 90 میلیون تومان و سانتافه، 130میلیون تومان به فروش رسید.بنابراین گزارش، از میان محصولات کیا که در هفته قبل افزایش قیمت شدیدی داشتند، خودروی اسپورتیج با بهای 125 میلیون تومان، سراتو 85 میلیون تومان و اپتیما 115 میلیون تومان در بازار فروخته شدند.در این میان، تویوتا کرولا با قیمت 90 میلیون تومان و تویوتا اوریون با بهای 130 میلیون تومان معامله شدند.این گزارش حاکیست، در بازار خودروهای داخلی، خودروی مگان و ماکسیما و پژو206 صندوقدار V20 در هفته قبل با رشد قیمت به فروش رسیدند.خودروی مگان با بهای 59 میلیون و 500 هزارتومان، ماکسیما 92 میلیون تومان و پژو 206 صندوقدار V20،با قیمت 29 میلیون تومان در بازار به فروش رسیدند.
    http://www.asrekhodro.com/News/22320

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو