فونیکسریمکسبهتام

از سوی عظیم خودرو؛

نخستین سری فوتون ساوانا تحویل مشتریان شد

عصر خودرو- هفته گذشته طی مراسمی نخستین سری از فوتون ساوانا محصول تولیدی عظیم خودرو تحویل مشتریان شد.

نخستین سری فوتون ساوانا تحویل مشتریان شد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۸:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» ، فوتون ساوانا توسط عظیم خودرو سال گذشته در نمایشگاه مشهد رونمایی و در نمایشگاه خودرو تهران نیز به معرض نمایش گذاشته و بعد از آن، خط تولید این خودرو توسط این شرکت در شهر بروجرد تجهیز شد.
بر اساس برنامه ریزی های انجام شده از سوی عطیم خودرو قرار اسا سالانه حدود 2 هزار دستگاه فوتون ساوانا تولید شود که البته به گفته مسئولان این شرکت، این ظرفیت تولید به زودی افزایش پیدا کرده و به سالی 50 هزار دستگاه خودرو می رسد.
فوتون ساوانا در سری نخست تحویل 374 میلیون تومان اعلام شده است. اما مشتریانی که در مرحله نخست این خودرو را تحویل گرفته اند، شامل تخفیف 10 میلیون تومانی به علاوه تخفیف مابه التفاوت ارزی شده اند که حدود 26 میلیون تومان بوده و در نهایت این خودرو با قیمتی در حدود 337 میلیون تومان برای مشتریان سری نخست تحویل داده شد.
چهره فوتون ساوانا اگرچه برای یک خودروی شاسی بلند بزرگ مخصوص آفرود، ساده و کاربردی است اما به عنوان یک شاسی بلند بزرگ امروزی ساده و بدون هیجان است. چراغ های بزرگ، جلوپنجره کوچک با خطوط عمودی و سپری بدون خطوط اغراقی نمای جلوی خودرو را تشکیل می دهند. در کنار اگرچه خطوط بدنه ساده است اما رنگ آمیزی و نقش های روی بدنه، ساوانا را به سوی اسپرت بودن سوق می دهد.
فوتون ساوانا شاسی بلند بزرگ این شرکت است که از نظر پیشرانه و شاسی سعی کرده تا خودرویی با قابلیت های آفرودی کاملی را ارایه دهد. فوتون ساوانا در سه مدل استاندارد گیربکس دستی، استاندارد گیربکس خودکار و لاکچری گیربکس خودکار عرضه شده که هر سه آنها به پیشرانه 4 سیلندر دو لیتری توربوشارژ مجهز شده اند. گیربکس مدل دستی فوتون ساوانا از نوع 5 سرعته Getrag است اما گیربکس خودکار ساوانا از نوع 6 سرعته ZF است. پیشرانه 2 لیتری نصب شده به کمک سیستم GDI می تواند حداکثر 214 اسب بخار در 5500 دور و 320 نیوتن متر در 1750 دور را تولید کند. اما پیشرانه مدل گیربکس دستی می تواند حداکثر 198 اسب بخار و 300 نیوتن متر را تولید کند.
از نکات مختلف قابل اشاره فوتون ساوانا، کیسه های هوای سرنشینان جلو، کمک راننده و پرده ای است. همچنین حداکثر عمق غرق شدگی 600 میلیمتر و حداکثر زاویه فرار و حمله، 25 درجه و 28 درجه است که برای یک شاسی بلند آفرود عددهای خوبی است. اما نکته قابل تامل دیگر ساوانا، وزن نزدیک 2 تنی این خودرو در مدل های خودکار است که وزن بالایی است و اگرچه مصرف این خودرو 9.8 لیتر به صورت ترکیبی اعلام شده، اما باید مصرف آن را در عمل و در شهری مثل تهران ببینیم.

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
مطالب مرتبط
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • خودرو امروز ۶۶۹
      • خودرو امروز ۶۶۸
      • خودرو امروز ۶۶۷
      • خودرو امروز ۶۶۶
      • خودرو امروز ۶۶۵
      • خودرو امروز ۶۶۴
      • خودرو امروز ۶۶۳
      • خودرو امروز ۶۶۲
      • خودرو امروز ۶۶۱
      آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
      آرشیو