فونیکسریمکسبهتام

روایت خواندنی خبرنگار ژاپنی از تهران؛

وقتی اتوبوس ژاپنی‌ها در تهران خراب شد

عصر خودرو- خبرنگار ژاپنی nikkansports که برای پوشش بازی پرسپولیس- کاشیما به تهران آمده در گزارشی برای این رسانه‌ی ژاپنی به حواشی پیش از دیدار برگشت فینال لیگ قهرمانان آسیا در تهران پرداخت.

وقتی اتوبوس ژاپنی‌ها در تهران خراب شد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از "ورزش سه"، خبرنگار nikkansports در ابتدای گزارش خود نوشت من روز نهم نوامبر به ورزشگاه آزادی رفتم تا یک روز پیش از برگزاری دیدار برگشت فینال لیگ قهرمانان آسیا بین پرسپولیس و کاشیما، تمرین رسمی کاشیما را پوشش بدهم. درحالیکه شخصاً احساس نگرانی می‌کردم چرا که از طرف سفارت ژاپن در تهران، کنفدراسیون فوتبال آسیا و پلیس محلی به من هشدار داده شده بود که مراقب امنیت خودم باشم و تمهیدات امنیتی را رعایت کنم. در حالیکه خبرنگاران رسانه‌های ژاپنی و برخی از اعضای باشگاه کاشیما با هم سوار اتوبوسی شدند که برای آنها کرایه شده بود و به طرف استادیوم رفتند ناگهان صدای شدیدی اتوبوس را لرزاند.

     

    درحالیکه وسط اتوبان متوقف شده بودیم هم موتور اتوبوس به مشکل برخورده بود و هم فشار باد لاستیک‌ها به نظر عادی نبود. بعد از مدتی به این نتیجه رسیدند که اتوبوس قابل تعمیر نیست. مسئولین ایرانی بسیار معذب بودند. ما هنوز به نیمه‌ی مسیر هتل به استادیوم نرسیده بودیم. ما خبرنگارها دست جنباندیم و خیلی زود چند تاکسی گرفتیم. از شانس همیشگی من یکی از مترجمین و راهنماها یک مینی‌بوس را که در همان نزدیکی بود صدا زد و من به همراه عده‌ی دیگری سوار مینی‌بوس شدیم.

     

    وقتی به استادیوم رسیدیم به خاطر تمهیدات امنیتی در حلقه‌ی اطراف ورزشگاه طول کشید تا بتوانیم خودمان را به استادیوم برسانیم. بعد از پیاده شدن هم یک هوادار ایرانی با دستهایش مدام اعداد 3 و 4 را نشان می‌داد و می‌خواست به ما بفهماند که پرسپولیس این بازی را 3-0 یا 4-0 خواهد برد. درنهایت در استادیوم توسط ایرانی‌ها برای ما باز شد و وارد استادیوم شدیم تا از دیدن ابهت استادیوم آزادی تحت تاثیر قرار بگیریم.

    اتوبوس بازیکنان کاشیما توسط چندین پلیس ایرانی محاصره شده بود. آنزای مدافع کاشیما به ما گفت:" هیچوقت چنین جوی را موقع تمرین برای شرکت در یک مسابقه ندیده بودم. این بازی برای ایرانی‌ها خیلی مهم است". ماساکو مدافع دیگر کاشیما هم به ما گفت:" هواداران پرسپولیس مدام انگشت‌هایشان را به ما نشان می‌دادند تا حالی کنند که بازی را 3-0 یا 4-0 خواهند برد".

    در مسیر بازگشت هم صحنه‌های مشابهی تکرار شد. هواداران پرسپولیسی سعی می‌کردند به اتوبوس کاشیما آویزان شوند و بارها به آن ضربه وارد کردند. آنهم یک روز مانده به برگزاری مسابقه نه در روز برگزاری فینال. با توجه به جمعیتی که یک روز قبل از اتوبوس کاشیما در آزادی استقبال کردند، روز بازی که 80هزار نفر در استادیوم خواهند بود، اتوبوس کاشیما توسط چند هوادار پرسپولیسی محاصره خواهد شد؟

     

    در خیابانهای تهران زمانی که اتوبوس تیم رد می‌شد بارها با ایرانی‌هایی مواجه شدیم که کلمه‌ی "کاشیما" را فریاد می‌زدند. کاملاً مشخص است که در تهران عده‌ای از هواداران رقیب پرسپولیس از کاشیما حمایت می‌کنند. با اینحال شکی نیست که کاشیما روز سختی در پیش خواهد داشت و بازیکنان این تیم باید انتظار یک بازی فوق‌العاده سخت را داشته باشند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو