فونیکسریمکسبهتام

بررسی روند قیمت ها در بازار خودرو نشان داد ؛

بیشترین نوسان قیمتی در محصولات ایران خودرو

عصر خودرو- نگاهی به قیمت خودروها در بازار آزاد نشان می دهد که حتی افت قیمت دلار هم تاثیری در کاهش نرخ خودروها در بازار آزاد نداشته و این حباب ایجاد شده تنها با عرضه از سوی خودروسازان از بین خواهد رفت.

بیشترین نوسان قیمتی در محصولات ایران خودرو
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» ، در شرایطی که به گفته فعالان بازار خودرو، میزان معاملات در این بازار به صفر رسیده و همه در انتظار کاهش بیشتر قیمت ها هستند، نگاهی به روند قیمت ها نشان می دهد که نه تنها شاهد سقوط قیمت ها نبوده ایم بلکه در برخی خودروها نیز افزایش قیمت داشته ایم.
    این شرایط در حالیست که خبرهای جدید حاکی از اعلام قیمت های جدید خودرو در هفته آینده دارد. هرچند هنوز جزئیاتی از جلسات برگزار شده در این زمینه مطرح نشده اما شنیده ها حاکی از آن است که احتمال تعیین قیمت های جدید 5 درصد پایین تر از قیمت های فعلی حاشیه بازار وجود دارد.
    هرچند برخی معتقدند بازار کشش این میزان افزایش قیمت را ندارد و اجرایی شدن این پیشنهاد رکود بازار را تشدید می کند اما خودروسازان معتقدند با این میزان افزایش شاید بتوان بخشی از افزایش هزینه های تولید را جبران کرد. به هر ترتیب باید منتظر ماند تا هفته آینده و اعلام تصمیم نهایی در این زمینه.
    در ادامه نگاهی به قیمت محصولات ایران خودرو در بازار امروز داشته ایم. بیشتر خودروهای این گروه کاهش قیمت را تجربه کردند به طوری که بیشترین میزان کاهش را باید به پژو 508 با 5 میلیون تومان کاهش دانست به طوری که در حال حاضر در بازار با قیمتی معادل 405 میلیون تومان عرضه می شود.
    کپچر نیز با 3 میلیون تومان کاهش به 290 میلیون تومان رسید و تندر پلاس دنده ای نیز کاهش یک میلیون و 100 هزار تومانی را تجربه کرد به طوری که در حال حاضر با قیمت 90 میلیون و 500 هزار تومان در بازار عرضه می شود.
    هایما S5 نیز از دیگر خودروهایی بود که کاهش یک میلیونی را نسبت به روز قبل تجربه کرد و در حال حاضر 174 میلیون و 500 هزار تومان در بازار عرضه می شود.
    پژو پارس اتوماتیک ELX  و پژو SLX نیز از دیگر خودروهایی بودند که کاهش قیمت داشتند اما این کاهش قیمت به ترتیب در محدوده 500 و 200 هزار تومان باقی ماند. به طوری که در حال حاضر پژو پارس در حال حاضر با قیمت 91 میلیون و 500 هزار تومان و پژو 405 نیز با قیمت 61 میلیون تومان معامله می شود.
    سمند سورن ELX، پژو 206 تیپ 2 و همچنین تیپ 5 این خودرو از خودروهایی بودند که امروز نسبت به روز قبل افزایش قیمت داشته اند. به طوری که به ترتیب شاهد افزایش یک میلیون تومانی، 400 هزار تومانی و 200 هزار تومانی قیمت این خودروها بودیم. در حال حاضر سورن 77 میلیون تومان، 206 تیپ 2 ،60 میلیون و 200 هزار تومان و تیپ 5 این خودرو 71 میلیون و 900 هزار تومان خرید و فروش می شود.
    نگاهی به قیمت محصولات پارس خودرو در بازار نشان از ثبات قیمت ها نسبت به روزهای گذشته دارد.
    در همین حال ثبات قیمت ها در بازار محصولات سایپا نیز دیده می شود و تنها خودرویی که نسبت به روز گذشته تغییر قیمت داشته تیبا SX با 500 هزار تومان افزایش بوده که به قیمت 40 میلیون و 500 هزار تومان رسیده است.

    نویسنده:میترا ممسنی

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو