فونیکسریمکسبهتام

استاندار اردبیل:

راه های استان پاسخگویی خودرو های عبوری نیست

عصر خودرو- استاندار اردبیل گفت: در حال حاضر بیشتر راه های اصلی استان پاسخگویی تردد خودروهای عبوری سبک و سنگین نیست.

راه های استان پاسخگویی خودرو های عبوری نیست
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا،  اکبر بهنام جو در جلسه کمیسیون ایمنی راه های استان افزود: از مجموع 700 کیلومتر راه های موجود در استان فقط 150 کیلومتر آن بزرگراه می باشد در حالی که بزرگراه ها ه مهم ترین زیرساخت لازم برای توسعه اقتصادی و پیشگیری از تصادفات رانندگی است.

    وی بیان کرد: بر اساس استانداردهای راه به ازای هر 100 کیلومتر راه استاندارد باید 19 کیلومتر بزرگراه ایجاد شود که این میزان در استان اردبیل 10 کیلومتر است.
    استاندار اردبیل گفت: افزایش بزرگراه های استان اردبیل ضروری است وباید اقدامات لازم برای اجرای بزرگراه توسط دستگاه های مربوطه انجام شود.
    وی به افزایش یک میلیون تنی محصولات کشاورزی استان با راه اندازی پایاب سد خداآفرین در آینده گفت: با افزایش تردد در جاده مغان که منتهی به پایاب سد خداآفرین است این جاده نیاز بیشتری به ترمیم و مراقبت و اصلاح تقاطع های خطرناک پیدا می کند.
    بهنامجو گفت: توسعه گردشگری ، صنعت و کشاورزی بدون زیرساخت ها و راه مناسب امکان پذیر نیست و باید برای رفع این مشکل بزرگ تلاش های بیشتری شود.
    وی خواستار تدوین برنامه ایمنی جاده های استان با مشارکت دستگاه های عضو کمیسیون راه شد و اظهار داشت: ایمن کردن راه ها علاوه بر کاهش تلفات تصادفات به رونق اقتصادی نیز کمک خواهد کرد.
    وی همچنین با تاکید بر راه اندازی مرکز کنترل ترافیک گفت: این مرکز باید با داشتن کارشناسان زبده و ثابت در طول مسیر بر خودرو های عبوری کنترل داشته باشد.
    رئیس پلیس راه استان اردبیل نیز در این جلسه از افزایش تعداد کشته های تصادفات جاده ای در سالجاری خبر داد و گفت: در هشت ماه سالجاری 144 نفر بر اثر تصادفات جاده ای در استان جان خود را از دست داده اند.
    حجت فتاحی افزود: سبقت غیرمجاز در بین رانندگان 9 درصد افزایش یافته و 2 هزار و 338 خودرو متخلف به دلیل سبقت و تجاوز به چپ توقیف شده است.
    وی بیان داشت : برخورد با رانندگان متخلف در استان 33 درصد افزایش یافته و در این راستا یک هزار و 242 موتورسیکلت متخلف نیز به دلیل بی توجهی به قوانین راهنمایی و رانندگی توقیف شدند.
    فتاحی ادامه داد: 61 درصد تصادفات جاده ای در شمال استان رخ می دهد و دلیل مهم آن هم نبود بزرگراه و جاده مناسب و عریض است.
    وی ادامه داد: 152 نقطه حادثه خیز در جاده های استان به صورت بالقوه مستعد وقوع تصادف هستند که 31 نقطه از آن به عنوان اولویت اول برای ایمن سازی و اصلاح هندسی مشخص شدند.
     

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو