فونیکسریمکسبهتام

معاون وزیر ارتباطات در نشستی در همایش تهران هوشمند مطرح کرد؛

حمل و نقل عمومی باید به سمت کم کردن هزینه ها برود

انجام روزانه ۱۸ میلیون سفر در تهران

عصر خودرو- روزانه ۱۸ میلیون سفر در تهران انجام می‌شودبه گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، نصرالله جهانگرد معاون فناوری و نوآوری وزیر ارتباطات در نشست تخصصی جا به جایی و حمل و نقل هوشمند در روز دوم همایش بین المللی "تهران هوشمند" با اشاره به انجام روزانه ۱۸ میلیون سفر در تهران بر اصلاح الگوی حمل و نقل در کشور تاکید کرد.

حمل و نقل عمومی باید به سمت کم کردن هزینه ها برود
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۵:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران ، این نشست تخصصی امروز 20 آذر ماه در برج میلاد با حضور نصرالله جهانگرد، معاون فناوری و نوآوری وزیر ارتباطات، محسن پورسیدآقایی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، مهدی وحدت کار عضو هیئت مدیره شرکت کنترل ترافیک و... برگزار شد.

    نصرالله جهانگرد، معاون فناوری و نوآوری وزیر ارتباطات در این نشست با اشاره به انجام روزانه 18 میلیون سفر در تهران گفت: سفرهای درون شهری برای کار، تحصیل، خدمات و تفریح انجام می‌شود. مداخله ما در بهینه شدن این سفرها تنها در حوزه خدمات است.

    وی در ادامه با اشاره به الگوی حمل و نقل عمومی در کشور گفت: شاید تاکسی تنها در کشور ما به عنوان یک وسیله حمل و نقل عمومی و اشتراکی استفاده می‌شود. الگوهای حمل و نقل به طور کلی باید در کشور تصحیح شود و هنگام تحلیل مسایل باید بدانیم عوامل شکل‌دهی به تصمیم ما از پدیده‌های مختلفی تاثیر می‌پذیرد و نمی‌توان تنها وجود تاکسی‌های اینترنتی را بدون توجه به کلیت شرایط نقد کرد.

    جهانگرد در این نشست با تاکید بر تامین رفاه مردم در صورت مداخله در تصحیح الگوی حمل و نقل گفت: توجه کنیم حمل و نقل عمومی باید به سمتی رود که افزایش کیفیت زندگی مردم، کم کردن هزینه ها و تنوع خدمات باید در اولویت ما قرار گیرد.

    در ادامه، محسن پورسید آقایی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در این نشست تخصصی با ارائه مثال‌هایی از مدیریت حمل و نقل عمومی در شهرهای بزرگ دنیا گفت: در دنیا نیز برای کار تاکسی‌های اینترنتی چالش‌های اساسی وجود دارد. مثل رعایت ایمنی، مسئله داده و تحلیل آن، ایجاد فضای رقابت صحیح بین تاکسیرانی رسمی و اینترنتی، ارائه خدمات به افراد کم توان و ایفای نقش مکمل در کل سیستم حمل و نقل چند وسیله ای.

    وی در ادامه گفت: شهرها در این شرایط چند انتخاب دارند. اعمال کاهش مقررات در صنعت تاکسیرانی استاندارد و رسمی و یا الزام خدمات تاکسی‌های اینترنتی از قوانین و استانداردهای موجود، یا انجام ترکیبی از هر دو، انتخاب‌هایی است که وجود دارد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو