فونیکسریمکسبهتام

مدیرکل راهداری اردبیل خبر داد؛

افزایش ۵۱ درصدی متوفیان جاده‌ای در اردبیل

عصر خودرو- مدیرکل راهداری استان اردبیل گفت: در هشت ماه گذشته ۱۴۴ نفر به دلیل حوادث رانندگی جان خود را از دست دادند و این آمار از افزایش ۵۱ درصدی متوفیان خبر می‌دهد.

افزایش ۵۱ درصدی متوفیان جاده‌ای در اردبیل
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۵:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل ازمهر، علی رحمتی پیش از ظهر دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه استان اردبیل تصریح کرد: بیشترین تصادفات به وقوع پیوسته در استان به دلیل کم عرض بودن جاده‌ و به صورت رخ به رخ اتفاق می‌افتد.

    وی با اشاره به اینکه توجه به ارتقای ایمنی راه‌ها یکی از مهمترین مطالبات مردم است، افزود: در تلاش هستیم تا با کاهش نقاط حادثه‌خیز و توجه مناسب به روشنایی جاده، علائم ایمنی و خط کشی راه‌ها در ایجاد جاده‌های ایمن موفق عمل نماییم.

    مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل وظیفه مجموعه تحت مدیریت خود را بیشتر در حوزه حفاظت و نگهداری از راه‌ها عنوان کرد و ادامه داد: برای فراهم آوردن شرایط ایمن در جاده‌ها، تاکنون هزار و 950 کیلومتر تجدید خط کشی در محورهای مواصلاتی استان داشتیم.

    حمایت از سرمایه‌گذاران نباید به قیمت بازی با جان مردم تمام شود

    رحمتی یادآور شد: حمایت از سرمایه‌گذاری باید بر اساس ضوابط و شرایط خاص خود انجام پذیرد و تحقق این مهم نباید به قیمت بازی کردن با جان مردم و افزایش نقاط حادثه‌خیز تمام شود، چرا که برخی از محل‌های معرفی شده سرمایه‌گذاران، فاقد ایمنی و استانداردهای جاده‌ای می‌باشد که ممکن است عامل تشدید کننده بروز حوادث شود.

    وی از فعالیت 32 شرکت حمل و نقل سیمان در استان خبر داد و اضافه کرد: در استان اردبیل 87 شرکت حمل و نقل وجود دارد که اکثریت آنان در حال ارائه خدمات هستند.

    مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل تعداد ناوگان حمل و نقل کالا در استان را هفت هزار و 650 دستگاه شمرد و افزود: در این ناوگان‌ها 11 هزار و 470 راننده مشغول به فعالیت هستند.

    عمر ناوگان حمل و نقل در اردبیل 21 سال است

    به گفته وی متاسفانه عمر ناوگان حمل و نقل در استان اردبیل 21 سال است و از متوسط سن ناوگان عمومی اعلام شده دارای آمار بالاتری هستیم.

    رحمتی توضیح داد: از ابتدای سال جاری دو میلیون و 680 هزار تن کالا از مبادی استان به نقاط مختلف کشور حمل شده و این موضوع از افزایش 2/6 درصدی حمل کالا در اردبیل خبر می‌دهد.

    وی از توزیع شش هزار و 550 حلقه لاستیک بین دارندگان خودروهای سنگین خبر داد و ادامه داد: در مراحل اولیه ثبت نام، 480 هزار راننده موفق به دریافت بیمه تکمیلی شدند که با احتساب خانواده‌های آنان در حدود 700 هزار نفر تحت پوشش بیمه‌های مورد نظر قرار گرفتند.

    مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل از آماده‌باش نیروهای این مجموعه برای خدمت‌رسانی بهتر به همشهریان و مسافران خبر داد و افزود: در راهداری اردبیل 250 دستگاه خودرو برای ارائه خدمات مورد نظر در زمستان در حالت آماده‌باش قرار دارند.

    رحمتی با بیان اینکه وظیفه راه و شهرسازی ساخت راه و وظیفه پلیس نظارت است، ادامه داد: برنامه های راهداری تنها مربوط به فصل زمستان نبوده و در تمام فصول سال نگهداری از جاده‌ها و بازگشایی محورها ادامه خواهد یافت.

    وی از توزیع نه هزار و 250 کلاه ایمنی در مناطق مختلف استان به صورت رایگان خبر داد و ادامه داد: در ساخت برنامه‌های مستند و زیرنویس‌های اطلاع‌رسانی تعامل مناسبی با صدا و سیمای مرکز استان وجود دارد.

    مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل از ضرورت برخورداری بسیاری از محورهای استان اردبیل از روکش آسفالت خبر داد و اضافه کرد: هر محلی از استان که دارای بزرگراه باشد، تلفات جاده‌ای نیز به حداقل می‌رسد و امیدواریم با افزایش اعتبارات احداث بزرگراه در استان افزایش بیشتری را داشته باشد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو