فونیکسریمکسبهتام

رئیس صنعت، معدن و تجارت رفسنجان:

مشکلی در حوزه توزیع لاستیک در رفسنجان نداریم

عصر خودرو- رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت رفسنجان با اشاره به اقدامات انجام شده در خصوص توزیع لاستیک در رفسنجان گفت: در این خصوص مشکلاتی در این شهرستان نداریم.

مشکلی در حوزه توزیع لاستیک در رفسنجان نداریم
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر ،  حسن محمدی  اظهار داشت: تعداد 227 واحد صنعتی در شهرستان رفسنجان دارای پروانه بهره برداری هستند و حدود 20 واحد نیز پروانه بهره برداری آنها به دلیل عدم فعالیت در سال جاری تعلیق شده که البته در حال اقدام برای دریافت دوباره مجوز هستند.

    وی با بیان اینکه کارخانه ای که بخاطر سرمایه در گردش یا نبود مواد اولیه در رفسنجان به طور کامل تعطیل باشد وجود ندارد، تصریح کرد: برخی کارخانه های رفسنجان با یک سوم یا یک چهارم ظرفیت اصلی کار می کنند. تهیه مواد اولیه با توجه به گرانی آنها و واردات آنها در یک مقطع برای کارخانجات بسیار سخت شد.

    وی در خصوص همکاری بانکها با واحدهای تولیدی توضیح داد: بانکها از نگاه ما صنعتگران سخت گیر هستند؛ با توجه به بالا بودن سود بانکی و دریافت وثیقه ملکی سنگین از طرف بانکها دریافت سرمایه در گردش برای واحدهای صنعتی مشکل است اما با توجه به اینکه گردش مالی چند شرکت بزرگ به استان منتقل شده که عدد قابل توجهی است گردش مالی بانکها بالا می رود تا بتوانند از منابع خود به واحدهای کوچک تولیدی تسهیلات دهند.

    محمدی با اشاره به اینکه برخی واحدهای صنعتی معوقه دارند یا وامهای قبلی آنها تعیین تکلیف نشده است، افزود: دریافت تسهیلات سرمایه در گردش برای این واحدها مشکلاتی دارد.

    رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت رفسنجان در ادامه در خصوص توزیع لاستیک، گفت: در خصوص کامیونهای درون شهری تهیه لاستیک توسط اداره صنعت و معدن و توزیع آن توسط معاونت عمرانی استانداری صورت می گیرد که در حال اقدام هستیم و تعدادی لاستیک در حال توزیع است و مشکل خاصی در این رابطه وجود ندارد.

    محمدی ادامه داد: در خصوص کامیونهای برون شهری نیز سامانه ای در اداره راهداری وجود دارد که بر اساس کارت هوشمند خودرو و برگ سبز حواله ای را به کامیونها تخصیص داده و از نماینده کارخانه، لاستیک خود را دریافت می کنند

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو