فونیکسریمکسبهتام

مدیرعامل شرکت فرآور لاستیک ایساتیس تاکید کرد:

شرکت های بازیافت تایر نیازمند تسهیلات حمایتی

عصر خودرو- مدیرعامل شرکت فرآور لاستیک ایساتیس گفت: شرکت هایی از این دست که در زمینه بازیافت تایر فعال هستند برای ادامه فعالیت و همچنین توسعه اقدامات خود نیاز به معافیت مالیاتی و اختصاص تسهیلات کم بهره هستند.

شرکت های بازیافت تایر نیازمند تسهیلات حمایتی
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۷:۰۰

    غلامحسین نظری نژاد در حاشیه دومین نمایشگاه زنجیره تامین صنعت لاستیک در گفت و گو با پایگاه خبری « عصر خودرو» با بیان این مطلب افزود: شرکت فرآور لاستیک ایساتیس به عنوان یکی از شرکت های زیرمجموعه صنایع لاستیک یزد و نخستین شرکت بازیافت کننده تایرهای فرسوده، تولیدکننده محصولاتی شامل پودر لاستیک و کائوچو احیا شده (ریکلیم رابر) از بازیافت تایرها است که در کارخانجات و صنایع مختلف مصرف می شود.

    وی در تشریح کاربردهای پودر لاستیک اظهار کرد: این محصولات در قطعات لاستیکی، عایق های حرارتی و رطوبتی، لوله ها و تیرهای پلیمری و همچنین کارخانجات لنت ترمز مصرف می شود. کائوچو احیا شده نیز در کارخانجات تایرسازی و تولید قطعات لاستیکی به مصرف می رسد و ریکلیم بیوتیل نیز در کرخانجات تولید تیوب و کارخانجات تولیدکننده تایرهای تیوب لس مورد مصرف قرار می گیرند.
    مدیرعامل شرکت فرآور لاستیک ایساتیس در ادامه با اشاره به چالش های عمده این صنعت اظهار کرد: در حال حاضر هزینه های بالای حمل و نقل چالش اصلی این دسته از شرکت ها که تایرهای فرسوده را از نقاط مختلف جمع آوری می کنند، به شمار می رود چرا که شاهد فرسایش جدی ماشین آلات به دلیل نحوه عملکرد هستند بنابراین هزینه تامین قطعات، تعمیرات متوالی و جایگزین کردن ماشین آلات جدید هزینه های بالایی را برای این شرکت ها به همراه داشته و در نتیجه سود این دسته از کارخانجات به نسبت سرمایه و زحمتی که هزینه می شود، کاهش می یابد بنابراین اگر این گونه از صنایع مورد حمایت معافیت های مالیاتی و یا اختصاص تسهیلات کم بهره قرار بگیرند قادر به توسعه خواهند بود.
    نظری نژاد از مزایای توسعه این شرکت گفت:این شرکت ها از یک سو مواد مصرفی را دوباره به چرخه تولید باز می گرداند و از سوی دیگر صرفه جویی در مصرف منابع را به همراه دارد، ضمن آنکه به ایجاد اشتغال و پاکسازی محیط زیست نیز کمک می کند چرا که تایر و تیوب ضایعاتی یکی از پایاترین و ماندگارترین زباله ها است که به زودی در طبیعت مستهلک نمی شود به همین جهت این دسته از شرکت های بازیافت می توانند کمک شایانی به پاکسازی محیط زیست کنند اما این امر مستلزم حمایت و توسعه است.
    وی حمایت اصلی از این شر کت ها را حمایت های مالی و کاهش ضریب مالیاتی دانست و تصریح کرد: در حال حاضر از این شرکت ها نیز همانند سایر شرکت ها مالیات اخذ می شود که در صورت اخذ مالیات با ضریب پایین تر کمک بزرگی خواهد بود در همین حال اختصاص تسهیلات کم بهره نیز می تواند به این دسته از شرکت ها کمک کند.
    به گفته مدیرعامل شرکت فرآور لاستیک ایساتیس در حال حاضر به این دسته از شرکت ها در خرید ماشین آلات و روغن های وارداتی ارز دولتی تعلق نمی گیرد که این موارد هزینه های آن ها را افزایش می دهد این در حالیست که این شرکت ها به صورت مرتب باید نسبت به تغییر و تعمیر قطعات اقدام کنند که این موارد نیاز این شرکت ها به تسهیلات کم بهره را افزایش می دهد که در صورت پیش بینی این دسته از حمایت ها شرکت های بازیافت تایر می توانند ضمن ادامه اقدامات خود نسبت به توسعه فعالیت ها اقدام کنند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو