فونیکسریمکسبهتام

پروژه ای که ۱۰ ساله شد؛

چرخ حادثه در جاده فردوس-روم

اجرای باند دوم در پیچ وخم جذب اعتبار

عصر خودرو- پروژه دو بانده شدن محور فردوس-سه راهی روم به عنوان یکی از محورهای پرحادثه خراسان جنوبی ۱۰ سال در حال اجرا است و اکنون نیز برای تکمیل در پیچ و خم اعتباری مانده است.

چرخ حادثه در جاده فردوس-روم
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر ،  حمل و نقل امروزه یکی از نیازهای مهم انسان هاست که یکی از ضرورت های آن جاده های سالم است. نگهداری، تعمیر و احداث جاده های اصولی و سالم علاوه بر حفظ جان و مال مردم می تواند به کوتاه تر شدن مسیرها نیز کمک قابل توجهی کند.

    به جرات بتوان گفت یکی از مهم ترین عوامل توسعه و پیشرفت در هر شهر و دیاری وجود راه های ارتباطی مناسب و دسترسی آسان به نقاط مختلف بوده و در صورت نبود چنین فرصتی چرخ توسعه و پیشرفت منطقه به سختی خواهد چرخید.

    محور فردوس، آیسک به طول 25 کیلومتر قسمتی از محور مواصلاتی فردوس به سه راهی روم است؛ جاده ای کم عرض و شلوغ که وضعیت آسفالت آن نیز چندان مناسب نیست و همواره آبستن حوادثی خونبار بوده است.

    البته اینطور که از خبرها بر می آید مطالعات احداث باند دوم این جاده به پایان رسیده و تامین اعتبار لازم خواهد توانست مشکلات را کم کند.

    حجم بالای ترافیک در محور فردوس- آیسک

    یکی از رانندگانی که روزانه در این مسیر رفت و آمد دارد در این زمینه می گوید: این جاده به دلیل دو طرفه و کم عرض بودن، راه فرار و تصمیم گیری را در زمان اضطرار از راننده سلب می کند.

    علی محمدی می گوید: جاده فردوس، آیسک پاسخگوی حجم خودروهای حاضر در این جاده نیست و گاهی خودروهای سنگین نیز آمد و شد می کنند که کار را تا حدودی دشوار تر کرده است.

    وی اظهار داشت: مسئولان باید راهکارهای مناسبی برای کاهش تلفات این جاده و تسهیل عبور و مرور مردم به کار بگیرند.

    پروژه 10 ساله با حرکتی لاکپشتی

    حسین اکبری رییس شورای اسلامی شهر فردوس هم با اشاره به حجم بالای ترافیک در مسیر فردوس، آیسک و تصادفاتی که بارها شاهد آن بوده ایم؛ احداث باند دوم محور فردوس، آیسک را ضروری برمی شمرد و می افزاید: در آخرین دیدار با مدیر کل محترم راه و شهرسازی استان وی از اتمام مطالعات دوبانده شدن این محور خبر داده است.

    نماینده مردم خراسان جنوبی در شورای عالی استانها ، ابراز امیدواری کرد: با تامین اعتبار لازم شاهد اجرایی شدن این پروژه از ابتدای سال آینده باشیم.

    وی ضمن انتقاد از کم توجهی ها و بی مهری های انجام شده به این محور، تصریح کرد: با توجه به وضعیت منطقه که دشت است هزینه ایجاد باند دوم خیلی کمتر از مناطق کوهستانی است و مردم منطقه انتظار دارند این پروژه سریعتر اجرایی شود.

    اکبری در ادامه با بیان اینکه پروژه دوبانده سازی محور فردوس تا سه راهی روم از سال 1388 کلید خورده است، افزود: در حدود این ده سال گذشته چیزی حدود 25 درصد این پروژه اجرایی شده است.

    وی ادامه داد: با توجه به اینکه محور مذکور ، مسیر ارتباطی چهار شهرستان استان به مرکز استان می باشد ، مسئولین توجه ویژه ای به این مسیر داشته باشند و پیگیر اعتبارات برای احداث باند دوم فردوس به آیسک و امتداد آن تا سه راهی روم باشند.

    پروژه دوبانده سازی محور فردوس تا سه راهی روم از سال 1388 کلید خورده و تا کنون حدود 25 درصد این پروژه اجرایی شده است.
    برازنده بخشدار آیسک هم در ادامه به جاده مواصلاتی آیسک به فردوس اشاره می کند و می گوید: این مسیر نیز از مسیرهای پرتردد استان است چرا که همه روزه تعداد زیادی از کارمندان ادارات در این مسیر رفت و آمد کرده و از طرفی مسیر ارتباطی فردوس به مرکز استان است.

    وی تصریح می کند: محور فردوس- آیسک به طول 25 کیلومتر قسمتی از محور مواصلاتی فردوس به سرایان و سه راهی روم به طول حدود 125 کیلومتر است که شهرهای فردوس، آیسک و سرایان، روستاهای دوست آباد، بسطاق و زنگویی از توابع سرایان و روستاهای آفریز، تیغدر، قومنجان، گوراب، شهرک هاشمیه، تیغاب از توابع قاین در طول این مسیر قرار دارد و با توجه به میزان بالای ترافیک در این مسیر دوبانده شدن این جاده ضروری است.

    محور شریانی در انتظار اعتبارات ملی

      مسعودی شهردار آیسک و کارشناس ارشد برنامه ریزی شهری بیان کرد: محور فردوس تا سه راهی روم بعنوان یک محور شریانی  است که باید از  اعتبارات ملی سال 98 جهت دوبانده شدن این مسیر تخصیص لازم داده شود.

    وی گفت:  در این خصوص پیگیری های نماینده مردم شهرستان های فردوس، سرایان، بشرویه و طبس در مجلس مسلما می تواند کارساز باشد.

    وی تصریح کرد: دوبانده شدن مسیر از سمت سه راهی روم تا محدوده روستای آفریز انجام شده و قسمتی نیز در حال انجام است و ضروت دارد با توجه به حجم بالای ترافیک و مسیر ارتباطی چهار شهرستان استان (طبس، بشرویه، فردوس و سرایان)  به مرکز استان و ارتباطات بین استانی و دسترسی به جاده ترانزیتی شمال به جنوب ، عملیات تکمیل باند دوم این محور هرچه سریعتر انجام شود.

    وی بیان کرد: بدلیل حجم تردد و کم عرض بودن محور فردوس _آیسک اجرای عملیات همزمان باند دوم از سمت فردوس به سمت آیسک نیز یکی از اولویتهای مسیر سه راهی روم به فردوس است.

    مردم فردوس و سرایان یکی از مهمترین خواسته های خود را تکمیل این جاده می دانند و امید دارند که چند کیلومتر باقی مانده جاده با تخصیص اعتبارات به اتمام برسد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو