فونیکسریمکسبهتام

جلوگیری ازخودتحریمی و حمایت از قطعه‌سازان بزرگ برابرحاشیه‌سازی‌ها

عصر خودرو- عضوکمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس اعلام کرد متاسفانه شرکت‌های خودروساز به دلیل زیان‌ده بودن، قادر به جبران هزینه‌های خود نیستند و این موضوع به یک چالش اصلی در صنعت خودرو تبدیل شده است.

جلوگیری ازخودتحریمی و حمایت از قطعه‌سازان بزرگ برابرحاشیه‌سازی‌ها
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از  مهر،  منصور مرادی ضمن اشاره به نامگذاری امسال توسط مقام معظم رهبری در راستای حمایت از کالای ایرانی گفت: در حالی امسال، سال حمایت از تولید ملی و اشتغال نامگذاری شده است که متاسفانه صنعت خودرو و قطعه سازی ما با مشکلات بسیاری در تولید مواجه است و چنانچه این مشکلات مرتفع نشود منجر به تعطیلی واحدهای صنعتی و بیکاری صدها هزار نفر از هموطنان خواهد شد.

    وی ادامه داد: متاسفانه شرکت‌های خودروساز به دلیل زیان‌ده بودن، قادر به جبران هزینه‌های خود نیستند و این موضوع به یک چالش اصلی در صنعت خودرو تبدیل شده است.

    عضوکمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در ادامه به لزوم جلوگیری از خودتحریمی ها و انحصار در صنعت خودرو و قطعه سازی کشور اشاره کرد و گفت: شرکت های بزرگ تولیدکننده قطعات در کشور مانند گروه قطعه سازی عظام باید در برابر رقبایی که برای آنها حاشیه سازی می کنند مورد حمایت قرار گیرند تا بتوانند به فعالیت تولیدی و اشتغالزایی خود در کشور ادامه دهند.

    وی افزود: متاسفانه امروز شاهد هستیم برخی رقبای شرکت عظام با هدف ایجاد انحصار به دنبال خارج کردن این شرکت از حوزه تامین صنعت خودرو هستند تا بتوانند در فضای انحصاری در حوزه خودرو قیمت ها را به میل خود افزایش داده و باعث افزایش قیمت تمام شده خودرو شوند که این موضوع باعث ایجاد نگرانی در مردم می شود زیرا باید خودرو را با قیمت گزاف خریداری کنند.

    مرادی در ادامه اظهار کرد: دولت باید با اعطای یارانه های مناسب به قطعه سازان ضمن حمایت از صنعت خودرو و اشتغالزایی، از افزایش بی رویه قیمت ها و به تبع آن نارضایتی مردم جلوگیری کند.

    وی با تاکید بر لزوم حمایت از صنعت خودرو و قطعه سازی و حجم بالای اشتغالزایی این صنایع اظهار داشت: دولت می تواند به روش های مختلف از جمله تخصیص ارز و کاهش مالیات به این صنعت کمک کرده و مانع از افزایش بی رویه قیمت خودرو شود تا این شرکت ها توانایی ثابت نگاه داشتن قیمت ها را داشته باشند.

    نماینده مردم مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی همچنین گفت: وزیر صمت با حضور در مجلس شورای اسلامی اعلام کردند که تا کنون تلاش های زیادی برای حفظ و ادامه حیات صنعت خودرو و قطعه سازی کشور انجام شده است و از این پس نیز قطعا وزارت صمت حامی این صنعتگران خواهد بود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو