فونیکسریمکسبهتام

مدیرعامل ایران خودرو خبر داد:

اتمام تعهدات پژو پارس و پژو ۲۰۰۸ تا پایان امسال

عصر خودرو- مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو گفت:تعهدات پژو پارس و ۲۰۰۸ تا پایان امسال به صفر خواهر رسید اما درخصوص تعهدات پژو ۴۰۵ شاهد تاخیر خواهیم بود.

اتمام تعهدات پژو پارس و پژو ۲۰۰۸ تا پایان امسال
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۲ دی ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» ، هاشم یکه زارع در گفت و گوی ویژه خبری شبکه 2 گفت: تا اردیبهشت امسال تولید خودروسازان جریان عادی خود را طی می کرد و این شرکت معوقه ای از خرداد ماه امسال ندارد.
    وی تاکید کرد: تدارک قطعه از سوی قطعه سازان باعث کاهش تولید شد و درحال حاضر با مکانیزم خودروسازان و وزرات صمت به سمت کاهش معوقات خواهیم رفت.
    یکه زارع با بیان این که سازمان حمایت دو آیین نامه در زمینه قیمت گذاری تولید داخل و کالای وارداتی ایت، تصریح کرد: افزایش قیمت ها براساس این آیین نامه محاسبه می شود و در صورت اعلام قیمت کمتر از سقف اعلام شده در سامانه 124 به ثبت می رسد و در صورت رسیدن به سقف برسد و عبور از آن سازمان حمایت می تواند بررسی کند که قیمت های اعلام شده جدید زیر سقف قیمتی بوده است.
    مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو فلسفه اعمال قیمت های جدید از ابتدای شهریور را تغییر قیمت ارز 4200 تومانی به سمت ارز نیمایی از ابتدای شهریور دانست و تصریح کرد: این تصمیم در ستاد تنظیم بازار انجام شده و به تایید این ستاد رسیده که قیمت های مصوب از یک شهریور برای خودروهای مشمول قیمت گذاری جاری شود. همچنین خودروهایی که به قیمت قطعی فروش رفته مشمول افزایش نشده و حتی یک ریال بالاتر به مشتری تحویل نمی شود.
    وی افزود: در سال 93 معادل 1600 میلیارد تومان از دارایی ایران خودرو به فروش رسید و هم اکنون بیش از 300 میلیارد دارایی در این شرکت وجود ندارد. ن آن که آمادگی واگذاری شرکت های اقماری وجود دارد و در برهه جدید نیز مذاکره شده تا واگذاری شرکت های قطعه ساز با خریداران جدید، مذاکره و واگذار شود.

    یکه زارع با تاکید بر این که ما موظف به انجام قراردادهای خود با مشتریان هستیم، تصریح کرد: ما موظف هستیم نسبت به زمان تعیین شده در قرارداد عمل کنیم. هر تولیدکننده وظیفه دارد که در تاخیر در تحویل شد عذرخواهی کند و ما نیز همیشه عذرخواه مشریان هستیم.
    مدیرعامل ایران خودرو ادامه داد: وقتی ارز از سه هزار و 800 به چهار هزار و 200 و بعد از آن به قیمت ارز نیمایی رسید هزینه تولید افزایش یافت. اگر محصولی مانند یخچال را که فلز و پلیمر و کمپرسور دارد را با خودرو مقایسه کنیم شاهد خواهیم بود که قیمت آن تا سه برابر افزایش یافت اما در مورد خودرو نمی توان این موضوع را مطرح کرد این در حالیست که برخوردی که در این مدت با تولید و خودروساز شد زیان به خودروساز و مصرف کننده بود و باعث شد 10 هزار میلیارد تومان به جیب دلالان برود در صورتی که اگر این تصمیمات پنج ماه زودتر اتخاد شده بود می توانست 40 درصد از مشکلات خودروسازان و همچنین میزان معوقات آن ها نیز کاهش یابد.
    وی یادآور شد: 75 درصد تسهیلات پیش بینی شده برای خودروسازان به قطعه سازان اختصاص خواهد یافت.
    یکه زارع در پایان با اشاره به طرح موفق قیمت گذاری در حاشیه بازار اظهار کرد: ایران خودرو دو طرح پیش فروش با این فرمول را اجرایی کزد که در کاهش قیمت ها بسیار تاثیرگذار بود و در صورت ادامه این روند پیش بینی می شود تا اردیبهشت سال آینده قیمت ها به تعادل برسد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو