فونیکسریمکسبهتام

تسهیلات ۱۱ هزار میلیاردی تحول اساسی در قطعه‌سازی ایجاد می‌کند

عصر خودرو- در پی اعلام خبر ارائه تسهیلات ۱۱ هزار میلیارد تومانی به قطعه‌سازان برای حفظ اشتغال در این صنعت، یک عضو انجمن قطعه‌سازان تهران گفت: امیدواریم وعده داده شده تحقق یابد چرا که مشکل اصلی این صنعت کمبود منابع مالی است و پرداخت این تسهیلات تحولات اساسی ایجاد خواهد کرد.

تسهیلات ۱۱ هزار میلیاردی تحول اساسی در قطعه‌سازی ایجاد می‌کند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۵:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، امروز رئیس سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان اعلام کرد که برای بهبود وضعیت تولید در دو خودروساز بزرگ کشور، بانک‌ مرکزی 15 هزار میلیارد تومان به عنوان سرمایه در گردش به آنان پرداخت خواهد  کرد که از آن 11 هزار میلیارد تومان در اختیار قطعه‌سازان قرار می‌گیرد تا آنها بتوانند قطعات مورد نیاز خود را تامین کنند.

    در این رابطه محسن رزم‌خواه - عضو هیات مدیره انجمن قطعه‌سازان تهران - در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: اگر واقعا تسهیلات 11 هزار میلیارد تومان در اختیار قطعه‌سازان قرار بگیرد، قطعا تاثیر مثبت خواهد گذاشت و تحولات اساسی ایجاد خواهد کرد که کارگشا خواهد بود؛ چراکه مشکل اصلی قطعه‌سازی، کمبود منابع مالی است.

    وی افزود: مشکلات دیگر بر سر راه صنعت قعطه‌سازی همچون تحریم‌ها همچنان بر قوت خود باقی هستند؛ اما بخش عمده‌ای از قطعه‌سازان در حال حاضر مشکل تامین منابع مالی دارند. اگر منابع مالی کافی در اختیارشان قرار گیرد، به هر نحو ممکن مواد اولیه مورد نیاز خود را تامین کرده و به روند تولید خود را ادامه می‌دهند.

    رزم‌خواه ضمن ابراز امیدواری برای محقق شدن وعده تسهیلات 11 هزار میلیاردی برای صنعت قطه‌سازی، تصریح کرد: در صنعت قطعه‌سازی کارد به استخوان رسیده است. البته ظاهرا مسئولین نیز متوجه این موضوع شده‌اند؛ اما به جرائت می‌توان گفت اگر به داد این صنعت رسیده نشود، همین باقی مانده واحدهای قطعه‌سازی هم تعطیل شده که تعطیلی آن به سبب پراهمیت بودنش فاجعه ایجاد می‌کند.

    طبق اعلام رییس سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، بخشی از برنامه‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت تأمین سرمایه در گردش خودروسازان و بخصوص قطعه‌سازان است و در این برنامه سعی شده تا نیاز قطعه‌سازان تأمین تا شغل بیشتری برای جوانان ایرانی ایجاد شود.

    به گفته عباس تابش، برای حفظ اشتغال در صنعت قطعه‌سازی 11 هزار میلیارد تومان تسهیلات به قطعه‌سازان پرداخت می‌شود. بانک‌ مرکزی این امکان را در اختیار قطعه‌سازان قرار می‌دهد تا آنها بتوانند علاوه بر تأمین قطعات مورد نیاز خودروسازان، شرایط تولید و اشتغال خود را تثبیت کنند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو