فونیکسریمکسبهتام

روند ساخت اقامتگاه های بین راهی جاده های سمنان مطلوب نیست

عصر خودرو- رئیس پلیس راه استان سمنان گفت: روند ساخت اقامتگاه های بین راهی، با توجه به وسعت، یکنواختی و کویری بودن جاده های استان، مطلوب نیست.

روند ساخت اقامتگاه های بین راهی جاده های سمنان مطلوب نیست
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا ، سرهنگ تقی کبیری  افزود: اکنون دست کم 30 اقامتگاه بین راهی در جاده های سمنان وجود دارد که این رقم با وجود تردد سالانه 20 میلیون نفر از محورهای ارتباطی استان به هیچ عنوان مطلوب ارزیابی نمی شود.
    وی بیان کرد: بر اساس استانداردهای جهانی به ازای هر 15 تا 20 کیلومتر می بایست در جاده ها اقامتگاه های بین راهی برای توقف و استراحت مسافران عبوری وجود داشته باشد که این رقم در جاده های استان به طور متوسط 35 تا 40 کیلومتر است.
    رئیس پلیس راه استان سمنان ادامه داد: بیش از 65 درصد سوانح رانندگی در جاده های استان از نوع واژگونی خودرو است و ایجاد اقامتگاه های بین راهی و استراحتگاه های موقت می تواند در کاهش رخداد این نوع سوانح در جاد های استان سمنان موثر باشد.
    کبیری تصریح کرد: زیرساخت ها برای کاهش سوانح رانندگی در محورهای ارتباطی استان سمنان چندان مطلوب نیست، اما با استفاده بهینه از امکانات موجود و برنامه ریزی اصولی هم می توان میزان تصادف ها را کاهش داد.
    وی اضافه کرد: خستگی و خواب آلودگی از دلایل اساسی واژگونی خودرو در جاده های استان سمنان است که با افزایش ساخت اقامتگاه های بین راهی می توان برای رفع این چالش اقدام کرد.
    رئیس پلیس راه استان سمنان یادآور شد: یکی از ظرفیت های مهم برای ایجاد امکان توقف کوتاه برای مسافران در جاده های استان، کاروانسراها هستند که با بازسازی این بناهای تاریخی می توان علاوه بر افزایش اشتغال برای کاهش مخاطره های از این دست گام برداشت.
    به گزارش ایرنا، در هر 30 دقیقه حدود 200 تا 600 خودرو از محورهای ارتباطی استان سمنان عبور می کند که این میزان تردد، عبور سالانه 20 میلیون نفر از هموطنان از جاده های استان را رقم زده است، سمنان بیش از هشت هزار و 612 کیلومتر بزرگراه، آزادراه و جاده اصلی و فرعی و راه روستایی دارد، بیش از 600 کیلومتر از مسیر 900 کیلومتری محور تهران- مشهد از استان سمنان عبور می‌ کند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو