فونیکسریمکسبهتام

فولکس واگن پرفروش‌ترین خودروساز جهان در سال ۲۰۱۸ شد

عصر خودرو- فولکس واگن آلمان براساس گزارش رویترز، برای پنجمین سال متوالی، پرفروش‌ترین خودروساز جهان شده است. فولکس واگن با درنظر گرفتن تمام محصولات شامل خودروهای سواری و سنگین، در سال ۲۰۱۸ پرفروش‌ترین گروه خودروسازی بوده است.

فولکس واگن پرفروش‌ترین خودروساز جهان در سال ۲۰۱۸ شد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۳:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از همشهری آنلاین ،  فولکس واگن در سال 2018 با فروش 10 میلیون و 830 هزار دستگاه خودروی سواری به‌اضافه محصولات سنگین MAN و اسکانیا، پرفروش‌ترین خودروساز جهان شده است. اگر کامیون‌ها و اتوبوس‌ها را از آمار فروش این گروه بزرگ آلمانی حذف کنیم، به رقم 10 میلیون و 600 هزار دستگاه می‌رسیم؛ بنابراین در فروش خودروهای سواری، فولکس واگن بازهم از رنو، نیسان و میتسوبیشی عقب‎تر قرار می‌گیرد. درمجموع، فروش فولکس واگن در سال 2018 تا 0.9 درصد افزایش داشته است. در بین برندهای زیرمجموعه‌ی فولکس واگن، آئودی و اشکودا پرفروش‌ترین‌ و پورشه و سئات کم‌فروش‌ترین بوده‌اند؛ محصولات برند فولکس واگن با فروش بیش از 6 میلیون دستگاه، در مقام اول قرار می‌گیرند.

    البته اگر تنها فروش خودروهای سواری را درنظر بگیریم، اتحاد رنو، نیسان و میتسوبیشی در سال 2018 عملکرد بهتری داشته است. فروش اتحاد ژاپنی‌ها و فرانسوی‌ها که درحال حاضر به‌دلیل رسوایی کارلوس گوسن در بحران مدیریتی هستند، 10 میلیون و 760 هزار دستگاه خودرو بوده است. در سال 2018 نیسان 6 میلیون و 650 هزار دستگاه، میتسوبیشی یک میلیون و 220 هزار دستگاه و رنو 3 میلیون و 880 هزار دستگاه فروخته‌اند؛ در مقایسه با سال 2017، فروش نیسان و میتسوبیشی به‌ترتیب 2.8 درصد کاهش و 18 درصد افزایش نشان می‌دهد. خودروساز فرانسوی هم در سال گذشته میلادی تا 3.2 درصد فروش بیشتری داشته است. چین با تقاضای یک میلیون و 920 هزار و 541 دستگاه خودرو، بزرگ‌ترین بازار رنو، نیسان و میتسوبیشی بوده است؛ آمریکایی‌ها یک میلیون و 611 هزار و 952 دستگاه و فرانسوی‌ها 763 هزار و 984 خودرو از این سه برند خریداری کرده‌اند.

    در مقام بعدی، خودروساز بزرگ ژاپنی قرار می‌گیرد. تویوتا در سال گذشته 10 میلیون و 590 هزار دستگاه خودروی سواری شامل محصولات لکسوس، دایهاتسو و مدل‌های سبک و سنگین Hino Motors فروخته است؛ فروش تویوتا با حذف خودروهای سنگین، به 10 میلیون و 390 هزار دستگاه می‌رسد. مقامات این شرکت ژاپنی انتظار دارند که در سال 2019، فروشی حدود 10 میلیون و 760 دستگاه را گزارش کنند.

    در طول چند سال گذشته، خودروسازان بزرگ جهان باهدف کسب سرمایه‌ی بیشتر برای توسعه‌ی فناوری‌های آینده مثل سیستم برقی و خودران، به‌دنبال افزایش ظرفیت تولید و فروش محصولات بوده‌اند. این مورد به‌خصوص در اهداف اتحاد رنو، نیسان و میتسوبیشی کاملاً مشخص و روشن است. باید دید که پس از حل بحران مدیریتی این اتحاد موفق، سرنوشت همکاری نزدیک خودروسازی ژاپن و فرانسه چه خواهد شد. آیا رنو، نیسان و میتسوبیشی در سال 2019، بازهم پرفروش‌ترین گروه در خودروهای سواری خواهند بود؟

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو