فونیکسریمکسبهتام

چگونه مشکل کُندی خودروی خود را برطرف کنیم؟

عصر خودرو- با در نظر گرفتن چند نکته کلیدی میتوان مشکلات مربوط به کندی خودرو را برطرف کرد.

چگونه مشکل کُندی خودروی خود را برطرف کنیم؟
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از تسنیم، در این مطلب قصد داریم شما را با مشکلاتی که باعث کاهش شتاب اولیه و کشش خودرو می شود را با اختصار آشنا کنیم.

    سرفصل این مشکلات به شرح زیر است:

        مشکل در سیستم سوخت رسانی
        مشکل در سیستم برقی خودرو
        کم بودن باد لاستیک ها
        بالانس نبودن چرخ های خودرو
        نوع سوخت مصرف شده در خوردو
        مشکل در سیستم انتقال قدرت خودرو به چرخها

    موارد بالا به صورت کلی بیان شده که  هر کدام می توانند به بخشهای جزیی تر تقسیم شوند. مورد اول که مشکل در سیستم سوخت رسانی می تواند از پمب بزنزین خودرو که به صورت الکترونیکی میباشد، نشات گرفته باشد. گفتنی است؛ مشکل بعدی میتواند از ضعیف شدن موتور آن یا به اصطلاح مکانیک ها نیم سوز شدن موتور آن باشد که بنزین رو به کندی به موتور انتقال میدهد یا در زمانی که خودرو در ترافیک  باشدف معمولا پمب بزنین خیلی کند عمل کرده و مشکل کندی در شتاب حس میشود که باید به مکانیک های مجرب مراجعه کنید.

    مشکل دیگری که میتواند در سیستم سوخت رسانی  وجود داشته باشد تعویض نکردن به موقع صافی بنزین خودرو می باشد که خود تاثیر زیادی در حرکت خودرو دارد و معمولا بهتر است با هر بار تعویض روغن تعویض گردد.

    مشکلات دیگری  در مورد سیستم سوخت رسانی مطرح میشود اما موارد شایع همین دو مورد بالاست و موارد دیگر را می توان با زدن دیاگ و یا با کمک از مکانیک های مجرب تشخیص و برطرف کرد.

    در ادامه  مشکل در سیستم برقی خودرو را نیز به اختصار توضیح دهیم. یکی از آنها می تواند مشکل در سیستم باتری و یا دینام خودرو باشد که هر کدام درست عمل نکنند می توانند در حرکت خوردو تاثیر گذار باشند که با مراجعه به  باتری سازی ها و تست باتری و دینام خودرو با تسترهای مخصوص آنها می توان این مشکلات را تشخیص و برطرف کرد.

    در بحث مشکلات برقی خودرو می توان به مواردی مثل شمع های خودرو اشاره کرد که اگر معمولی یا فابریکی باشند باید هر 20 هزار کیلومتر تعویض یا سرویس و تمیز شوند که البته بهتر است تعویض شوند.

    مورد بعدی نیز که مربوط به بحث برقی خودرو می باشد می توان به مشکل در کوئل خودرو که وظیفه انتقال برق با آمپر بالا به شمعها رو برعهده دارد، مربوط باشد در برخی خودرو ها مانند سمند ها و 405 کوئل مستقیم به شمعها وصل نیست و از طریق کابلهای که به وایر معروف است وصل میشود که خود ان وایر ها به مرور دچار مشکل میشوند اما در دیگر خودرو ها مثل ال 90 کوئل مستقیم سر شمعها قرار دارد و این مشکل رو نخواهند داشت. گفتنی است معمولا خود کوئل ها می توانند نیم سوز شوند که باید عوض شوند و عمر مفیدی دارند. در صورت تعویض نشدن مشکل کندی و ضعف در جرقه زنی مطرح است که این مورد هم کندی در شتاب و کشش خودرو را به همراه دارد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط