فونیکسریمکسبهتام

اهمیت لوازم یدکی خودروهای ژاپنی

عصر خودرو- ژاپن یکی از کشورهای قدرتمند در زمینه خودروسازی به‌شمار می‌رود. برندهای خودروسازی ژاپنی همواره یکی از برترین تولید کنندگان خودرو در سراسر جهان محسوب می‌شود. یکی از تفاوت‌های خودروهای ژاپنی با آلمانی، همگانی بودن آن‌هاست. بیشتر خودروهای آلمانی در زمره خودروهای بسیار لوکس و گران قیمت هستند؛ در حالی که بخشی از خودروهای ژاپنی با قیمتی مقرون به صرفه‌تر عرضه می‌شوند.

اهمیت لوازم یدکی خودروهای ژاپنی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، شرکت خودروسازی هیوندا و مزدا از جلمه کارخانجات برتر خودروسازی ژاپنی هستند که محصولات آن‌ها سالانه به سراسر دنیا عرضه می‌شوند. شرکت خودروسازی تویوتا در سال 1937 میلادی در شهر تویوتا ژاپن شروع به کار کرد. شرکت تویوتا علاوه بر عرضه محصولات برند انحصاری خود، مالک شرکت‌ها لکسوس، سایون، دینا و هینوموتورز نیز می‌باشد. از طرفی مزدا یکی دیگر شرکت خودروسازی ژاپنی است که در سال 1920 در هیروشیما ژاپن فعالیت می‌کند. محصولات  آین دو شرکت خودروسازی ژاپنی از اهمیت بالایی برخوردارند. شرکت‌های خودروسازی ژاپنی برای بهبود کیفیت خدمات خود، علاوه بر تولید خودرو در زمینه ساختلوازم یدکی نیز فعالیت می‌کنند.


    آشنایی با لوازم یدکی خودروهای ژاپنی
    لوازم یدکی تویوتا و مزدا معمولا توسط کارخانجات اصلی یا نمایندگی‌های آنان تولید می‌شوند. لوازم یدکی خودروهای ژاپنی برای ادامه کارکرد خودرو در زمان خرابی هر یک از قطعات آن‌ها تولید می‌شوند.  لوازم یدکی خودروهای ژاپنی نیز مانند هر خودرو دیگر اصل و تقلبی دارند؛ یعنی بعضی از لوازم یدکی تویوتا و مزدا موجود در بازار توسط تولید کنندگان تقلبی  تولید شده‌اند. تولید کنندگان تقلبی از مواد اولیه بی کیفیت و نامرغوب برای تولید لوازم یدکی استفاده می‌کنند؛ به همین دلیل این نوع لوازم یدکی‌ها برای آنان هزینه زیادی در بر ندارد. تولید کنندگان لوازم یدکی تقلبی، محصولات خود را به عنوان لوازم یدکی اصلی تویوتا و مزدا عرضه می‌کنند. فروش لوازم یدکی تقلبی به جای لوازم یدکی اصل و اورجینال، سود زیادی از نظر مالی برای این تولید کنندگان دارد؛ چرا که لوازم یدکی اصل و اورجینال مزدا و تویوتا نسبت به سایر خودروها از قیمت و هزینه بیشتری برخوردارند.

    لوازم یدکی تقلبی خودروهای ژاپنی چه مشکلاتی دارند
    لوازم یدکی تقلبی خودروهای ژاپنی مانند سایر لوازم یدکی خودرو از مشکلات زیادی برخوردارند. تولید هر چه بیشتر لوازم یدکی باعث تضعیف بازارهای داخلی لوازم یدکی می‌شود که در کسب و کارهای مرتبط با لوازم یدکی و  واردات لوازم یدکی خودروهای خارجی تاثیر منفی زیادی می‌گذارد. همچنین لوازم یدکی تقلبی در امنیت و حفظ سرنشینان نیز اثر می‌گذارد. به عنوان مثال هنگامی که دارندگان خودروهای ژاپنی، لوازم یدکی مزدا و تویوتا تقلبی را به جای اصل تهیه کرده و آن را استفاده می‌کنند اطمینان دارند که این لوازم یدکی‌ها از جنس و کیفیت بالایی برخوردارند؛ در حالی که تقلبی هستند و زمانی که در جاده‌های پر خطر تردد می‌کند؛ لوازم یدکی تقلبی به دلیل کیفیت پایینی که دارند ممکن است با مشکلات زیادی مواجه شوند و امنیت خودرو و سرنشینان آن را به خطر بیاندازند. همین‌طور لوازم یدکی تقلبی نه تنها در عملکرد خودرو اختلال ایجاد کرده؛ بلکه در کارکرد سایر قطعات نیز اختلال وارد می‌کنند.


    نکاتی برای تهیه لوازم یدکی اصل خودروهای ژاپنی
    با توجه به نکات گفته شده و تاکید بر ضرر و زیان مالی و جانی، خرید لوازم یدکی مزدا و تویوتا، چگونه می‌توان لوازم یدکی اصل و اورجینال این خودروها را تهیه کرد. برای خرید لوازم یدکی اصل خودروهای ژاپنی بهتر است به چندین نکته توجه شود که عبارتند از:
    • شرکت‌های خودروسازی ژاپنی معمولا لیستی از کشورهایی که در آن‌جا، لوازم یدکی تویوتا و مزدا تولید می‌شوند را به طور رسمی منتشر می‌کند؛ به همین دلیل یکی از نکات مهم توجه به نام کشور سازنده در زمان خرید لوازم یدکی است.
    • نوع بسته بندی، لوازم یدکی خودروهای ژاپنی از بسته بندی‌های مخصوصی برخوردارند. لوازم یدکی تقلبی خودروهای ژاپنی معمولا بسته بندی به کیفیت لوازم یدکی اصل ندارند؛ بنابراین در زمان خرید لوازم یدکی بهتر است به نحوه بسته بندی آن‌ها توجه کرد تا بتوان لوازم یدکی اصل و اورجینال را تهیه نمود.
    • کیفیت قطعات در بسیاری از لوازم یدکی تقلبی از روی جنس قطعه قابل تشخیص است؛ به همین منظور افرادی که در زمینه لوازم یدکی مهارت کافی دارند به راحتی می‌توانند لوازم یدکی تقلبی از اصل تویوتا و مزدا را تشخیص دهند.

    این مقاله توسط واحد محتوای سایتایرانگان تولید شده و هر گونه کپی ‌برداری از آن با ذکر منبع بلامانع است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو