فونیکسریمکسبهتام

کارخانه تولید مفتول لاستیک خودرو خاورمیانه افتتاح آزمایشی شد

عصر خودرو- کارخانه «استیل کرد » شهرستان دره شهر بزرگترین تولیدکننده مفتول لاستیک خودروهای سواری در خاورمیانه به مرحله راه اندازی آزمایشی رسیده است.

کارخانه تولید مفتول لاستیک خودرو خاورمیانه افتتاح آزمایشی شد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا، شرکت ماداکتو استیل کرد با هدف تولید اولین خط سیم فولادی مورد استفاده در تایر رادیال فعالیت خود را از سال 1389 آغاز کرد و اردیبهشت 1390 نیز پروژه احداث کارخانه با ظرفیت سالیانه 10 هزار تن در زمینی به مساحت 450 هزار متر مربع در شهرک صنعتی دره‌شهر در استان ایلام اجرایی شد.
    برای نخستین بار در کشور نخ تایر خودرو با عزم جوانان این مرز و بوم در این کارخانه تولید می شود.
    معاون امور عمرانی استاندار ایلام در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: کارخانه استیل کرد دره شهر آینده ای روشن را پیش روی توسعه استان در زمینه فناوری این محصول گذاشته است.
    احمد کرمی افزود: حدود 23.8 میلیون یورو در این کارخانه سرمایه گذاری ارزی انجام شد و 250 میلیارد ریال نیز هزینه ساخت سوله ها و تجهیزات عمرانی احداث شده در این کارخانه بوده است.
    وی ادامه داد: تفاوتی که این مجموعه با دیگر کارخانه ها دارد این است که تمام دانش فنی خریداری و بومی سازی شده است.
    معاون استاندار ایلام افزود: این واحد بزرگ تولیدی زمینه اشتغال بیش از یک هزار نفر را به صورت مستقیم و غیرمستقیم فراهم می کند.
    کرمی اظهار داشت: با تولید انبوه این محصول علاوه بر تامین 100 درصد خوراک صنایع لاستیک سازی سالانه 10 میلیون دلار برای کشور صرفه جویی ارزی دارد.
    وی عنوان کرد: این کارخانه با تولید سالانه 10 هزار تن سیم استیل کرد نیاز کشور را به واردات این محصول برطرف می سازد.
    معاون عمرانی استاندار ایلام افزود: این کارخانه به تولید آزمایشی رسیده و بزودی توسط مسئولان کشوری افتتاح می شود.
    معاون صنعت معدن و تجارت ایلام نیز یادآور شد: این محصول پیش از این وارد می شد که با راه اندازی این واحد صنعتی و با تکیه بر دانش بومی نیاز داخلی کشور را در صنایع لاستیک سازی برطرف می کند.
    رضا محمدرحیمی افزود: این کارخانه می تواند نقش بسزایی در جلوگیری از خروج ارز ناشی از خرید مواد اولیه و محصول خارجی داشته باشد.
    هم اکنون استیل کرد مورد استفاده در کارخانه‌های لاستیک سازی وارداتی بوده و از کشورهای اروپایی و شرق آسیا تأمین می شود، خط تولید این شرکت با ظرفیت بالا و با دارا بودن ماشین آلات مختلف کشش و سیم بافی، قابلیت تولید در سایز و ساختارهای مختلف جهت استفاده در تایر خودروهای سواری و باری سبک را دارا و نیاز کارخانجات تولید لاستیک داخلی را پوشش خواهد داد.
     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو