فونیکسریمکسبهتام

شاهکار بنزهای کلاسیک؛ زیبا، خاص و البته تمام نشدنی

عصرخودرو -باوجود اینکه مرسدس بنز هرساله مشتریان خود را با محصولاتی جدید و خارق‌العاده شگفت‌زده می‌کند اما هنوز بازار بنزهای کلاسیک طرفداران زیادی دارند و از خودروهای آن در موارد مختلفی استفاده می‌شود.

شاهکار بنزهای کلاسیک؛ زیبا، خاص و البته تمام نشدنی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۲:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، شاید استفاده از یک بنز معماری در سال 2019 چندان توجیهی نداشته باشد، اما جالب است بدانید که خریدوفروش بنز کلاسیک بازار بسیار بزرگی دارد و فقط لازم است که نگاه کوتاهی به سایت دیوار و ماشین‌های آن داشته باشید.

    اگر بخواهیم همه بنزهای کلاسیک را معرفی کنیم، شاید لازم باشد که به محصولات سال 2006 تا 2010 هم اشاره کنیم، چون واقعاً شرکت بنز همیشه محصولات خود را به روز رسانی می‌کند. اما در این مطلب می‌خواهیم سه نوع بنز کلاسیک خاص و شاهکار معرفی کنیم.

    بنز الگانس 190؛ شاهکار زیبایی بنزهای کلاسیک

    آگهی فروش بنزهای کلاسیک مربوط به بنز الگانس 190 آن‌هم باقیمتی نزدیک به 280 میلیون تومان واقعاً عجیب به نظر می‌رسد. اما وقتی‌که به‌ویژگی‌های این ماشین شاهکار بپردازیم، مطمئناً دلایل کافی برای این قیمت پیدا خواهد شد. این ماشین ازلحاظ طراحی یکی از شاهکارهای فوق‌العاده شرکت بنز محسوب می‌شود که طراحی عالی دارد. شما اگر به دنبال یک ماشین همایشی هستید و می‌خواهید از یک خودروی ایده آل و جذاب لذت ببرید، توصیه می‌کنیم که حتماً یک بنز الگانس 190 کارکرده پیدا کنید.

    اگرچه این قیمت برای یک ماشین از رده خارج شده کمی بالا به نظر می‌رسد، اما مطمئن باشید که یکی از شاهکارهای شرکت مرسدس بنز را خریده‌اید و یکی از بهترین بنزهای کلاسیک را در اختیار دارید.

    بنز 230 دانشجویی؛ تمام نشدنی

    کمی به این مشخصات توجه کنید. موتور بنزینی 6 سیلندر با توان تولید 127 اسب بخار با حجم 2.5 لیتر، موتور پنج سیلندر توربو دیزل سه لیتری با توان تولید 123 اسب بخار. تمامی‎ اینها بخشی از ویژگی‌های بنزهای کلاسیک است که تحت عنوان بنز دانشجویی شناخته می‌شود و تولید آن به سال 1976 برمی‌گردد.

    بنز دانشجویی یکی از متنوع‌ترین خودروهای شرکت بنز محسوب می‌شود که در 8 نوع مدل مختلف وارد بازار شد. اتاق بسیار بزرگ و صندلی‌های منحصر به فرد از ویژگی‌های مهم بنز 230 دانشجویی است که هنوز هم در بازار ایران فروخته می‌شود. اگر به خرید بنز کلاسیک علاقه دارید توصیه می‌کنم که بین 10 تا 50 میلیون تومان برای این مدل از بنزهای کلاسیک کنار بگذارید و آن را به عنوان یک ماشین دوست داشتنی بخرید.

    بنز 220 معماری؛ خاص

    اگر درزمینه خریدوفروش بنزهای کلاسیک فعالیت می‌کنید، بدون شک اسم بنز معماری را شنیده‌اید. البته عنوان معماری فقط در ایران برای آن انتخاب‌شده است و در منابع بین‌المللی تحت عنوان بنز W114 شناخته می‌شود. این اتومبیل در سال 1968 به بازار وارد شد و تا سال 1975 هم تولید آن ادامه داشت. اگرچه به‌مرورزمان تغییراتی در حجم موتور و سیستم آن به وجود آمد، اما به طور کلی  چهار سیلندر یا شش سیلندر بوده و مصرف سوخت آن در حالت ترکیبی 12 لیتر در هر 100 کیلومتر است.

    در سال‌های بعد مدل‌های سدان و کوپه از این ماشین وارد بازار شد و نمونه کار کرده آن هنوز هم در بازار ایران به فروش می‌رسد. قیمت بنز کلاسیک معماری با توجه به مدل آن متفاوت است اما یک نوع از آن مربوط به سال 1972 با قیمت 25 میلیون تومان در سایت دیوار فروخته می‌شود.

    خرید و فروش بنزهای کلاسیک

    اگرچه واردات بنزهای جدید مربوط به سال 2018 و 2019 به بازار ایران با دردسر زیادی همراه است و قیمت‌های آنها بسیار بالا و سرسام‌آور است، اما هنوز هم بنزهای کلاسیک در بازار ایران طرفدار زیادی دارند. کسانی که در این بنزها در سال‌های گذشته و در سال‌های جدید نشسته‌اند، به خوبی متوجه طراحی منحصربه‌فرد آن‌ها می‌شوند. نکات جالبی که در مورد طراحی این خودروها وجود دارد این است که هنوز هم قدرت و وضعیت موتورهای آنها با بسیاری از موتورهای جدید همخوانی دارد.

    جالب است بدانید صدای ایجادشده در بنزهای کلاسیک بسیار کمتر از برخی مدل‌های داخلی است. خودروی بنز 220 معماری در سال 1972 در جاده مصرف سوخت معادل با 10 لیتر در هر 100 کیلومتر دارد. این در حالی است که این آمار حتی برای ماشین‌های جدید و مدرن امروزی هم تقریباً درحدود همین عدد می‌چرخد.

    اگر به خرید بنزهای کلاسیک علاقه دارید و می‌خواهید قیمت خرید و فروش بنز کلاسیک را در بازار پیدا کنید، می‌توانید سری به سایت دیوار بزنید که مدل‌های مختلفی از این بنزها گذاشته شده و خودروی بنز مد نظر خود را انتخاب کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۲ روز پیش
        آرشیو