فونیکسریمکسبهتام

جگوار F-Type سوپر اسپرتی که در جاده‌ها می‌درخشد

عصر خودرو- جگوار F-Type یکی از مدل‌های سوپر اسپرت جگوار است که نام آن در لیست بهترین سوپر اسپرت‌های جهان قرار دارد. طراحی اصیل و منحصربه‌فرد این خودرو در نگاه اول ما را به یاد یک گربه وحشی می‌اندازد که خشم خود را در جاده‌ها به نمایش می‌گذارد.

جگوار F-Type سوپر اسپرتی که در جاده‌ها می‌درخشد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۰:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از خبرآنلاین، نسخه دیگری از این مدل بانام جگوار F-Type R نیز تولید می‌شود که به‌طور خاص با امکانات بسیار ویژه‌ای در داخل کابین ساخته می‌شود. این نسخه نهایت سرعت جگوار F-Type را در طول 50 سال تولید این خودرو به نمایش می‌گذارد. عاملی که می‌تواند دلیل افزایش فروش جگوار F-Type در این نسل باشد.

    برای این مدل از جگوار در سال 2019 نام‌گذاری دیگری نیز در نظر گرفته‌شده است که میزان نیروی تولیدی توسط موتور در واحد اسب بخار را نشان می‌دهد. طی این نام‌گذاری مدل‌های P300، P340 و P380 در بازار موجود هستند. این مدل‌ها هرکدام به‌صورت کوپه و کانورتیبل تولید می‌شوند. در ادامه این گربه‎سان پرسرعت را با جزئیات بیشتری مورد بررسی قرار می‌دهیم.

    طراحی خارجی جگوار  F-Type 2019

    همانند همه مدل‌های جگوار، طراحی خارجی این خودرو نیز در نگاه اول اصالت جگوار بودن خود را فریاد می‌زند. چراغ‌های LED جلو باریک و کشیده، جلوپنجره مشک عریض و دماغه بلند و براق همه در کنار هم، ظاهری خیره‌کننده برای این خودرو ساخته‌اند. خطوط جانبی ممتد در طول خودرو و نیز دستگیره‌های در ادغام‌شده با بدنه، سطحی صاف و هماهنگ را برای نمای بیرونی جگوار F-Type ایجاد کرده‌اند. این هماهنگی و یک‎دستی باب میل و مناسب باسلیقه بسیاری از خریداران خودروهای سوپر اسپرت است. جگوار با در نظر گرفتن این جزئیات، امیدوار است خریدوفروش جگوار F-Type 2019 موفقیت بیشتری را برایش رقم بزند.

    اما نمای عقب داستانی جدا برای خود دارد. چراغ‌های عقب کشیده تا قسمت جانبی بدنه درواقع نشانی به‌جامانده از تاریخچه تولید جگوار F-Type است. درعین‌حال که طراحی بسیار مدرن و قابل قبولی در نمای پشت خودرو قابل‌مشاهده است، اما جگوار بازهم از عناصر ریزی برای نشان دادن اصالت خود استفاده کرده است.

    طراحی داخل کابین جگوار F-Type 2019

    همان‌طور که انتظار می‌رفت، کابین جگوار F-Type فضای کافی را برای سرنشینان خود فراهم کرده است. تجهیزات قسمت راننده نیز کاملاً به‌روز و قابل‌دسترس است. کابین این خودرو آرایشی کاملاً مسطح و راحت دارد که برای ساخت بیشتر بر روی استفاده از چرم و متریال مدرن‌تر تمرکز شده و اثری از به‌کارگیری چوب در آن مشاهده نمی‌شود. طراحی داشبورد نیز فضای مناسبی برای نگهداری اشیا فراهم کرده است. علاوه بر این سیستم اطلاعات سرگرمی پیشرفته‌تر با نمایشگر لمسی 10 اینچی کابین جگوار F-Type را به‌روزتر کرده است.

    صندلی‌های داخل کابین نیز کاملاً ارگونومیک و پیشرفته هستند و به نسبت قدرت موتور خودرو امکانات بیشتری نیز مانند ماساژور در اختیار راننده و سرنشین فراهم می‌کنند. طراحی دریچه‌های تهویه هوا کمی قدیمی به نظر می‌رسند. اما با عملکرد خوبی که دارند نمی‌توان ایرادی از آن‌ها گرفت.

    عملکرد موتور جگوار F-Type 2019

    نسل جدید این جگوار F-Type با دو نوع موتور سوپرشارژ 6 سیلندر V6 و 8 سیلندر V8 وارد بازار شد. هرکدام از این موتورها نیز با مدل‌های متفاوت P300، P340 و P380 تولید می‌شوند. بیشترین قدرت ثبت‌شده برای این خودرو را موتور V8 جگوار F-Type R با 550 اسب بخار از آن خود کرده است.

    مدل P300 با موتور 2 لیتری و گیربکس اتوماتیک 8 سرعته 296 اسب بخار نیرو تولید می‌کند. درحالی‌که، P340 با موتوری 3 لیتری و گیربکس 8 سرعته اتوماتیک 340 اسب بخار نیرو تولید می‌کند و شتاب 0 تا 100 آن نیز 5.1 ثانیه است. حداکثر سرعت جگوار F-Type P340 نیز به 259 کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

    مدل P380 نیز با همان گیربکس 380 اسب بخار نیرو تولید می‌کند و در 4.8 ثانیه سرعت 0 تا 100 کیلومتر را طی می‌کند. در شتاب‌های بالا با غرش موتور سوپرشارژ جگوار F-Type صدای موتور مهیب‌تر می‌شود. این همان چیزی است که قلب علاقه‌مندان به خودروهای اسپرت را تسخیر می‌کند و آن‌ها را وادار به خرید جگوار F-Type می‌کند.

    سری جگوار F-Type R با موتور 5 لیتری سوپرشارژ خود 550 اسب بخار نیرو تولید می‌کند. این موتور قدرتمند با شتاب 0 تا 100 3.9 ثانیه‌ای بیشترین سرعت ممکن یعنی 300 کیلومتر بر ساعت را برای این مدل ایجاد می‌کند. این نسخه از جگوار F-Type نیز مانند مدل‌های عادی از سیستم 4 چرخ متحرک و گیربکس 8 سرعته اتوماتیک بهره می‌برد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو