فونیکسریمکسبهتام

رشد ۲.۴ درصدی رفت و آمد جاده ای در ۲۴ ساعت گذشته

عصر خودرو- مرکز مدیریت راه های کشور اعلام کرد: ۲ هزار و ۲۰۸ دستگاه ترددشمار فعال در محورهای برونشهری نشان می دهد رفت و آمد خودروها در ۲۴ ساعت گذشته نسبت به روز قبل ۲.۴ درصد افزایش یافت که وسایل نقلیه سنگین سهم ۱۵ درصدی از کل را به خود اختصاص دادند.

رشد ۲.۴ درصدی رفت و آمد جاده ای در ۲۴ ساعت گذشته
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایرنا، پایگاه اطلاع رسانی مرکز مدیریت راه های کشور با استناد به تصاویر دریافتی از دوربین های نظارتی، سامانه‌ های ترددشمار و گشت های شعب راهداری سراسر کشور خبر داد که اکنون (در زمان انتشار خبر) به ‌استثنای شماری از محورهای بسته و ممنوع،‌ بقیه محورهای مواصلاتی کشور باز و تردد در آنها به ‌روال عادی در جریان است.
    محورهای رامیان- اولنگ- شاهرود (استان های گلستان- سمنان)، محور فرعی شمشک- دیزین (استان های البرز- تهران)، پونل- خلخال (گیلان) و سی سخت - پادنا (کهگیلویه و بویراحمد) بسته است.
    تردد از مسیرهای گنجنامه- تویسرکان (استان همدان)، سروآباد - پاوه (کردستان)، رویان - بلده (مازندران)، اندیکا - شهرکرد (خوزستان)، بدره - دره شهر (استان ایلام)، ایلام - مهران (استان ایلام) و زهک - جزنیک (سیستان و بلوچستان) نیز میسر نیست.

    ** پرترددترین مسیر: آزادراه قزوین- کرج در استان البرز
    در 24 ساعت گذشته، آزادراه قزوین- کرج در استان البرز با تردد 135 هزار و 304 دستگاه وسیله نقلیه، آزادراه کرج- تهران در استان البرز با 132 هزار و 93 دستگاه وسیله نقلیه و آزادراه تهران- کرج در استان البرز با 124 هزار و 893 دستگاه وسیله نقلیه به ترتیب سه مسیری بودند که بیشترین حجم تردد را داشتند.
    اوج تردد بین ساعت 17 تا 18 و کمترین تردد بین ساعت 3 تا 4 صبح بود.
    هموطنان با آگاهی از این موضوع می‌توانند ساعت مناسب ‌تری را برای سفر انتخاب کنند.
    به گزارش ایرنا، امسال 14 هزار راهدار، 640 راهدارخانه، 2100 اکیپ راهداری به همراه 9000 دستگاه ماشین‌آلات تجهیز، نسبت به عملیات راهداری زمستانی اقدام می کنند.
    سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای وزارت راه و شهر سازی متولی بخشی است که سهم 91 درصدی بار و 87 درصدی مسافر جاده‌ را دارد.
    بررسی ها نشان می دهد ایران از نظر حمل و نقل جاده‌ای بین 94 کشور رتبه هفتادم را به خود اختصاص داده و با وجود اینکه طول جاده‌ای کشور با احتساب راه‌های روستایی مناسب است اما طول مسیرهای باری کشور کم بوده که برای رفع این کمبود باید 20 هزار کیلومتر آزادراه و بزرگراه در کشور ساخته شود تا به حدود میانگین جهانی دست یابیم.
    ایران از نظر تصادف جاده ای در رتبه بیست و پنجم جهانی جای گرفته است و از این لحاظ در منطقه خاورمیانه بعد از جمهوری عراق در رتبه دوم قرار دارد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو