فونیکسریمکسبهتام

در قالب طرح کلان ملی فناوری؛

"یوز" ایرانی به مرحله تولید پایلوت رسید

عصر خودرو- موتور سیکلت چهار چرخ تمام برقی توسط یک شرکت دانش‌بنیان و در قالب طرح کلان ملی فناوری و با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به مرحله تولید پایلوت رسید.

"یوز" ایرانی به مرحله تولید پایلوت رسید
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۹:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از  ایسنا، حسین زیارتی، مدیر عامل این شرکت دانش بنیان درباره طراحی این موتورسیکلت برقی گفت: طراحی موتور سیکلت چهارچرخ برقی "یوز" از سال 94 شروع شده و با تکیه بر دانش فنی متخصصان داخلی در حال حاضر به فاز تولید پایلوت رسیده است.

    وی به حمایت‌های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به عنوان راهگشای تولید این محصول دانش‌بنیان اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه محصول موتور سیکلت چهارچرخ در آئین‌نامه راهنمایی و رانندگی تعریف نشده بود، امکان پلاک‌گذاری برای این محصول وجود نداشت؛ اما با حمایت‌های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و مذاکرات این نهاد با نهادهای مرتبط مشکل اخذ استانداردها و پلاک‌گذاری مرتفع شد.

    تولید 100 یوز ایرانی تا نیمه سال آینده

    زیارتی با اشاره به این موضوع که 100 دستگاه از این موتور سیکلت در فاز پایلوت در حال تولید است، خاطر نشان کرد: در حال حاضر ما تولید آزمایشی موتور سیکلت چهارچرخ برقی را در برنامه داریم که تا نیمه اول سال آینده انجام و تا پایان سال 98 مراحل ارزیابی نهایی و تعیین قیمت تمام شده اجرایی می‌شود.

    مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان درباره مزیت‌های موتور چهارچرخ برقی، اظهار کرد: کم حجم بودن و ابعاد کوچک این موتور، کاهش آلودگی در کلانشهرها، تسهیل در رانندگی، کاهش خطر رانندگی و پایداری این موتورسیکلت برقی از جمله مزایای این موتورسیکلت‌های تمام برقی است که در صورت تولید به مصرف‌کنندگان آن بسیار کمک می‌کند.

    چندگام مانده تا تولید انبوه یوز ایرانی

    وی ضمن اشاره به استقبال خودروسازان داخلی از تولید این موتورسیکلت چهارچرخ برقی گفت: بسیاری از خودروسازان و متقاضیان همکاری برای تولید انبوه این محصول دانش‌بنیان برای مذاکره آمدند، اما ما تا اتمام مرحله تولید پایلوت باید صبر کنیم.

    زیارتی درباره فروش و عرضه این محصول دانش‌بنیان به سایر کشورها، گفت: مذاکراتی با چند کشور در آمریکای جنوبی، شمال آسیا و خلیج فارس انجام داده‌ایم تا پس از تولید انبوه این محصول را در بازارهای جهانی ارائه کنیم.

    مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان همچنین درباره مشخصات فنی این محصول دانش‌بنیان اظهار کرد: با توجه به اینکه کلاس موتور سیکلت‌های برقی با توجه به توان قوای محرکه برق دسته‌بندی می‌شوند که این موتور سیکلت تولید شده در زیرگروه محصول ما باید دارای بیشترین کارایی حداکثر 15 وات توان موتور و بدون وزن یک باتری، وزن دستگاه باید کمتر از 400 کیلوگرم باشد.

    وی با اشاره به نقش جدید این موتورسیکلت‌های چهارچرخی در روند خودروسازی در آینده بیان کرد: بسیاری از شرکت‌های بزرگ خودروساز و استارتاپ ها روی این محصول کار کرده‌اند، ولی ما برای تولید روی طراحی تک تک قطعات از جمله قطعات مکانیکی مانند سیستم ترمز، فرمان و مواردی از این قبیل از طراحی محققان ایرانی برخوردار بودیم که قابل توسعه است تا محصول جدیدتری از همین پلت فرم طراحی شود.

    صفر تا صد طراحی و تولید موتور سیکلت برقی

    زیارتی خاطرنشان کرد: مشخصات فنی و کیفیتی موتورسیکلت چهارچرخ برقی با نمونه خارجی برابری می‌کند و تمام سعی متخصصان داخلی بر این است که طراحی و تولید این محصولات را به‌روز و توسعه یافته کنند.

    وی با اشاره به این موضوع که این شرکت دانش‌بنیان در دانشگاه آزاد قزوین مستقر است و از امکانات و ظرفیت‌های موجود در این دانشگاه استفاده می‌کند، گفت: به صورت مستقیم حدود 20 نفر از متخصصان و جوانان روی تولید این محصول دانش‌بنیان کار می‌کنند اما به صورت غیر مستقیم و با استفاده از نیروی انسانی موجود در دانشگاه آزاد قزوین بر روی این پروژه خیلی از نیروها در تولید این محصول همکاری کرده‌اند.

    مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان همچنین با اشاره به این موضوع که سهامداران این شرکت جوانان هستند، گفت: تیم متخصصانی که بر روی تولید و طراحی این محصول کار کرده‌اند، همه دانشجویانی بوده‌اند که از دوران دانشجویی در حوزه خودرو فعالیت داشته‌اند و با مراحل توسعه خودرو آشنا بودند و نمونه‌سازی محصول را انجام داده بودند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو