فونیکسریمکسبهتام

مدیرکل گمرک چابهار مطرح کرد:

ترس واردکنندگان از ترخیص لوازم یدکی دپوشده در گمرک

عصر خودرو- مدیرکل گمرک چابهار با بیان اینکه ۳ هزار کانتینر لوازم یدکی در این منطقه مانده است، گفت: صاحبان کالا از ترخیص محموله های دپو شده در گمرکات واهمه دارند.

ترس واردکنندگان از ترخیص لوازم یدکی دپوشده در گمرک
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۶:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر ، عزیزالله شمس  در خصوص کانتینرهای حامل لوازم یدکی دپو شده در گمرکات کشور، اظهار داشت: از 10 هزار کانتینر لوازم یدکی مانده در گمرک، سه هزار کانتینر مربوط به منطقه چابهار (هم برای ایران خودرو و هم برای سایپا) است. البته ارزش ریالی و مبدا این محموله ها را نمی دانم چراکه هنوز به ما اظهار نشده است.

    مدیرکل گمرک چابهار در رابطه با علت دپو شدن این محموله ها، افزود: گمرک تسهیلاتی برای واردکنندگانی که مشکل دارند در نظر گرفته است به این صورت که می توانند 70 تا 80 درصد کالا را ترخیص کنند و مابقی کالاها به عنوان وثیقه در گمرک بماند.

    وی ادامه داد: صاحبان کالا باید کد رهگیری بانک گرفته و ارز 4200 تومانی از بانک بگیرند اما مشکلشان با بانک است.

    شمس گفت: طبق شنیده ها، صاحبان کالا عنوان کرده اند که اطمینانی به اخذ ارز 4200 تومانی از بانک ندارند و از این مساله واهمه دارند که کالا را با ارز 4200 تومانی بفروشند و بعد، بانک اعلام کند که نمی تواند این ارز را در اختیارشان قرار دهد.

    وی افزود: فقط لوازم یدکی نیست که به دلیل ترس صاحبان کالا در گمرک مانده است بلکه مقدار کمی محموله برنج نیز به همین دلیل در گمرک مانده است.

    شمس با بیان اینکه واحدهای تولیدی نگران هستند، اظهار داشت: دو روز پیش با یکی از واحدهای تولیدی صحبت می کردم و حتی گفتم که تعرفه ترجیحی برای ترخیص می دهیم، اما او گفت که اگر با ارز 4200 تومانی برنج را بفروشم بعد از فروش به مشکل می خورم و حتی اعلام کرد به دلیل تعزیرات، در انبار هم نمی تواند نگه داری کند.

    مدیرکل گمرک چابهار افزود: در چنین شرایطی قرار داریم که محموله های لوازم یدکی در اسکله مانده است، من حتی فشار آوردم که اگر تا 20 روز دیگر این کالاها را نبرید اعلام متروکه می کنیم. با این وجود اقدامی برای ترخیص انجام نشده است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو