فونیکسریمکسبهتام

بیش از ۷۵درصد تسهیلات قطعه‌سازان پرداخت شده است

مشکل واردات قطعه با ارز نیمایی

عصر خودرو- رییس انجمن سازندگان قطعات و مجموعه‌های خودرو با اشاره به روند پرداخت تسهیلات قطعه‌سازان بیان کرد: تا کنون بیش از ۷۵درصد این تسهیلات به قطعه‎‌سازان پرداخت شده و مابقی نیز تا پایان هفته واریز می‌شود.

بیش از ۷۵درصد تسهیلات قطعه‌سازان پرداخت شده است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۱:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از اقتصادآنلاین ،  چهاردهم بهمن ماه بود که معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت در نشست تخصصی کمیته خودرو از تخصیص چهار هزار میلیارد تومان به 2 شرکت بزرگ ایران خودرو و سایپا خبر داد و اعلام کرد این مبلغ از طریق 12 بانک زیر نظر بانک مرکزی، در دو بخش ریالی و ارزی به خودروسازان پرداخت شود.

    در همین راستا با موافقت دو خودروسازی مقرر شد 4هزار میلیارد تومان از کل تسهیلات به قطعه سازان جهت پرداخت بخشی از مطالبات خودروسازان به این صنعت داده شود.

    رضا رضایی در این زمینه به خبرنگار اقتصادآنلاین گفت: تا امروز خوشبختانه حدود 75درصد از این تسهیلات به قطعه سازان پرداخت شده و مابقی که مربوط به بانک ملت و اقتصاد نوین است تا پایان هفته واریز می‌شود.

    وی ادامه داد: البته خودروسازی‌ها تمام 4هزار میلیارد تومان را به ما ندادند و بخشی را به قطعه‌سازانی که خودشان با آن‌ها کار می‌کنند اختصاص دادند؛ اما به طور کل این مختصر بنزینی که وارد موتور تولید ما کردند جلوی نابودی صنعت قطعه را گرفت.

    رییس انجمن سازندگان قطعات و مجموعه‌های خودرو با اشاره به افزایش تیراژ خودرو تصریح کرد: نتیجه این اقدام را طی سه هفته گذشته در افزایش تیراژ خودروسازی‌ها شاهد هستیم به طوری که حداقل تولید خودروسازان در روز، دوبرابر یک ماه قبل شده است.

    رضایی ادامه حیات خودروسازان را در گرو احیای صنعت قطعه دانست و گفت: علاوه بر این تسهیلات، خودروسازان باید از محل درآمد پیش فروش‌هایشان که از اواخر بهمن ماه آغاز شده، پرداخت مطالبات قطعه سازان را قطع نکنند زیرا تا زمانی که صنعت ما سر پا باشد خودروسازی‌ها می‌توانند به کار خود ادامه دهند.

    این فعال صنعت قطعه همچنین به وضعیت واردات قطعه اشاره کرد و افزود: برای مناطق آزاد واردات قطعه با ارز متقاضی آزاد است، اما همچنان برای واردات از طریق ثبت سفارش و دریافت ارز نیمایی با مشکل مواجه هستیم.

    او درباره آینده تیراژ خودرو با ادامه روند پرداخت تسهیلات و مطالبات معوقشان توسط خودروسازی‌ها، اظهار کرد: با توجه به محدودیت‌های موجود مانند باز نشدن ال سی برای همه بانک‌ها و موانع نقل و انتقالات بانکی نمی‌توان به طور قطع و یقین میزان تیراژ خودروسازان را در سال آینده پیش‌بینی کرد، اما اگر همین روند ادامه پیدا کند مشکل چندانی در تامین و تولید قطعات خودرو نخواهیم داشت.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو