فونیکسریمکسبهتام

در بهمن ماه امسال

ترمز تولید کامیون کشیده شد

عصر خودرو- طبق آمار اعلام شده ازسوی انجمن خودروسازی، تولید کامیون در بهمن ماه سال جاری به ۲۵۲ دستگاه رسیده که نشانگر افت ۸۶.۳ درصدی تولید این محصول است. این در حالی است که چهار شرکت که در زمینه تولید کامیون فعالیت می‌کنند، در بهمن ماه امسال افت ۱۰۰ درصدی داشته‌اند.

ترمز تولید کامیون کشیده شد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایسنا، بر این اساس، تولید انواع کامیون در بهمن‌ماه سال جاری، به 252 دستگاه رسیده که نسبت به تولید 1835 دستگاهی در مدت مشابه سال گذشته، 86.3 درصد کاهش یافته است. در این مدت میزان تولید کامیون در شرکت‌های ارس‌خودرو دیزل و آذهایتکس نیز در بهمن ماه سال جاری هم‌چون مدت مشابه سال گذشته هیچ تولیدی نداشته‌اند.

    در بهمن ماه امسال شرکت‌های ایران‌خودرو دیزل، کاریزان خودرو، آریا دیزل موتور و تیراژه دیزل افت 100 درصدی تولید داشته‌اند. به ترتیب ایران خودرو دیزل در بهمن ماه سال گذشته 13 دستگاه، کاریزان خودرو جمعاً 105 دستگاه، آریا دیزل موتور 10 دستگاه و تیراژه دیزل پنج دستگاه تولید کرده‌اند که با توجه به عدم تولید در بهمن ماه سال جاری افت تولید 100 درصدی را تجربه کرده‌اند.

    هم‌چنین شرکت زامیاد نیز بهمن‌ماه امسال پنج دستگاه تولید کرد، در حالی که میزان تولید آن در بهمن ماه سال گذشته 56 دستگاه بوده و گروه بهمن نیز جمعاً با تولید 59 دستگاه در بهمن ماه سال جاری و 673 دستگاه در مدت مشابه سال گذشته به ترتیب 91.1 درصد و 91.2 درصدی کاهش تولید داشته‌اند.

    علاوه بر این، سایپا دیزل و ماموت نیز کاهش تولیدهای به ترتیب 89.7 و 73 درصدی تولید را تجربه کرده‌اند. سایپا دیزل بهمن امسال 69 دستگاه تولید کرده در حالی که تولید آن در مدت مشابه سال گذشته 672 دستگاه بوده است. هم‌چنین تعداد تولید کامیون شرکت ماموت در بهمن ماه سال گذشته 244 دستگاه بوده است اما میزان تولیدش در بهمن‌ماه سال جاری به 66 دستگاه رسیده است.

    در این میان، تنها شرکت سروش دیزل مبنا است که با رشد تولید در بهمن ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته همراه شده است. این شرکت در بهمن‌ماه سال گذشته، 51 دستگاه و در بهمن‌ماه امسال با تولید دو دستگاه بیش‌تر، 53 دستگاه تولید و رشد 3.6 درصدی داشته است.

    هم‌چنین آمار تجمعی تولید کامیون در 11 ماه امسال کاهش تولید 35.5 دستگاه کامیون را نشان می‌دهد. تولید کامیون در 11 ماهه امسال 9609 دستگاه بوده در حالی که در مدت مشابه سال گذشته 14 هزار و 897 دستگاه کامیون تولید شده است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو