فونیکسریمکسبهتام

اتراق چند لحظه ای حاشیه جاده ها، بلای جان مسافران

عصر خودرو- دیدن و استفاده از جاذبه های طبیعی جنگل و سرسبزی های کنار جاده ها همیشه بسیاری از مسافران را اغوا می کند تا لحظه ای سفره همنشینی و بهره بردن از این جاذبه ها را در حاشیه جاده ها پهن کنند، مساله ای که به گفته کارشناسان راهنمایی و رانندگی خطر افرین است.

اتراق چند لحظه ای حاشیه جاده ها، بلای جان مسافران
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از  ایرنا، با مروری بر حوادث اتفاق افتاده در حاشیه جاده های مازندران بویژه در تعطیلات نوروزی و تابستانه نشان می دهد حادثه برخورد خودروهای عبوری با مسافران که در حاشیه جاده ها مستقر می شوند کم نیست.
    حادثه تابستان امسال، انحراف و واژگونی خودروی سواری بر روی اعضای چهار نفره یک خانواده مسافر در یکی از جاده های مازندران یکی از این دست حوادث دلخراش است.
    خانواده ای که پدر ، مادر و دو دختر نوجوان 16 و 14 ساله که برای خوردن غذا و لحظاتی استراحت در حاشیه جاده اتراق کردند که با انحراف خودرو سواری ساینا و افتادن روی اعضای این خانواده ، همگی آنها جان خود را از دست دادند.
    ** ناامن بودن حاشیه جاده ها برای توقف حتی توقف چند لحظه ای
    فرمانده پلیس راه استان مازندران با اشاره به پرترافیک و شلوغ بودن جاده های استان در ایام مختلف بویژه تعطیلات نوروزی و تابستانه ، گفت: این شلوغی جاده ها باعث می شود تا رانندگان برای فرار از ترافیک، خودروها را به حاشیه جاده ها سوق بدهند.
    سرهنگ علیرضا قدمی افزود: این کار باعث می شود تا مسافرانی که در حاشیه جاده ها برای استراحت موقت توقف می کنند دچار حادثه شوند.
    به گفته فرمانده پلیس راه مازندران، هرچند این رویه اتراق در حاشیه جاده ها، برای استراحت موقت راننده و یا خوردن اندک غذا صورت می گیرد اما با این کار خطر حادثه و مرگ هر لحظه برای راننده و سرنشینان خودرو وجود دارد.
    وی به رانندگان توصیه کرد که در پارکینگ های مناسب توقف بکنند تا دچار حادثه نشوند و اینکه در انتخاب مناطق اتراقشان فاصله و دور بودن از جاده ها را لحاظ بکنند.
    سرهنگ قدمی افزود: توقف خودروها در حاشیه جاده ها موجب انحراف خودروهای دیگر از مسیر و برخورد با افراد حاشیه جاده می شود.
    وی به حادثه تابستان امسال و برخورد خودروی عبوری با مسافرانی که در حاشیه جاده قائمشهر به بابل حضور داشتند ، اشاره کرد و گفت: این حادثه باعث شد تا چهار نفر از اعضای یک خانواده که مسافر نیز بودند، جان خود را از دست بدهند.
    به گفته فرمانده پلیس راه مازندران هرچند در این استان استراحتگاههای بین راهی به اندازه همچون مسیرهای کویری از جمله قم وجود ندارد اما مسافران می توانند با انتخاب مکان های دورتر از جاده ها و در دل طبیعت، استراحت موقت امنی را داشته باشند.
    در حالی مسافران با حضور در مازندران بار و بنه اقامت چند دقیقه ای خود را همچنان در حاشیه پرخطر جاده ها پهن می کنند که مجموعه گردشگری این استان برای رفاه و امنیت میلیون ها مهمانش همه ساله نقاط استراحتگاهی و اقامت فراهم می کند تا این دغدغه ایمنی و امنیت مرتفع شود و سفری با آسایش خیال را مسافران در مازندران بگذرانند.
    ** 128 نقطه استراحتگاهی امن در مازندران
    در همین حال معاون گردشگری مازندران از فراهم کردن زیر ساخت های لازم برای استراحت و اقامت موقت مسافران و گردشگران نوروزی در این استان خبرداد و گفت که 128 نقطه برای این منظور در نظر گرفته شده است که شامل 108 نقطه استراحتگاهی در حوزه شهری و 20 نقطه دیگر هم پارک های جنگلی استان است.
    مهران حسنی افزود: همچنین علاوه بر این 10 پارک جنگلی در محدوده اداره کل منابع طبیعی ساری و 10 منطقه هم در محدوده اداره کل منابع طبیعی نوشهر در تعطیلات نوروزی سال آینده برای مسافران در نظر گرفته شد.
    وی ادامه داد: بدلیل آشنا نبودن مسافران به فضا و اماکن استان، شهرداری ها و دهیاری ها در ورودی شهرها و روستاها مکان استراحتگاهها را به صورت بنر معرفی کردند.
    معاون گردشگری مازندران اضافه کرد: برای اینکه مسافران از وضعیت خطرآفرین استقرار در حاشیه جاده ها مطلع باشند حتی از شهرداری ها و دهیاری ها خواسته شد تا در خصوص ممنوع بودن استقرار در حاشیه جاده ها نیز هشدارها لازم را بدهند.
    وی گفت: تمام تلاش های مسئولان دست اندرکار میزبانی از مسافران بر این است تا شرایط خوب و مطلوب حضور را برای آنان رقم بزنند که این مساله با جدی گرفتن نکات ایمنی از سوی آنها امکانپذیر است.
    هرچند به صورت جزیی آماری در خصوص تعداد کشته شدگان ناشی از حضور در حاشیه جاده های مازندران وجود ندارد اما در پزشکی قانونی مازندران تعداد کشته شدگان تصادفات رانندگی نوروز 97را 32 نفر اعلام کرد که از این تعداد 9 نفر عابران بودند.
    مازندران سالانه میزبان 50 میلیون مسافر است و در نوروز 97 حدود 15 میلیون نفر به این استان سفر کردند.
    با توجه به تعداد بالای حضور مسافران، بیشتر جاده های اصلی استان مازندران شامل هراز ، فیروز کوه ، کندوان و نیز جاده های درون استانی کناره ساحلی و جاده غرب به شرق و نیز محورهای فرعی در تعطیلات آخر هفته و بویژه تعطیلات نوروزی زیر بار سنگین ترافیک است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو