فونیکسریمکسبهتام

معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور ناجا اعلام کرد:

سرعت و سبقت غیرمجاز خط قرمز پلیس در نوروز ۹۸

عصر خودرو- معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور ناجا با اعلام این که خودروها با جریمه بالای یک میلیون تومان متوقف نمی شوند، گفت: سرعت و سبقت غیرمجاز خط قرمز پلیس بدون اغماض است.

سرعت و سبقت غیرمجاز خط قرمز پلیس در نوروز ۹۸
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایرنا، سرهنگ عین الله جهانی، روز سه شنبه در سی و هشتمین جلسه ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر که با حضور علی اصغر مونسان معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و نمایندگان دستگاه های عضو ستاد برگزار شد، گفت: طرح ترافیک نوروزی از 25 اسفند آغاز می شود و تا 17 فروردین سال آینده ادامه دارد و حضور مستمر ماموران راهور در مسیرهای جاده ای را در ایام نوروز خواهیم داشت.
    وی افزود: بنرهایی با لوگوی همه دستگاه های عضو ستاد چاپ شده است که در تمام استان ها پخش می شود، این بنرها محتوای فرهنگی و آموزشی دارند، همچنین بروشورهایی برای آموزش رانندگان در ورودی و خروجی شهرها به مسافران ارائه می شود.
    سرهنگ جهانی ادامه داد: در ایام تعطیلات نوروزی خودروهایی که جریمه بالای یک میلیون تومان دارند توقیف نمی شود، اما با توجه به علل تصادفات سال گذشته که به دلیل سرعت و سبقت های غیرمجاز و رانندگی با حالت خستگی بود، هموطنان به این موضوعات توجه کنند، خط قرمزهای پلیس، امسال جلوگیری از سرعت و سبقت غیرمجاز است.
    وی افزود: اقداماتی که باعث به خطر افتادن جان مردم شود بدون اغماض رسیدگی می شود و خودروی رانندگانی که اینگونه اقدامات را انجام دهند تا پایان تعطیلات توقیف می شود.

    ** تلاش داریم مسافران، خسته از سفر بازنگردند
    ولی تیموری معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنای دستی و گردشگری نیز در این نشست گفت: رویکرد ما به این سمت است که مسافران پس از تعطیلات نوروزی با نشاط و قوت به زندگی و کار خود بازگردند.
    تیموری افزود: با توجه به اینکه 60 درصد تصادفات در 30 کیلومتری شهرها اتفاق می افتد برنامه ریزی برای برپایی کمپ ها در این نقاط انجام شده است، ما تاکید داریم که مسیر سفر هم بخشی از سفر است و باید مواردی برای جذاب شدن مسیرها در نظر گرفته شود.
    معاون گردشگری افزود: خانواده گردشگری اعلام کردند هیچ افزایش قیمتی نخواهند داشت، در جلسات ستاد هم بر این موضوع تاکید شده است تا مردم با توجه به فشارهای اقتصادی، در ایام نوروز مشکلی نداشته باشند.

    **پیشگیری اولویت سازمان تعزیرات
    محمد خوش قدم از سازمان تعزیرات حکومتی نیز گفت: مطابق سالهای قبل از دی ماه، جلسات هماهنگی با ستاد تشکیل شده است و تمام اداره های این دستگاه آماده ارائه خدمات هستند، سالم سازی فضای کسب و کار، برخورد با تخلفات و تنظیم بازار از جمله برنامه های ما است، طرح امسال در دو قالب زمانی از هفتم اسفند که مقارن با میلاد حضرت فاطمه (س) بود آغاز شده است و مرحله دوم با رویکرد گردشگری از 28 اسفند تا 15 فروردین است.
    وی افزود: امسال زمان اجرای طرح ما یک ماهه خواهد بود، در ایام تعطیلات تا ساعت 20 گشت های تعزیرات فعال هستند، نیروهای گشت تعزیرات تا سه برابرافزایش یافته است، طرح کشیک ها براساس آمار گردشگری و تعداد مسافران استانها برنامه ریزی شده است و در استان هایی که میزان تخلفات بیشتر بوده گشت های بیشتری خواهیم داشت.
    خوش قدم گفت: خودروهای متحدالشکل تعزیرات بر عملکرد و ارائه خدمات نظارت خواهند داشت، رویکرد ما پیشگیری و مداخله شبه قضایی با رویکرد عدم تعطیلی خواهد بود.

    ** هشت هزار نیروی داوطلب هلال احمر به مسافران خدمت رسانی می کنند
    شاهین سلیمی رئیس کمیته خدمات امداد و نجات در این نشست گفت: جمعیت هلال احمر در دو بخش امداد و نجات و ایمنی و سلامت با دو هزار و 620 پایگاه و هشت هزار نفر از نیروهای داوطلب در ایام نوروز آماده خدمت رسانی به مسافران نوروزی است، هدف ما کاهش زمان امدادرسانی به مسافران است.
    وی افزود: 31 استان آمادگی لازم را دارند، بخش امداد و نجات نسبت به سال گذشته سه درصد افزایش منابع داشته است، تیم های واکنش سریع، بالگردها و خودروهای امدادی هم آماده ارائه خدمات هستند، همچنین فرهنگ سازی و کمک به رفع خستگی در دستور کار این دستگاه است.

    ** 58 شناور آماده ارائه خدمات در ایام نوروز هستند
    ابراهیم حسن پور رئیس اداره ثبت کشتی ها و صدور گواهی نامه دریایی سازمان بنادر و دریانوردی در این نشست گفت: 73 شناور اختصاصی ثبت شده داریم که از این تعداد 58 شناور آماده ارائه خدمات به مسافران است، 76 فروند شناور حمل خودرو نیز فعالیت دارند که ظرفیت حمل سه هزار و یکصد خودرو را دارند، 6 هزار فروند قایق تفریحی در شمال و جنوب کشور نیز آماده ارائه خدمات به مسافران است.
    وی ادامه داد: شماره 84933020 در سراسر کشور پاسخگویی به سوالات مردم در حوزه دریانوردی شناورها است، همچنین سامانه تلفنی 1550 برای اعلام مواقع اضطراری شناورها فعال است، در کل کشور مسیرهای دریایی مشخص شده و به تایید رسیده است، ضوابط و محدودیت های ایمنی دریانوردها تعیین و ابلاغ و بازرسی ها انجام شده است.
    حسن‌پور تصریح کرد: استفاده از جلیقه نجات در شناورها اجباری شده است و بهره گیری از تجهیزات پایش و نظارت بر ترددهای دریایی و همچنین سیستم شناسایی خودکار فعال شده است.

    **هشدارهای هواشناسی جدی گرفته شود
    فلاح از سازمان هواشناسی در این نشست با اشاره به اینکه بانک مدیران هواشناسی استان ها فعال شده است، افزود: گزارش پیش بینی هواشناسی به صورت روزانه تهیه و در اختیار مدیران کل قرار می گیرد، سازمان هواشناسی آماده همکاری و هماهنگی با بخش حمل و نقل جاده ای و ریلی است، مردم می توانند از طریق سامانه تلفنی در جریان موارد هشداردهنده قرار گیرند.
    وی افزود: براساس هماهنگی با وزارت ارتباطات اگر موارد هشداردهنده ای وجود داشته باشد، به صورت پیامک به افرادی که در آن منطقه هستند اطلاع رسانی می شود، همچنین هشدارهای هواشناسی در شبکه خبر سیما زیرنویس می شود.

    ** کلینیک های اورژانس دندانپزشکی بیمارستان ها در روزهای تعطیل عید دایر است
    آقازاده از سازمان اورژانس کشور گفت: این سازمان براساس وظایف و مسئولیت ها، به صورت عادی هم آمادگی شبانه روزی دارد، اما برای ایام عید 5500 آمبولانس، 64 اتوبوس آمبولانس و 330 موتور آمبولانس برای مناطق پرترافیک پیش بینی شده است.
    وی افزود: سه هزار پایگاه اورژانس در شهرها و جاده ها و 600 کمپ اورژانس در ایام نوروز فعال هستند، همچنین سامانه 115 اورژانس در ایام نوروز آماده پاسخگویی به درخواست کمک از سوی هموطنان است.
    آقازاده اضافه کرد: در بخش اورژانس بیمارستانی هم سی سی یو و آی سی یو بیمارستان ها در ایام نوروز ارائه خدمات خواهند داشت، پزشک های کشیک را خواهیم داشت و در این ایام هیچ بخش دیالیزی در سراسر کشورتعطیل نیست، در استانها کلینیک های ویژه و دندانپزشکی ها خدمات ارائه می کنند.

    ** حرکت قطار گردشگری تهران به سوادکوه و شیرگاه در نوروز
    علی ندایی از شرکت حمل و نقل ریلی رجا گفت: روزانه 235 رام قطار در طول ایام نوروز حرکت خواهد کرد، روز گذشته تفاهم نامه حرکت قطار رایگان از تبریز به جلفا بسته شده و مردم می توانند از این خدمت بهره مند شوند، قطارهای گردشگری تهران سوادکوه و تهران شیرگاه هم راه اندازی شده است، همچنین قطار گردشگری اراک هم با پیگیری رئیس سازمان میراث فرهنگی راه اندازی شد.
    وی ادامه داد: همچنین برای نخستین بار قطارها درجه بندی شده است تا مسافران بسته به نوع خدمات درخواستی قطار مورد نظر را انتخاب کنند، ایستگاه های قطار به پله برقی و ریل مجهز شده اند و همچنین برنامه های فرهنگی و شاد در روزهای نخست عید در ایستگاه ها برگزار خواهد شد.

    ** 818 هزار راننده در نوروز به مردم خدمات ارائه می‌دهند
    مداح از سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت: این سازمان در دو بخش حمل و نقل و راهداری در ایام نوروز خدمت رسانی می کند، برای جابه جایی مسافران نوروزی 14 هزار و 500 دستگاه اتوبوس، 26 هزار دستگاه سواری با 18 هزار راننده آماده ارائه خدمات هستند، ما برای ایجاد فرهنگ سفر و استراحت در طول مسیر با پلیس راهور و نیروی انتظامی هماهنگی هایی برای اجرای اقدامات فرهنگی داشته‌ایم.
    وی افزود: 800 متجمع خدمات رفاهی در طول مسیرها آماده ارائه خدمات هستند، سامانه 141 راهداری نیز به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به مردم است، همچنین 14 هزار راهدار به صورت شبانه روزی آماده هستند تا خدمات لازم را ارائه کنند.

    ** قیمت بلیط هواپیما در سایت سازمان هواپیمایی کشور ثبت شده است
    علی عابدزاده از شرکت هواپیمایی نیز گفت: جلسات متعددی بین سازمان هواپیمایی، سازمان تعزیرات و سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان برگزار شده است تا قیمت ها براساس مصوبات باشد، برنامه ریزی برای انجام گشت های مشترک انجام شده و نیز آماده سازی و زیباسازی فرودگاه ها و رصد قیمت ها را خواهیم داشت.
    وی افزود: نرخ ها در سایت سازمان هواپیمایی ثبت شده است و مردم می توانند مشاهده کنند، پیش بینی ها به عمل آمده تا خدمات خوبی به مردم ارائه شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو