فونیکسریمکسبهتام

بنزین«۲۴۵۲»

تامین سوخت خودرو‌های مسافران نوروزی

عصر خودرو- مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران: برای ۱۴ روز نوروز پیش بینی مصرف ۱۰۷ میلیون لیتر داریم که تدابیر لازم برای تامین این میزان سوخت اندیشیده شده است

تامین سوخت خودرو‌های مسافران نوروزی
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از صدا و سیما ، محمدرضا موسوی خواه در نشست خبری با تشریح برنامه نوروزی این شرکت، با بیان اینکه پیش بینی ما برای مصرف سوخت در پایان اسفند امسال بیش از 110 میلیون لیتر در روز است گفت: پیش بینی‌های قبلی ما در مورد میزان مصرف سوخت با کمتر از یک درصد تفاوت، محقق شده است یعنی برآورد ما مصرف 87/8 میلیون لیتر سوخت در روز بود که به 88 میلیون رسید.

    تامین سوخت خودرو‌های مسافران نوروزی
    وی افزود: در اوج مصرف یعنی در تیر ماه امسال، مصرف سوخت به بیش از 132 میلیون لیتر رسید که به طور کامل تامین شد.
    مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی با تاکید بر اینکه سوخت به اندازی کافی برای تامین سوخت خودرو‌های ناوگان حمل و نقل عمومی و خودرو‌های شخصی در ایام تعطیلات نوروزی وجود دارد، تصریح کرد: در ایام نوروز نیز به صورت 24 ساعته بخش توزیع فرآورده‌های نفتی برای تامین نیاز مردم فعال خواهد بود.
    وی با بیان اینکه در بخش CNG هدف وزارت نفت، افزایش مصرف این سوخت بود، اما به دلایلی انجام نشد، گفت: در این بخش تسهیلات مناسبی ارائه شده است. ­
    موسوی خواه با تاکید بر اینکه در جایگاه‌ها کارمزد‌ها به صورت ناقص پرداخته شده است، تصریح کرد: پرداخت حق العمل در سال 98 به طور کامل انجام خواهد شد تا مشکلات جایگاه‌های سوخت کاملا برطرف شود.
    وی همچنین با اشاره به اینکه تامین سوخت نیروگاه‌ها در زمستان 97 به خوبی انجام شد، گفت: در سال 98 نیز همین رویکرد ادامه خواهد یافت ضمن اینکه بحث ذخیره سازی سوخت برای زمستان سال آینده نیز مثل سال‌های اخیر انجام خواهد شد.
    وی با بیان اینکه تعمیرات پالایشگاهی باعث بروز نوسان‌هایی در تامین بنزین سوپر در برخی ماه‌های سال جاری شده بود، گفت: با بهره برداری از پالایشگاه میعانات گازی ستاره خلیج فارس، واردات بنزین سوپر از بیش از 12 میلیون لیتر به 4 میلیون لیتر کاهش یافته است و از این به بعد بنزین سوپر در پالایشگاه‌های داخل کشور تولید می‌شود که تمام مولفه‌های بنزین یورو، شبیه بنزین سوپر است و فقط 4 درصد اکتان آن کمتر از بنزین سوپر با اکتان 95 درصدی و حدود 91 درصد است.
    مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی با اشاره به اینکه در گلوگاه‌ها و مقاصد پر تردد جایگاه‌های سیار عرضه سوخت مستقر خواهیم کرد، گفت: یکی از این مسیر‌ها جاده چالوس است که تا پیش از نوروز جایگاه سوختگیری در آن افتتاح می‌شود ضمن اینکه مسافرانی که قصد سفر به سیستان و بلوچستان دارند حتما باید کارت سوخت خود را به همراه داشته باشند، هرچند جایگاه عرضه سوخت آزاد در این استان در روز‌های نوروز را افزایش داده ایم و ­همچنین تنها در شهرستان‌های میرجاوه و سراوان طرح کدینگ انجام شده است.
    وی با بیان اینکه سوخت بنزین سوپر 25 میلیون لیتر در روز تولید و عرضه می‌شود، گفت: سوخت نفت گاز یورو نیز روزانه 20 میلیون لیتر در روز تولید و روانه جایگاه‌ها می‌شود. همچنین سوختی که در پالایشگاه تبریز تولید می‌شود از نوع استاندارد یورو 5 است.
    موسوی خواه با بیان اینکه مصرف بنزین امسال نسبت به سال گذشته 9.5 درصد رشد داشته است، گفت: پیش بینی ما برای مصرف سوخت در پایان اسفند امسال، بیش از 110 میلیون لیتر در روز است و برای 14 روز نوروز پیش بینی مصرف 107 میلیون لیتری بطور متوسط را داریم و برای سال آینده پیش بینی رشد مصرف 10.2 درصدی داریم که برابر با 98 میلیون لیتر در روز خواهد بود.
    وی با بیان اینکه در همه­­ جایگاه‌های سوخت شماره‌های بازرسی مناطق وجود دارد، تصریح کرد: همچنین شماره 09627 برای پاسخگویی به مردم فعال خواهد بود.
    موسوی خواه افزود: در ایام نوروز بازرسی‌ها به صورت روزانه انجام خواهد شد و تلمبه‌ها را نیز به صورت هفتگی ارزیابی خواهیم کرد. ­

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو