فونیکسریمکسبهتام

معاون وزیر صنعت:

تحلیل ما بازگشت رنو به بازار ایران در آینده است

عصر خودرو- معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: شرکت رنو سرمایه گذاری قابل توجهی در ایران کرده و منتظر مشخص شدن تحریم ها است، تحلیل ما بازگشت این شرکت خوروسازی به بازار کشور در آینده است.

تحلیل ما بازگشت رنو به بازار ایران در آینده است
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از  وزارت صنعت، معدن و تجارت، «فرشاد مقیمی» در تشریح خبر منعکس شده در برخی رسانه ها درباره بازگشت رنو به ایران افزود: شرکت رنو سرمایه گذاری حدود یک میلیارد دلاری در ایران انجام داده و با توجه به حجم فعالیت های انجام شده، بطور قطع پس از مشخص شدن شرایط تحریم به این کشور باز می گردد.
    وی ادامه داد: البته به تازگی هیچ مذاکره ای با این شرکت انجام نشده، اما تحلیل ما بازگشت آن در آینده به بازار ایران است.
    مقیمی معاون وزیر صنعت پیشتر در چهاردهمین نشست مشترک کارگروه رفع موانع تولید و تنظیم بازار استان کرمان اعلام کرد: برای بازگشت رنو ، این شرکت فرانسوی مکانیزمی در نظر گرفته تا تولید خودرو این شرکت دوباره از سر گرفته شود .
    به گزارش ایرنا، به نظر می رسد همکاری 42 ساله رنو با خودروسازان داخلی و سرمایه گذاری این شرکت فرانسوی باعث شد تا رنو حاضر نشود به راحتی بازار خودرو ایران را از دست بدهد .
    با خروج یک طرفه آمریکا از برجام و اعمال تحریم های ظالمانه، رییس جمهوری آمریکا به شرکت های خارجی فعال در ایران هشدار داد در صورت ادامه همکاری های خود با شرکت های ایرانی مجازات های اقتصادی در انتظار آنها است و این سبب شد برخی شرکت ها از جمله رنو ناچار به ترک ایران شوند.
    درحالی خودروسازی رنو مرداد ماه امسال فعالیت های خود را در ایران به حالت تعلیق در آورد که سرمایه گذاری های زیادی برای تولید خودرو مشترک با خودروسازان ایرانی پیش بینی کرده بود اما فشارهای آمریکا این شرکت را وادار کرد تا از ترک ایران سخن بگوید.
    همزمان با خروج شرکت های پژو و سیتروئن از ایران ، کارلوس‌گون مدیرعامل رنو در مجمع سالیانه این شرکت درباره برنامه‌ رنو در ایران در شرایط خروج آمریکا از برجام اعلام کرده بود که « ما ایران را ترک نخواهیم کرد حتی اگر مجبور به کاهش فعالیت‌های خود شویم » .
    حال پس از هشت ماه توقف همکاری های شرکت رنو با خودروسازان ایران معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از بازگشت کارخانه به ایران خبر می دهد.
     
     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو