فونیکسریمکسبهتام

وزیر راه و شهرسازی؛

متروی هشتگرد در تابستان ۹۸ بهره‌برداری می‌شود

عصر خودرو- وزیر راه و شهرسازی با ابراز رضایت از پیشرفت کیفی پروژه متروی هشتگرد، گفت این پروژه تا اواسط تابستان ۹۸ به بهره‌برداری خواهد رسید.

متروی هشتگرد در تابستان ۹۸ بهره‌برداری می‌شود
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از مهر، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در حاشیه بازدید از پروژه در حال احداث خط متروی هشتگرد اظهار داشت: متروی هشتگرد یکی از پروژه‌های متفاوتی است که در دستور کار قرار ما قرار دارد. اگرچه آزادسازی مسیر و تأمین امکانات فنی مورد نیاز پروژه تاکنون زمان زیادی برده ولی خوشبختانه عملیات از نظر کیفی بسیار خوب پیش رفته است.

    اسلامی در ادامه از پیشرفت فیزیکی بیش از ٧٧ درصدی این پروژه خبر داد و گفت: در حال حاضر اکثر تجهیزات و امکانات پروژه تأمین و در اختیار پیمانکاران قرار گرفته تا هرچه سریع‌تر نصب شود.

    وی با تأکید بر اینکه این پروژه تا اواسط تابستان ٩8 به بهره‌برداری خواهد رسید، گفت: مردم اطمینان داشته باشند که در روند کار وقفه‌ای به وجود نمی‌آید و اراده‌ای مصمم برای تکمیل طرح از سوی تمامی دست اندرکاران، نمایندگان، استانداری و شرکت عمران شهرهای جدید در این حوزه وجود دارد.

    این مقام مسئول در ادامه سخنان خود از اجرای خط دوم راه‌آهن کرج - قزوین خبر داد و گفت: این پروژه نیز هم اکنون در حال احداث است که در کنار سایر امکانات موجود قطعاً در کاهش بار ترافیکی جاده کرج - قزوین و افزایش ایمنی و سرعت سفرها تأثیر بسزایی خواهد داشت.

    اسلامی همچنین از بهره‌برداری جاده طالقان در سال آینده خبر داد و گفت: موانع این پروژه هم اکنون در حال بررسی و رفع موانع است که تلاش می‌شود تا سال آینده تکمیل شود. نکته مورد اهمیت در پروژه این است که در طول اجرای پروژه فضای سبز و گردشگری طالقان نیز تخریب نشود و برای نسل‌های آینده حفظ شود و قابل استفاده باشد.

    وزیر راه و شهرسازی در بخش دیگری از سخنان خود درباره مصوبه شورای پول و اعتبار در افزایش وام ساخت مسکن گفت: یکی از تأکیدات جدی ما جریان سازی برای تسریع در روند تولید و عرضه مسکن است. به این منظور تسهیلاتی که در حال حاضر به سازندگان داده می‌شود افزایش یافته و امکان انتقال آن به خریدار نیز فراهم شده است.

    وی افزود: این اقدام علاوه بر مشوق‌های ساخت مسکن و ارائه کارت خرید مصالح، آیتم‌های اصلی برای شتاب دادن به جریان تولید مسکن خصوصاً برای اقشار متوسط و رو به پایین کشور در این دوره به شمار می‌رود. وی تاکید کرد: اطمینان داریم این برنامه‌ها کفایت کرده و تورم‌زا نیست و قیمت مسکن را به طور متناسب حفظ می‌کند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو