فونیکسریمکسبهتام

رئیس پلیس راه استان قزوین:

۲۸۰ میلیون خودرو از جاده های استان قزوین عبور کردند

عصر خودرو- رئیس پلیس راه استان قزوین گفت: روزانه بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار دستگاه خودرو و در یک سال جاری ۲۸۰ میلیون تردد از محورهای مواصلاتی استان قزوین ضورت گرفت.

۲۸۰ میلیون خودرو از جاده های استان قزوین عبور کردند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۴:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر،  سرهنگ نصرالله بیگلری روز شنبه در مراسم آغاز طرح نوروزی پلیس راهور و نیروهای امدادی که در ایستگاه عوارضی پلیس راه قزوین به زنجان برگزار شد اظهار داشت: جاده‌های استان قزوین از پر ترافیک ترین محورهای کشور است و روزانه بیش از یک میلیون و 200 هزار دستگاه انواع خودروی سواری، عمومی و باری از محورهای مواصلاتی آن عبور می‌کنند.

    بیگلری بیان کرد: اتوبان قزوین به تهران، قزوین به رشت و قزوین به زنجان از محورهای پر ترافیک استان است و با همسایگی شش استان و تردد خودروهای 11 استان کشور بیش از 70 درصد سوانح در این محورها رخ می‌دهد.

    رئیس پلیس راه استان قزوین یادآور شد: روزانه 2 هزار دستگاه اتوبوس و 4 هزار دستگاه تریلر از جاده‌های استان عبور می‌کنند و در این زمینه در جایگاه اول تا سوم کشوری هستیم.

    بیگلری یادآور شد: نگاه ما خدمت رسانی در همه فصول سال است و تلاش می‌کنیم در صورت وقوع هر حادثه‌ای بسرعت در صحنه حاضر شده و با کمک نیروهای امدادی ضمن گشایش مسیرها و جلوگیری از مسدود شدن محورها به مجروحان نیز خدمت رسانی کنیم.

    کاهش سوانح در 10 سال گذشته

    رئیس پلیس راه استان قزوین بیان کرد: با اقدامات انجام شده که ناشی از تعامل خوب پلیس راه با سایر دستگاه‌های امدادی است توانسته‌ایم زمینه کاهش سوانح جاده‌ای، فوتی و جرحی و خسارتی را فراهم کنیم و این روند باید تداوم یابد.

    وی بیان کرد: در سه سال گذشته بیش از 776 میلیون تردد در راه‌های استان صورت گرفته و شاهد افزایش 16 درصدی هستیم.

    بیگلری گفت: امسال تردد 280 میلیون خودرو از راه‌های استان ثبت شده است که با 34 میلیون سفر بیشتر شاهد افزایش 14 درصدی هستیم.

    رئیس پلیس راه استان قزوین اظهار داشت: علیرغم افزایش 16 درصدی سفرها در سه سال گذشته شاهد کاهش سوانح جاده‌ای بودیم و تعداد فوتی‌ها از 397 نفر به 256 کاهش یافته است.

    وی بیان کرد: امسال هم تعداد کشته‌ها به 121 نفر رسید که کاهش 8 درصدی را شاهدیم.

    بیگلری اضافه کرد: شعار امسال «پرهیز از خطر و آرامش در سفر» است و خط قرمز پلیس حوادث خطرساز، انحراف به چپ، سرعت و سبقت غیر مجاز است و اگر راننده‌ای دو تخلف همزمان را مرتکب شود با اعمال قانون و توقف خودرو در پارکینگ مواجه خواهد شد.

    در ادامه یگانهای موتوری نیروهای امدادی از مقابل جایگاه رژه رفتند.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو