فونیکسریمکسبهتام

توصیه پلیس برای رانندگی در جاده های کویری

عصر خودرو- معاون عملیات ترافیک پلیس راهور ناجا گفت: رانندگی در جاده های کویری با توجه به شرایط خاصی که دارد سبب خواب آلودگی سرنشینان و راننده می شود براین اساس لازم است تا هموطنان در صورت سفر به این جاده ها در ایام نوروز، به اندازه کافی استراحت کرده باشند.

توصیه پلیس برای رانندگی در جاده های کویری
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایرنا، سرهنگ علی اصغر مهری افزود: با توجه به اینکه در ایام نوروز تقریبا همه هموطنان اقدام به سفرهای نوروزی می کنند بنابراین چنانچه معبر یا مقصد سفرهای آن ها استان های کویری کشور باشد، توصیه می شود با توجه به ویژگی رانندگی در جاده های برون شهری استان های کویری به نکاتی توجه ویژه ای داشته باشند.
    وی اضافه کرد: شهرهای این استان ها از یکدیگر فاصله چند 10 یا چند صد کیلومتری دارند، مناظر قابل رویت برای راننده و سرنشنینان وسائل نقلیه به صورت یکنواخت و بدون تنوع و جذابیت طبیعی است معمولا سرعت وسلیه نقلیه و صدای موتور یکنواخت و ثابت است و موانعی که سبب کاهش یا افزایش سرعت شود، وجود ندارد و در فصل گرما شدت تابش نور خورشید هم مزید برعلت می شود.
    معاون عملیات ترافیک پلیس راهور، گفت: کمبود مکان هایی که رانندگان عبوری بتوانند دقایق یا ساعاتی را توقف کرده و به استراحت و تجدید قوا بپردازند از دیگر مشکلات جاده های این استان ها است لذا بسیار از رانندگان سعی می کنند به رغم داشتن حالت خستگی و خواب آلودگی، خود را به مقصد یا نزدیک ترین شهر بعدی برسانند.
    سرهنگ مهری افزود: این شرایط اولا سبب می شود که سرنشنسنان خودروها و همراهان راننده (چه در وسائل نقیه عمومی چه شخصی) خیلی سریع داخل خودرو در حال حرکت، بخوابند، ثانیا باعث تشدید خستگی و خواب آلودگی رانندگان در حال حرکت در این جاده ها می شود و همه این ها یعنی اینکه خطر رانندگی در این جاده های می تواند بالا باشد.
    وی ادامه داد: برای اینکه خطر رانندگی و ایجاد حوادث ناگوار برای تردد در جاه های کویری یا معابر دارای ویژگی مشابه آن ها کاهش یابد چند توصیه به رانندگان و همراهان آن ها می شود، اول اینکه حتی الامکان از رانندگی در شب پرهیز کرده و ساعات پایانی شب تا طلوع صبح را حتما استراحت کنند، قبل از سفر در جاده های کویری حتما به اندازه کافی استراحت کنند و در حین حرکت هم هر گاه احساس خستگی و خواب آلودگی کردند در یک مکان مناسب استراحت کوتاهی داشته باشند یا اینکه بعد از حداکثر دو ساعت رانندگی 15 دقیقه توقف کنند.
    وی اضافه کرد: رانندگان در صورتی خستگی بیرون از خودرو چای یا میوه میل کنند یا کمی ورزش کنند تا کمی هوشیار تر شوند. نقش همراهان و همسفران رانندگان نیز در زمان مسافرت در این جاده ها خیلی ممهم است چرا که همراهان سرحال و بانشاط می توانند با عث هوشایری و نشاط راننده شنوند.
    سرهنگ مهری افزود: ایجاد خواب آلودگی در برخی ساعات مثل یک ساعت بعد از صرف ناهار و ادامه رانندگی در ساعات پایانی شب، بویژه ساعات نزدیک به صبح یا تداوم رانندگی در حالت خستگی و خواب آلودگی به طور جدی می تواند موجب وقوع حواث رانندگی شود.
    وی اظهار امیدواری کرد تا هموطنان با رعایت این نکات ساده سفری خوش داشته باشند و میزان تصادفات رانندگی به میزان قابل توجهی کاهش یابد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو