فونیکسریمکسبهتام

تا ۲۴ فروردین

تمدید مهلت پرداخت عوارض آزادراهی

عصر خودرو- وزارت راه و شهرسازی: از ابتدای طرح اخذ الکترونیکی عوارض آزادراهی خودرو‌ها، بیش از ۳ میلیون خودرو پلاک خوانی شدند.

تمدید مهلت پرداخت عوارض آزادراهی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل ااز خبرگزاری صدا و سیما، بهنام داودی مدیرکل بهره برداری آزادراه‌های وزارت راه و شهرسازی در مصاحبه با خبرنگار خبرگزاری صداوسیما افزود: از ابتدای طرح اخذ الکترونیکی عوارض آزادراهی خودرو‌ها در چهار آزادراه اصلی کشور، سه میلیون و 600 هزار خودرو پلاک خوانی شده اند و این خودرو‌ها تا 24 فروردین مهلت دارند تا عوارض خود را پرداخت کنند تا مشمول جریمه نشوند. کار اخذ عوارض آزادراهی بصورت الکترونیکی (ETC) در چهار آزادراه تهران - قم، تهران - ساوه، کرج - قزوین و قزوین - زنجان از 28 اسفند سال گذشته آغاز شده است و بزودی این طرح در آزادراه‌های قم - کاشان، کاشان - نطنز - اصفهان، زنجان - تبریز، تبریز - ارومیه، قزوین - رشت و تهران - پردیس نیز به اجرا در خواهد آمد.

    قرار است تا پایان تیر ماه، همه 28 آزاد راه کشور به سامانه اخذ الکترونیکی عوارض تجهیز شوند.
    مدیرکل بهره برداری آزادراه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل کشور افزود: از امروز با هماهنگی پلیس راه، پیامک پرداخت عوارض به خودرو‌های عبوری که عوارض خود را پرداخت نکرده باشند ارسال می‌شود و رانندگان می‌توانند از طریق لینک موجود در پیامک و از طریق کارت‌های بانکی شبکه شتاب، عوارض خود را پرداخت کنند.
    وی افزود: مبلغ عوارض آزادراهی همان نرخ عوارض سال گذشته است و هیچ افزایشی پیدا نکرده است و مردم می‌توانند برای استعلام و پرداخت عوارض آزادراهی از طریق اپلیکیشن‌های موجود از جمله آپ، تاپ، کیپاد و پایگاه‌های اینترنتی www.aaniro.com و www.nspay.ir و خرید تگ بانک مسکن و راه‌های دیگر اقدام کنند.
    داودی افزود: مهلت پرداخت عوارض آزادراهی 48 ساعت پس از عبور خودرو از گیت‌های دوربین دار و دریافت پیامک راهور نیروی انتظامی است، اما مقرر شد بدلیل جدید و ناشناخته بودن طرح برای برخی از مردم، رانندگان تا 24 فروردین امسال فرصت داشته باشند تا بدون جریمه شدن، عوارض را پرداخت کنند و بعد از این تاریخ مشمول جریمه سی هزار تومانی خواهند شد.
    وی در خصوص زمان جمع آوری عوارضی‌های قدیم نیز گفت: بزودی و با پیاده سازی کامل سامانه جدید و کاهش حجم خودرو‌های عبوری، محل فیزیکی عوارضی‌های قدیمی که منجر به بروز ترافیک و تصادفات می‌شد نیز جمع آوری خواهد شد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو