فونیکسریمکسبهتام

لامبورگینی و نسل جدید خودروهای فرمول یک

عصر خودرو- لامبورگینی طرح‌ مفهومی مدل جدید خود به نام Raton را منتشر کرده که مخصوص پیست‌های مسابقه‌ای طراحی شده و ویژگی‌های منحصر به فردی دارد.

لامبورگینی و نسل جدید خودروهای فرمول یک
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از همشهری، در پاییز 2017 بود که لامبورگینی (آشنایی با شرکت خودرو سازی آئودی) تصاویر طرح مفهومی Terzo Millennio را منتشر کرد. Millennio قدم اول لامبورگینی به دنیای خودروهای تمام الکتریکی است، این مدل با همکاری لامبورگینی و MIT تولید می‌شود و یک مدل فوق‌سبک با آیرودینامیک بیرونی و البته تمام الکتریکی خواهد بود.

    به تازگی لامبورگینی تصاویر طرح مفهومی مدل دیگری به نام Raton را منتشر کرده که به نظر می‌رسد مدلی کاملا متفاوت خواهد بود. دیوید پالیچاری طراح Raton این مدل را بسیار خشن‌تر از Millennio می‌داند، هدف اولیه وی از طراحی چنین مدلی نمایش نسل جدید اتومبیل‌های ریسینگ است که با راه حل‌های خلاقانه آیرودینامیکی و فنی، قابلیت تولید را داشته باشد. البته جزئیات طراحی Raton کامل ارائه نشده و زمان زیادی برای تولید چنین طرحی لازم است، اما به طور قطع آیرودینامیک فعال یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌های این مدل خواهد بود.


    آیرودینامیک فعال چیست؟

    اصولا کلمه فعال (Active) در صنعت خودرو به معنای واکنش‌پذیر شناخته می‌شود، یعنی قطعه‌ای که در شرایط مختلف چه با اراده راننده و چه به صورت خودکار عملکردهایی متفاوت دارد. آیرودینامیک نیز به مجموعه ساختارهای خودرو در بخش طراحی گفته می‌شود که وظیفه اصلی آن کنترل فشار هوا در جهت مناسب است، یعنی فشار هوای وارد شده از جلو خودرو به صورت صحیح به قسمت زیرین و بالای خودرو تقسیم شود تا در وهله اول هوا شکافته شده و خودرو بتواند سرعت بالایی داشته باشد و در وهله دوم چسبندگی خودرو به سطح زمین حفظ شود.

    به همین دلیل اصولا طراحی خوردوهایی با قدرت و سرعت بالا به صورتی است که هوای کمی از زیر خودرو جریان پیدا می‌کند و در نقطه مقابل بخش اعظم هوا از بالای خودرو عبور می‌کند که با جهت دهی مناسب هوا باعث می‌شود فشار آن از بالا به سمت خودرو وارد شود تا خودرو در سرعت‌های بالا از زمین جدا نشود.

    در این صوت آیرودینامیک فعال به قطعاتی گفته می‌شود که با اراده راننده یا به صورت خودکار، قطعات آیرودینامیک را تنظیم و هوا را در شرایط مختلف به صورت مناسب جهت دهی می‌کنند. این قطعات می‌تواند شامل بال عقب، دیفیوزر، بال‌های جلوبندی، ورودی‌های کناری آیرودینامیک، سیستم تعلیق برای تنظیم ارتفاع خودرو و موارد بسیاری از این دست باشد.

    آنطور که به نظر می‌رسد لامبورگینی و دیوید پالیچاری به دنبال تولید مدلی جدید مانند Terzo Millennio نیستند و در واقع به دنبال طراحی نسل جدید خودروهای مسابقه‌ای فرمول یک هستند که با استفاده از طراحی منحصر به فرد و آیرودینامیک فعال می‌تواند هر خودرویی را پشت سر بگذارد. مدلی که بسیار سبک است و برخلاف خودروهای فرمول یک فعلی بدون بال عقب طراحی شده است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو